Vilniaus meras Valdas Benkunskas tvirtina, kad tai bus istorinis viešojo transporto parko atnaujinimas sostinėje ir tai prisidės prie miesto tvarumo.
„Vilniaus miesto savivaldybė pirmą kartą istorijoje tokiu kiekiu atsinaujins savo viešojo transporto parką. Dar džiugiau, kad tas parkas atnaujinamas būtent troleibusų pirkimu, nes kalbant apie miesto tvarumą, labai svarbu, jog mūsų viešasis transportas rodytų pavyzdį visai kitai judėjimo sistemai“, – pirmadienį VVT surengtoje spaudos konferencijoje teigė V. Benkunskas.
Jis akcentavo, kad troleibusai yra labai svarbi Vilniaus viešojo transporto sistemos dalis, o pasaulinė praktika rodo, jog mitai apie troleibusus, kaip pasenusią technologiją, yra išsklaidomi.
„Miestas nuo kitų metų pradės labai stipriai keistis, nes nebeturėsime senojo paveldo. Senosios, dažnai ir papuvusios „Škodos“ bus keičiamos naujomis. Turėsime kokybinį šuolį, kurio Vilnius nusipelnęs jau seniai“, – sakė sostinės vadovas.
Kaip praneša VVT, Škoda 32Tr modelio žemagrindis troleibusas yra 12 metrų ilgio, riedantis autonomine eiga, galintis nuvažiuoti iki 20 km be kontaktinio tinklo. Troleibuse yra ir saugumo sistema – SOS ir A juostos mygtukai, fiksuojantys įvykius vaizdo įraše, apsauga nuo susidūrimų ir automatinis gaisro gesinimas.
Taip pat, troleibusas yra visiškai kondicionuojamas ir vėdinamas tiek keleivių salone, tiek vairuotojo kabinoje. Viešojo transporto priemonė yra pritaikyta ir individualių poreikių turintiems asmenims – troleibuse įrengta rampa, tvirtinimo diržai, specialūs mygtukai pranešti apie pagalbos poreikį. Troleibusas turi dviračių tvirtinimo įrangą, kuri leidžia vežti dviračius troleibuso salone.
Troleibuse taip pat yra USB jungtys mobiliųjų telefonų įkrovimui, WiFi ryšys, švieslentės ir multimedijos ekranai. Troleibusas turi ekologišką vairavimą fiksuojančią įrangą ir sunaudoja apie 10 proc. mažiau elektros energijos vienam nuvažiuojamam kilometrui.
ELTA primena, kad VVT 2022 metų pabaigoje paskelbė viešąjį konkursą 91 autonominės ridos troleibusui įsigyti ir pradėjo pirmąjį troleibusų atnaujinimo etapą. Po sutarčių pasirašymo tarp Europos rekonstrukcijos ir plėtros banko (ERPB), Vilniaus miesto savivaldybės ir VVT bei pirkimo laimėtojo nustatymo, pirmieji troleibusai Vilnių pasieks 2024 metų vasarą. Pristatymas vyks partijomis po 20, 35 ir 36 troleibusus, o visos transporto priemonės bus pristatytos 2025 metų pirmąjį ketvirtį.
ERPB suteiks bendrovei iki 38,23 mln. eurų dydžio paskolą, kurią sudarys iki 30,58 mln. eurų dalis iš ERPB nuosavų lėšų ir partnerių lėšos iki 7,65 mln. eurų, kurias suteiks Taivano tarptautinis bendradarbiavimo ir plėtros fondas.
Šiuo metu VVT transporto parką sudaro 649 transporto priemonės, iš jų 397 autobusai ir 252 troleibusai. Paskutinį kartą 2018 metais VVT įsigijo 41 troleibusą „Solaris“. Bendrovė vis dar eksploatuoja 160 „Škoda 14TR” markės troleibusų, kurių amžiaus vidurkis – 31 metai.
Bendras visų troleibusų amžiaus vidurkis siekia apie 23 metus. Po troleibusų parko atnaujinimo troleibusų vidutinis amžius sieks apie 2 metus.
VVT direktorius Darius Aleknavičius Eltai yra tvirtinęs, kad bendrovė eksploatuojamų senųjų „Škoda 14TR“ markės troleibusų atsisakys 2024–2025 metais.