Paskelbus 2022-ųjų „Vokietijos metų automobilio“ rikimų komisijos, kurią sudarė daugiau nei 20 automobilių ekspertų, rezultatus, paaiškėjo, jog šį titulą iškovojo „Hyundai Ioniq 5“. Jis laurus nuskynė ir „New Energy“ kategorijoje. Toks rezultatas daugelio nenustebino, nes elektromobiliai šiuose rinkimuose triumfuoja jau nuo 2018-ųjų.

Tačiau daug labiau intriguojančiu tapo naujojo Pietų Korėjos gamintojo „Kia“ elektromobilio EV6 įvertinimas – jis pripažintas geriausiu tradiciškai Vokietijos markių dominuojamo „Premium“ segmento modeliu. Šioje kategorijoje varžėsi keturračiai, kainuojantys nuo 25 iki 50 tūkst. eurų, todėl konkurencija buvo išties arši.

Ant visiškai naujos elektromobiliams skirtos modulinės platformos „E-GMP“ (angl. Electric Global Modular Platform) sukurtas tik elektra varomas „Kia EV6“ aplenkė tokius konkurentus kaip „Volkswagen I.D. 4“, „Audi Q4 e-tron“ ir „Mercedes-Benz C-Class“. Tačiau šis rezultatas nekelia nuostabos „Lietuvos metų automobilio“ rinkimų komisijos nariui Justui Lengvinui.

„Pernai mūsų šalies „Metų automobiliu“ išrinktas būtent elektromobilis, o šiemet taip pat buvo rimta konkurencija tarp elektra varomų modelių. Man jau teko išbandyti EV6. Nors „Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose jis dar nedalyvavo, manau, jog šis modelis tikrai būtų patekęs tarp septynių geriausių, ir neabejoju, kad būtų varžęsis dėl titulo.

Kad jis nugalėjo Vokietijoje, „Premium“ kategorijoje, galima nustebti nebent žiūrint į užnugaryje likusius konkurentus. Iš tikrųjų tai labai vykęs ir ištobulintas automobilis. Jis itin erdvus ir komfortiškas, ypač sėdintiems gale, puikų įspūdį paliko garso izoliacija – vėjo beveik nesigirdi. Kaip elektromobilis, gali nuvažiuoti nemažą atstumą. Kainos atžvilgiu „Kia EV6“ taip pat geras“, – įžvalgomis dalijasi J. Lengvinas.

Toks EV6 triumfas būtent „Premium“ kategorijoje rodo ir tai, kad elektromobiliai brėžia naujas šio segmento gaires. Norint tapti lyderiu, nepakanka vien gero vardo ar garbingos istorijos, nes tenka prisitaikyti prie besikeičiančių rinkos tendencijų ir sukurti automobilį, patenkinantį galybę pirkėjų keliamų reikalavimų.

„Automobilis turi būti technologiškai pažangus, praktiškas ir ekologiškas. Šiandien būtent ekologijos ir tvarumo kriterijai leidžia būti konkurencingiems. Tai, jog EV6 yra elektromobilis, jam padėjo nuskinti pergalę „Premium“ kategorijoje. Taip pat jis pasižymi geru kainos ir vertės santykiu.

Tai kokybiškas, praktiškas automobilis, kuriame įdiegtos pačios naujausios technologijos. Tiek jis, tiek „Ioniq 5“ yra puikūs elektromobiliai, tačiau pastarasis labiau skirtas tiems, kas nori ekstravagantiškos išvaizdos, o sau aš tikriausiai rinkčiausi EV6, nes jis labiau primena tradicinį tokios klasės modelį“, – svarsto automobilių apžvalgininkas J. Lengvinas.

Perspektyvos Lietuvoje

Nors pastaruosiuose „Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose „Kia EV6“ nedalyvavo, tačiau labai tikėtina, kad šį modelį komisija galės išbandyti šiųmečiame konkurse. Tačiau ar nebus per vėlu?

Automobilių ir elektromobilių pramonė vystosi septynmyliais žingsniais, o iki kitų rinkimų Lietuvoje tikriausiai debiutuos ne vienas naujas tiek elektra, tiek vidaus degimo varikliais varomas modelis.

„Ne, tikrai nemanau, kad iki to laiko, kol „Lietuvos metų automobilio“ rinkimų komisija vėl susiburs rinkti geriausio modelio, EV6 kuriuo nors atžvilgiu pasens. Jis labai modernus ir technologiškai pažangus, todėl nė neabejoju, jog sudarys stiprią konkurenciją“, – mano J. Lengvinas.

Vasario mėnesį turėtų paaiškėti, kuris modelis taps 2022-ųjų Europos metų automobiliu. Iš septynių pretendentų į titulą net šeši modeliai varomi tik elektra: „Cupra Born“, „Ford Mustang Mach-E“, „Hyundai Ioniq 5“, „Kia EV6“, „Renault Megane E-Tech“ ir „Škoda Enyaq iV“.

Vienintelis į šio konkurso finalą patekęs modelis su vidaus degimo varikliu yra „Peugeot 308“. Tai parodo, kad elektromobiliai iš tikrųjų tampa vis svarbesne automobilių pramonės dalimi ir brėžia jos vystymosi kryptį, o ilgainiui pagrindiniais konkurentais vieni kitiems gali tapti tik elektra varomi modeliai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją