Kaip aiškino „Volkswagen“ atstovai, nuo pirmųjų eskizų iki ID.3 atsiradimo praėjo mažiau nei ketveri metai. Šis modelis – pirmasis, kuriam panaudota modulinė, elektra varomoms transporto priemonėms skirta, MEB platforma, tačiau tikrai ne paskutinis – bendrovė žada visą elektromobilių gamą per ateinančius kelerius metus, be to, šia platforma naudosis ir kiti „Volkswagen“ grupei priklausantys ženklai.
Savo išmatavimais ID.3 primena „Golf“ modelį. Kalbant skaičiais – keturduris modelis yra 4,2 m ilgio, 1,8 m pločio, 1,55 m aukščio. Ratų bazė siekia 2,76 m. Įsėdus į vidų justi, kad gale patogiausiai jaustis žemesni ar vidutinio ūgio keleiviai, o priekyje – užteks vietos aukštaūgiams. Tiesa, pastariesiems gali kilti kitas keblumas – ypač aukšti žmonės neabejotinai viršugalviu lies automobilio lubas.
Interjerui „Volkswagen“ panaudojo, panašu, nemažai medžiagų, pagamintų iš perdirbtų žaliavų, bet, nepaisant to, jos ganėtinai malonios liesti, neblogai atrodo. Vokietijos automobilių gamintojas nepersistengė ir ID.3 kosminiu laivu nepavertė: formos bei spalvos čia neįprastos, tačiau akių nebado ir vaizdo negadina.
Daugiausiai staigmenų laukia automobilio priekyje. Automobilis yra 2-ojo autonominio lygmens, tad salone paliktas įprastas vairas. Tačiau vietoje prietaisų skydelio įprastoje vietoje, šis, tokio dydžio, kaip šiuolaikinis išmanusis telefonas, tarsi „priklijuotas“ prie vairo. Ant vairo dar likę fizinių mygtukų, tačiau kai kurios funkcijos perjungiamos paprasčiausiai braukiant ar liečiant.
Pačiame prietaisų skydelio centre – dar vienas ekranas. Šis valdomas taip, tarsi būtų paprasta planšetė: čia telpa navigacija, valdikliai įvairioms automobilio funkcijoms, tokioms, kaip apšvietimas, įvairios saugos sistemos, klimato kontrolė ir pan. Įdomu tai, kad kadangi elektromobiliui fizinės pavarų dėžės nereikia, šios ten, kur įprastai būna jos vieta – tarp keleivio ir vairuotojo sėdynių – nėra. Pavarų dėžė įtaisyta prie pat vairo, prie prietaisų skydelio. Užtenka suktelėti trapecijos formos jungiklį į save, ir automobilis važiuoja atgal, nuo savęs – į priekį.
Žaismingumo suteikia ir kiti elementai. Pavyzdžiui, stabdis ir akceleratorius yra lyg muzikinio prietaiso mygtukai, turintys „Play“ ir „Pause“ ženklus. Be to, ID.3 turi specialiai jam sukurtus animuotus žibintus: kai artėjama prie automobilio su rakteliais rankose, automobilis tarsi „atsimerkia“, ir, kai tolstama, „užsimerkia“. Akcentuojama ir tai, kad su automobiliu bus galima pasikalbėti taip, kaip šiandien kalbamasi su, pavyzdžiui, „Siri“. Elektromobilis mokysis iš vairuotojo įpročių, atpažins dažniausius maršrutus, galės pasiūlyti, kur nukeliauti pietų pakeliui ir pan.
Mažiau nei 30 tūkst. eurų
Pirmi ID.3 Lietuvą pasieks 2020 m. viduryje. Iš viso, kai buvo paskelbta išankstinė prekyba automobiliu, buvo užsakyta apie 30 tūkst. pačių pirmųjų modelių. 50 iš jų atkeliaus ir į Baltijos šalis.
Elektromobilis bus siūlomas trijų skirtingų versijų, kurių pagrindinis skirtumas bus – nuvažiuojamas atstumas. Paprastas ID.3 viena įkrova įveiks apie 340 kilometrų, „ID.3 Pro“ – 420 kilometrų, o „ID.3 Pro S“ – 550 kilometrų. Skirsis ir dar keli elementai, pavyzdžiui, greičio ir stabdžio paminas su „Play“ ir „Pause“ simboliais turės vidutinį atstumą nuvažiuojanti elektromobilio versija, o nuvažiuojanti mažiausią atstumą neturės įdiegtos navigacijos ir pan.
„Volkswagen“ pažadėję gerą kainą savo pažado taip pat laikosi. Skelbiama, kad visos rinkose, Lietuvoje taip pat, įprastas ID.3, nuvažiuojantis apie 340 km atstumą viena įkrova, kainuos iki 30 tūkst. eurų. Tiesa, pačios pirmosios versijos, pavadintos išskirtinėmis, bus brangesnės, kainuos kiek mažiau nei 42 tūkst. eurų. Tokia versija viena įkrova nuvažiuos 420 km atstumą.