66 ralio dalyvius iš Vilniaus, Kauno, Elektrėnų, Marijampolės, Prienų, Radviliškio, Raseinių, Zarasų, Utenos, Kelmės ir kitų rajonų džiugino miestiečiai ir miesto svečiai, gausiai susirinkę į renginio atidarymą Zarasų Sėlių aikštėje bei finiše, kurie gyvai domėjosi jų vairuojamais automobiliais.
O pažiūrėti tikrai buvo į ką, nes renginio organizatoriai pirmenybę teikė kokybei, o ne kiekybei. Ralyje dalyvavo net 4 įvairių modifikacijų „Porsche“, itin reti „Škoda S 100“ ir „Škoda 110R“, didžiausias, daugelį savo įspūdingu stotu stebinęs 7 litrų darbo tūrio V8 variklį turintis, legendinio dizainerio Bilo Mitchelo sukurtas Amerikos kelių „laivas“ „Cadillac de Ville“, „Datsun 240 Z“, „Bertone“, „Citroen 2CV6“, vokiečių automobilių gamintojų kultiniai BMW 735, „Mercedes-Benz W114 Lang 230E“, Mercedes-Benz 380 SEC Coupe“, paskutinis britų „Triumph“ markės clasic modelis „Triumph TR6“, visiškai originalus 1989 metų gamybos, nuriedėjęs vos 22 tūkstančius kilometrų „VAZ 2108“ ir kiti.
Nestigo aistruolių ir prie kelių, kuriais driekėsi ralio trasos, o visus ko gero pranoko Antalieptės seniūno Arvido Sauliaus pastangomis ralio pertraukėlė šiame miestelyje virtusi tikra vietos moterų pagal jų ypatingą receptą kepamų blynų ragavimo švente.
„Bene didžiausia šio ralio vertė, o kartu ir jūsų kūrybinės išmonės prikeliant naujam gyvenimui istorinę autotechniką įvertinimas yra tai, kad visi 33 ekipažai, startavę centrinėje Zarasų miesto Sėlių aikštėje ir įveikę 133,9 kilometro maršrutą, sėkmingai pasiekė ralio finišą Vasaknose, - nugalėtojų ir prizininkų apdovanojimo ceremonijoje kalbėjo istorinių automobilių ir motociklų ralį surengusios Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ direktorius Gintautas Šlėderis. –Mes skatiname visus vairuotojus važinėti ne tik saugiai, bet ir nuolat rūpintis automobilių technine būkle. Džiugu, kad jūs akivaizdžiai įrodėte, jog net ir sena, kelių dešimtmečių kruopščiai prižiūrima technika gali saugiai ir be jokių problemų įveikti nemenkus atstumus“.
Nugalėtojų ir prizininkų pagerbimo ceremonijoje ne tik kolegų, bet ir gausių žiūrovų didžiausių ovacijų susilaukė patyrusio antikvarinės technikos puoselėtojo Lino Barščevičiaus ir šįsyk jam talkinusios dukros Giedrės ekipažas. Tėvas su dukra ne tik laimėjo prestižiškiausios Oldtimer klasės varžytuves, bet ir tapo absoliučiais šio ralio nugalėtojais.
L. Barščevičius – gausaus narių ir, žinoma, automobilių skaičiumi „Volkswagen Kaffer“ klubo prezidentas, todėl nenuostabu, kad jis jau į ne pirmo tokio ralio trasas išvairuoja tą patį eksportui skirtos „Deluxe“ modifikacijos 1967 m. pagamintą legendinį „vabalą“, kurio ratus suka vos 1,2 litro darbo tūrio motoras, išvystantis tik 25 kW galingumą. Tačiau preciziškai restauruotas beveik 50 metų automobilis žavi ne tik varžovus, bet ir žiūrovus. Jei ne visą automobilio autentiką atspindintis originalus jo pagrindinis dokumentas (Typenshein), kuriame ko ne valandos tikslumu užfiksuoti visi įrašai apie buvusius ir esamus automobilio šeimininkus ir kuriuo pagrįstai didžiuojasi Linas, sunku būtų patikėti, jog šiam „vabaliukui“ jau tiek metų.
Ralio trasomis riedėjo dar vienas labai gražus, tik 6 metais jaunesnis nei Lino, tamsiai žalias Rimanto ir Birutės Daukšų „Volkswagen Kaffer“, kuris, kaip prisipažino Birutė, džiugina ne tik juos pačius, bet ir automobilį išvydusius.
Antrąją vietą Oldimer klasėje užėmė pernykščiai analogiško ralio nugalėtojai, Marijampolės „Senų vežimų“ klubo nariai, antikvarinių automobilių kolekcionieriai Vytautas ir Tomas Mašanauskai, šįkart vairavę ne pergalę jiems prieš metus atnešusį 1953 metais Oksforde (Anglija) pagamintą MG TD automobilį, o tikruoju aristokratu tituluojamą 1960 m. laidos „Jaguar MK-2“, kuris tuomet buvo greitesnis net už britų sportinių automobilių pasididžiavimą „Aston Martin DB2“.
Prieš renginio startą ir po finišo dėmesio šiam aristokratui, kurio ratus suka 3,8 litro darbo tūrio 6 cilindrų vienoje eilėje su dviem skirstymo velenais variklis, tikrai nestigo. Juolab, kad būtent toks „Jaguar“ su tokiais varikliais 1951 ir 1953 metais laimėjo prestižines Le Mano 24 val. lenktynes.
Trečiąjį šios klasės nugalėtojų ir prizininkų pakylos laiptelį užėmė dar vienas šeimyninis Karolio ir Linos Raišių ekipažas, vairavęs 1971 metų gamybos MG B – tikrąjį britiškų sportinių automobilių aukso amžiaus egzempliorių su 1,8 litro 90 AG varikliu ir kurį suprojektavo italų dizaino atelje Pininfarina.
Youngtimer klasėje, varžovų nuostabai, kiek sensacingai nugalėjo iš Kelmės atvykę Raimondas ir Jolanta Stupurai, vairavę vieną tik iš trijų ralyje dalyvavusių sovietinės gamybos automobilių – kažkada daugelio svajonių viršūnę GAZ 24 („Volga“). Tačiau ir šiandien ta 1980 metų gamybos „svajonių viršūnė“ atrodo lyg ralio išvakarėse nuriedėjusi nuo konvejerio, o automobilio variklis, specialistų nuomone, veikia taip gerai, kaip ką tik pagamintas niekad neveikdavo...
Antri liko Vaidas ir Andželika Jurkos, o 5 sek. didesnė nei antrųjų prizininkų bauda į trečiąją poziciją stumtelėjo Donatą Devenį su Dariumi Ambložiejumi. Abu šie ekipažai vairavo „Porsche 944“ automobilius.
1958 metų gamybos IŽ56 prie starto linijos atvairavęs dešimčia metų nei jo dviratis jaunesnis Kęstutis Petrikonis pirmą kartą dalyvavo tokiame ralyje. Tačiau debiutantas pasirodė ne iš kelmo spirtas ir iškart užkopė ant nugalėtojų pakylos aukščiausiojo laiptelio.
Antras liko raseiniškis Arvidas Milius, kuris vairavo seniausią iš visos ralyje dalyvavusios technikos – 1952 metais kariniais tikslais pagamintą motociklą M72, o trečiąją vietą su 1972 m. gamybos „Dnepr MT-9“ motociklu užėmė Viktoras Jakovlevas su savo draugu Gediminu Cibulskiu, sėdėjusiu priekaboje ir skaičiusiu kelio knygą vairuotojui.
Rengiant ralį Zarasų rajono keliais itin iniciatyvi buvusi rajono savivaldybė ir jos meras Arvydas Steponavičius savo taurę įteikė renginio debiutantams – įspūdingai atrodantį šešiavietį „Cadillac Fleetwood“ vairavusiems Petrui ir Reginai Čebatoriams, o „Alaus brolijos“ seniūnas Vidmantas Laurinavičius apdovanojo brolijos pripažinimo susilaukusio „Škoda 110R“ vairavusį Vitoldo ir Gildos Milių ekipažą.
Varžybų direktorius Valdas Juozas Vilūnas, dėkodamas visiems padėjusiems surengti antrąjį istorinių automobilių ir motociklų ralį, kurio trasos driekėsi itin vaizdingomis ežeringojo Zarasų rajono vietovėmis, vylėsi, jog pralaimėjusių ir šįkart nebuvo.
„Laimėjo ne tik išsivežę pagrindines taures ar kitus prizus, bet ir dalyvių atminimo diplomus, - sakė V.J. Vilūnas. – Drauge smagiai praleistas laisvadienis, draugiškos varžytuvės, istorinės technikos atnaujinimo patirtis, perimta iš kolegų, pagaliau daugeliui pirma tokia turininga pažintis su šiuo išskirtine gamta ir svetingais žmonėmis garsėjančiu rajonu, - tai irgi didelis atradimo džiaugsmas“.
Ralio dalyviai gėrėjosi vienu iš seniausių Europoje, apie 1,5 tūkstančio metų turinčiu Stelmužės ąžuolu, ragavo šviežią medų su sūriu, grožėjosi Lietuvos architektūros paminklu – akmenine Salako bažnyčia ir paaukojo jos remontui.
Salake istorinių automobilių ir motociklų ralio kavalkadą pasivijo ir lydėjo iki finišo rajone viešinti penkiolikos Rusijos žurnalistų grupė, kurią itin sudomino šis renginys ir kurį savo ekranuose pamatys ir daugelio šios šalies sričių žiūrovai.