„Jaguar“ visada garsėjo savo kuriamų automobilių prabangumu ir sportiškumu. Jie yra gerai vertinami visame pasaulyje. Klasikiniai modeliai aukcionuose parduodami už keliasdešimt ar net kelis šimtus tūkstančių eurų. O šokančio Jaguaro ženkliuką tikriausiai žino kiekvienas.

Panašu, kad gamintojas nusprendė užbaigti šią istoriją, nors jų tinklapyje teigiama, kad „Jaguar“ įkvepia kaip niekas kitas nuo 1935 m. Pavyzdžiui, socialiniame tinkle „Instagram“ buvo ištrinti visi seni paskyros įrašai, šiuo metu ją seka 17,1 milijono vartotojų, o įkelti tik keturi įrašai – trys nuotraukos ir reklama, kuri buvo „iščirškinta“ taip, jog įsikišti turėjo ir „Jaguaro“ atstovai.

Vaizdo įraše vaizduojami aštuoni neeilinių bruožų žmonės, kuriuos supa itin ryškios spalvos. Tiek aplinka, tiek išskirtiniai rūbai yra rožiniai, geltoni, raudoni ir oranžiniai. Žmonės įeina pro duris, keletas iš jų parodomi atskirai, visi jie susėda ant akmens, pasižiūri į skirtingas puses ir išeina.

Jaguar prekės ženklo atnaujinimas

Reklamą lydi tekstas: „Kurti išpuoselėtą. Gyventi ryškiai. Ištrinti įprastą. Laužyti stereotipus. Nekopijuoti nieko.“

Komentatoriai nestabdė ir iškart išsakė savo nuomonę. „Mėšlo mygtukas“, – rašė vienas vartotojas ir nurodė kryptį, kad paspausdami patiktuką ant šio komentaro kiti sutinka su jo nuomone. Tą padarė daugiau nei 32 tūkstančiai „Instagram“ vartotojų.

Tiek pat teigiamų reakcijų sulaukė komentaras: „RIP (liet. ilsėkis ramybėje) Jaguar. Blogiausias visų laikų žingsnis.“

Tačiau daugiausiai – 51 tūkstantį – patiktukų surinko vieno turinio apie retro automobilius kūrėjo komentaras: „Plačioji visuomenė: „Prašome vėl gaminti gerus ir patikimus automobilius“. „Jaguar“: „O jei vietoje to duotume jiems Teletabius?“

Netrūko ir daugiau juokelių, komentatoriai spėliojo, gal „Jaguar“ nuo šiol gamins odos priežiūros produktus, o galbūt tai balandžio pirmosios pokštas, tik lapkričio viduryje. Kiti sakė, jog reklamos kūrėjai tikriausiai dabar juokiasi iš to, kiek sugebėjo „nulupti“ iš įmonės už tokį darbą bei klausė, kiek pardavimų skyrius turi būti nutolęs nuo savo prekės ženklo, jog sugalvotų priimti tokį tragišką kūrybinį sprendimą.

Paskutinė komentatorių kategorija ragino grįžti, kol dar nevėlu: „Jums reikėtų grįžti prie to, kas padarė „Jaguar“ didį. Kurkite stilingus britiškus automobilius, kurie būtų tokie unikalūs ir gražūs, kad niekam nerūpėtų, jog jie nėra patikimi. Štai tokia formulė!“.

„Sveikinu, „Jaguar“, sunaikinote istoriją, kuri buvo sukurta trasoje ir gatvėje, kultinį britų prekės ženklą, sukūrusį legendinius automobilius, Le Mano ir viso pasaulio čempionatų nugalėtojus, o dabar visa tai sugriauta“, – akcentavo vienas vartotojų.

Tuo pačiu įrašu įmonė dalijosi įvairiuose socialiniuose tinkluose, tai X (buvusiame „Twitter“) reklama sulaukė ir „Tesla“ vadovo Elono Musko klausimo: „Ar jūs parduodate automobilius?“. Tame pačiame X tinkle vienas vartotojas teigė, jog „tai ne reklama, o laidotuvės“. Pats „Jaguar“ tikino, jog atvirkščiai – tai „renesansas“, „nauja pradžia“, „ateitis“.

Kritikos sulaukė ne tik reklama, tačiau ir logotipo atnaujinimas. Pasikeitė raidinio varianto šriftas, o vietoje šokančio jaguaro pristatyta J ir R raidžių monograma. Iš „Jaguar“ ženklas tampa „JaGUar“. Tiesa, ant automobilio detalių bus ir gyvūno siluetas. Internautai papylė ir krūvas memų, kuriuose šaipėsi iš tokio britų sprendimo.

Nepaisant to, „Jaguar“ vykdantysis direktorius Rawdonas Gloveris laikraščiui „Financial Times“ tikino, kad bendras reklamos atgarsis buvo teigiamas, tik jį nuvylė, kad žinutė pasimetė komentatorių netolerancijos liepsnose.

„Turime iš naujo įtvirtinti savo prekės ženklą ir visiškai kitokia kaina, todėl turime elgtis kitaip. Norėjome nutolti nuo tradicinių automobilių stereotipų“, – „Financial Times“ cituoja R. Gloverį.

Tuo metu komentarų sekcijose socialiuose tinkluose „Jaguar“ ragino vartotojus palaukti ir kalendoriuje pasižymėti gruodžio 2 d. Tada Majamyje bus pristatyta nauja gamintojo, kuris konstruos tik elektromobilius, filosofija ir naujausi automobiliai.

Šis pokytis palietė ir Lietuvą. Kol kas nepavyks įsigyti naujų „Jaguar“ iš oficialios gamintojo atstovybės.

„Jaguar“ vykdo permainas, ruošdamasi naujai erai, todėl stabdome prekybą naujais „Jaguar“ automobiliais Lietuvoje“, – rašoma jų interneto svetainėje.