Kaip laidoje „Delfi rytas“ kalbėjo automobilių rinkos ekspertai, šiuo metu stebima labai daug pokyčių ir netipiškų kainų svyravimų. „Autoplius.lt“ vadovas Artūras Mizeras pabrėžia, kad naujų ir naudotų automobilių rinkos yra labai susijusios ir tam tikros tendencijos gali pereiti iš vienos į kitą.

Pasiūla mažėja, kainos didėja

„Europoje kaip ir visame pasaulyje naujų automobilių gamyba yra sulėtėjusi, todėl laukti užsakyto automobilio reikia ilgai. Dažnas naujo automobilio pirkėjas tokioje situacijoje pradeda žvalgytis į apynaujus prieš 1-2 metus pagamintus automobilius. Tokios tendencijos nebuvo seniai, todėl ir naudotų automobilių pasiūla atitinkamai mažėja. Kita priežastis – beveik nauji automobiliai yra išlaikomi ilgiau ir tik po 5-6 metų šeimininkai pradeda ieškoti naujesnio modelio. Dėl to automobilių verslui, kuris iš Vakarų Europos į Lietuvą gabena tokio amžiaus automobilius yra sunkiau jų įsigyti arba jie tampa brangesni. Dėl tokio paklausos ir pasiūlos disbalanso stebime pakilusias tiek naujų, tiek naudotų automobilių kainas“, – apie automobilių stygių ir jų kainų kilimą tiek naujų, tiek naudotų rinkoje kalbėjo jis.

Pasak A. Mizero, lyginant su atitinkamu ketvirčiu praėjusiais metais, visų grupių automobilių sandorio kaina yra padidėjusi 20-26 proc., taigi galima sakyti, kad naudotų automobilių kainos auga sparčiau nei naujų. Tai atsitiko ne tik dėl to, kad automobilių pasiūla sumažėjo, tačiau ir bendrų infliacijos rodiklių.

Pamažu ateina elektrifikacija

Jis taip pat pažymėjo, kad apynaujų automobilių (iki 5 metų) rinkoje pastaruoju metu yra populiarūs hibridiniai modeliai, o senesnių automobilių grupėje vis dar dominuoja dyzeliniai. Kas įdomu – per pastaruosius trejus metus elektromobilių pardavimai auga kartais, tačiau bendrame Lietuvos automobilių parke nesudaro vieno procento.

Tokią tendenciją patvirtina ir „Auto Bild Lietuva“ redaktorius Vitoldas Milius, kuris pasakoja, kad didieji gamintojai labai sparčiai pereina prie elektrifikacijos ir net skelbia, kad tam tikrų modelių su vidaus degimo varikliais nebegamins. Visa tai vyksta labiau deklaratyviai, bet realiai tas skaičius yra dar labai mažas, nors ir didėjantis.

„Iki praėjusių metų vasaros buvo galima matyti, kad elektromobilius rinkosi jų fanai. Tai yra tokie žmonės, kurie žinojo apie elektromobilius geriausiai ir puikiai žinojo, ko nori. Vėliau buvo pastebima tendencija, kad daugėjo klientų, kurie norėtų elektromobilio, tačiau neturi daug žinių apie tokią transporto priemonę. Todėl atsirado tikrųjų vartotojų, kurie dar nėra daug ir šiaip elektromobilis apsimoka tik miestiečiams arba gyvenantiems ten, kur galima įkrauti elektromobilį“, – pasakoja ekspertas

Išsamiau susipažinti su automobilių rinkos ir pramonės tendencijomis galite šiame „Delfi rytas“ laidos reportaže.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją