Jau pati renginio pradžia žadėjo sėkmę, nes sausakimšas lankytojų nacionalinis buities muziejus tarsi apmirė, kai simboliniais jo keliais per Aukštaitiją ir Žemaitiją, Dzūkiją ir Suvalkiją nusidriekė istorinės technikos paradas. Dar daugiau smalsuolių užtvindė Birštono gatves, kai laikydamiesi ir čia vykusios miesto šventės dienotvarkės, maršą trenkiant reprezentacinio Vidaus reikalų ministerijos pučiamųjų orkestro dūdoms čia užsuko ir šio žygio dalyviai. Miestiečiams ir kurorto svečiams neužteko komentarų apie žygyje dalyvaujančius automobilius, todėl jie kalbino jų savininkus, domėjosi antram gyvenimui atgimusia ir be jokių problemų važiuojančia technika.
O paganyti akis tikrai buvo į ką. Bene daugiausia smalsuolių traukė iš Marijampolės Vytauto ir Tomo Mašanauskų atvairuotas seniausias žygio 1953 metų vasario 23 d. Oksforde (Anglija) pagamintas MG TD modelio automobilis, prieš penkerius metus į Lietuvą atgabentas iš JAV, kai ten stipriai nukentėjo nuo šalia degusio pastato. Tačiau šiandien tų padarinių neaptiksime nė su žiburiu, o jo šeimininkus MG ir šiandien džiugina jo 1,25 litro darbo tūrio variklio 54,5 AG pajėgumas, 100 km/val. greitis, pasiekiamas praėjus 23 sek. nuo starto, ir net palyginti didelės tokioms charakteristikoms 10,5 litro/100 km degalų sąnaudos, tačiau kuras tuo metu, kai buvo pagamintas šis automobilis, buvo labai pigus...
Linas ir Vaida Barščevičiai su eksportui skirtos „Deluxe“ modifikacijos 1967 m. pagamintu legendiniu „Volkswagen Kaffer“ žiūrovus stebino ne 1,2 litro darbo tūrio motoru, išvystančiu vos 25 kW galingumą ar itin preciziškai atliktais restauracijos darbais, bet ir visą automobilio autentiką atspindinčiu originaliu jo pagrindiniu dokumentu (Typenshein), kuriame ko ne valandos tikslumu užfiksuoti visi įrašai apie buvusius ir esamus automobilio šeimininkus. O tai, pasak Lino, didžiulis istorinės relikvijos privalumas.
Erdvilas ir Ričardas Ališauskai atvairavo gerokai jaunesnį, 1983 m. Meksikoje pagamintą „VW Kaffer“, kuris nuolat dalyvauja mėgėjiškuose – turistiniuose raliuose, o tik prieš savaitę sėkmingai atlaikė per 1000 km išbandymus tarptautiniame „Press ralyje“.
Žygyje dalyvavo ir „VW Kaffer“ estafetę perėmęs „Volkswagen New Beetle“, pagamintas 1998 m. kovą. Jį atvairavo Aleksandras Samoilovas. Nors pagal panašių renginių nuostatus tokiam jaunuoliui būtų dar ankstoka pretenduoti į istorinių daugiją, tačiau šis irgi Meksikoje pagamintas automobilis – unikalus. Mat naujieji vabalai „VW New Beetle“ pradėti gaminti būtent 1998 m. kovą, o tai reiškia, jog šis automobilis nuo konvejerio nuriedėjo vienas pirmųjų. Jis yra pirmasis, patekęs į Baltijos valstybes, o jį parsisiuntusi buvusi „Eva Auto“ reprezentaciniams tikslams naudojo iki 2001 metų. Šiandien jo odometras rodo 410 000 km ridą, tačiau automobilio šeimininko gedimai kol kas nevargina.
Išskirtinio dėmesio susilaukė gausiausia, net šešių ekipažų „Lietuvos „Porsche“ klubo“ deleguota sporto meistrų veteranų komanda, kurios nariai vairavo jų sportinę jaunystę ir atkaklias batalijas menančius „Moskvich“ , VAZ, GAZ 21 ir GAZ 24 automobilius, kurie ir šiandien dalyvauja įvairaus rango varžybose. Ne tik Birštone, bet ir Trakuose bei kitose sustojimo vietose radosi žmonių, įvairiose trasose menančių Egidijų Paulauską ir Algirdą Rymonį, kurių kolekcijose puikuojasi ir garbingiausi trofėjai – Lietuvos Prezidentės taurės, Sigitą Alesių ir Darių Juozelskį, Evaldą Čerškų ir Sigitą Janušką, Henriką Arvydą Komliauską ir kitus senjorus.
Vienas paskutiniųjų žygio dalyvių gretas papildė Česlovas Sedekerskis, kurio baltas ketvirtosios kartos kabrioletas „Excalibur“ tarsi magnetas traukė ir pravažiuojančių žvilgsnius. Jo ratus suka net 5,7 litro darbo tūrio variklis, tačiau 3100 kg. monstro apetitas 100 km – net 16 litrų degalų.
Žygyje dalyvavo trys „Porsche“, du „Ford Capri“, „Triumph TR6“, „MG B GT“, „Mercedes Benz 250“, BMW 635 CSI“ ir kiti retesni automobiliai, susilaukę gerbėjų dėmesio. Nors tai buvo istorinių automobilių žygis, tačiau ir jis neapsiėjo be varžytuvių. Senovinei technikai neteko kratytis per žvyrą ar akmenis, o oriai atlaikyti dvi tikslaus pravažiavimo rungtis, kuriose privalėjo nedaryti klaidų jos vairuotojai.
Susumavus rezultatus, pagerbti nugalėtojai ir prizininkai. Kadangi žygyje dalyvavo tik du motociklininkai, ir startavę, ir finišavę drauge, pirmosios vietos pripažintos jiems abiems – Arvydui Miliui, vairavusiam 1952 metų gamybos M 72 ir Viktorui Jakovlevui, važiavusiam su lygiai 20 metų jaunesniu „Dnepr“.
Ypatingos pagarbos ir kolegų aplodismentų nusipelnė sporto meistrai veteranai, kurių grupėje pergalę šventė 1980 m. gamybos GAZ 24-10 vairavę H. A. Komliauskas ir Arvydas Kačiukas. Antri liko E. Čerškus su Dariumi Žolynu (GAZ 21, 1964m.), o trečioji prizinė vieta atiteko E. Paulauskui su Tomu Degučiu („Moskvich 412“, 1971 m.) Youngtimer klasėje su 1982 m. gamybos „Ford“ pirmąją vietą iškovojo Laurynas Narakas su Ovidijumi Bielinsku, pranokę E. ir R. Ališauskus, o treti šioje grupėje liko veteranų įskaitos nugalėtojai H. A. Komliauskas ir A. Kačiukas.
Antri šioje klasėje liko „Flameris Racing“ komandos nariai Algimantas Raišys ir Kornelija Raišytė, vairavę 1974 m. pagamintą MG B GT, kurie pranoko šįkart trečioje vietoje likusį šeimyninį L. ir V. Barščevičių duetą su 1967m. „Volkswagen Kaffer“.
Nugalėtojus ir prizininkus apdovanojęs žygį padėjusios surengti „Transeksta“ prezidentas Antanas Dadurka pasidžiaugė pavykusiu renginiu ir techniškai tvarkingais, ne muziejuose dūlančiais, o važiuojančiais, kasmet savo vertę tik didinančiais automobiliais ir išreiškė viltį, jog tokie žygiai taps tradiciniais. Šis pažadas itin pradžiugino prizininkę K. Raišytę ir kitus dalyvius, kurie žygį organizavusį Valdą Juozą Vilūną patikino nors rytoj esantys pasirengę leistis tokiais pat maršrutais.