Darbuotojams svarbu jaustis užtikrintiems, o darbdaviams daug lengviau juos privilioti ne tik patogiomis, tačiau ir šiuolaikiškai saugiomis darbo sąlygomis. Laimei, tuo intensyviai rūpinasi ir patys gamintojai, jau perkėlę daugybę saugumo bei komforto technologijų iš lengvųjų į komercinių automobilių segmentą.

Perkeliamos privačių automobilių technologijos

Jau nieko nebestebina modernių komercinių automobilių standartinės įrangos elektroninės stabilumo ar sukibimo valdymo sistemos, pagalbinės pajudėjimo įkalnėje, eismo juostų palaikymo ar avarinio stabdymo funkcijos, taip pat ir parkavimo jutikliai su įspėjimo signalizavimu, dar neseniai aptinkami tik privačios paskirties ir aukštesnio segmento automobiliuose, o dabar jau galimi tokiuose modeliuose kaip „Citroën Jumper“, „Volkswagen Crafter“ ar „Renault Master“.

Tokie pagalbininkai svarbūs kiekvienam komercinio transporto vairuotojui. Šios profesijos atstovams saugumo sistemos aktualios ne keliasdešimt minučių per dieną, o gerokai ilgiau – dirbant, keliaujant ir kitais tikslais nuolat važinėjantiems furgonais jos taip pat užtikrina ir geresnes sąlygas efektyviai dirbti.

Perkeldami aukštesnių asmeninių automobilių segmentų įrangą kai kurie gamintojai pastaruoju metu itin didino apsukas. Štai „Citroën Jumpy“ furgonas pirmasis savo klasėje pasiūlė galimybę komplektuoti net projekcinį ekraną, visus svarbiausius su kelione susijusius parametrus (esamą ir rekomenduojamą greitį, jo palaikymo ir ribojimo sistemos duomenis, navigacijos instrukcijas ir susidūrimo pavojaus įspėjimus) rodantį vairuotojo akių lygyje ir leidžiantį jam nenukreipti žvilgsnio nuo kelio.

Naujos kartos komercinių „Citroën“ kūrėjai neslepia, kad vadovaujasi būtent tokia logika, – diegti inovacijas, perimtas iš asmeninės paskirties transporto. Taip naujojo laikotarpio „Jumper“ modelyje atsirado daug laiko prie vairo įvairiomis aplinkybėmis praleidžiantiems vairuotojams itin svarbi automatinio avarinio stabdymo sistema, mažinanti traumų tikimybę ir stabdanti vietoje jų.

Ji vadovaujasi daugiafunkcės kameros stiklo viršuje dinamiškai kaupiamais duomenimis apie nejudančias ir judančias kliūtis bei pėsčiuosius priešais automobilį. Ši sistema išvengia susidūrimo važiuojant iki 30 km/val. greičiu, o judant greičiau – maksimaliai mažina greitį prieš kontaktą. Panašiai veikia ir į kitus minėtus modelius įdiegtas avarinis stabdymas.

Jau ne vienuose komercinių automobilių apdovanojimuose tarp daugiausiai prielankumo sulaukusių sprendimų vertintojai išskyrė galinio vaizdo kamerą, leidžiančią stebėti, kas vyksta nematomoje zonoje už belangių galinių durelių. Tokia įranga vis dar nedažna šiame segmente, tačiau sparčiai populiarėjanti, pavyzdžiui, ją jau turi „Jumper“, „Crafter“ ir „Master“ modeliai.

Dar inovatyvesnis sprendimas pritaikytas mažajam furgonui „Citroën Berlingo Van“, vietoj kurio centrinio galinio vaizdo veidrodėlio sumontuotas 5 colių įstrižainės spalvotas ekranas rodo vaizdą iš dviejų kamerų (viena įmontuota į keleivio veidrodėlį, kita – virš galinių durų) ir leidžia parinkti vieną iš trijų vaizdo režimų.

Daug dirbantiems – svarbus sprendimas rizikai sumažinti

Į minėtus didžiuosius furgonus taip pat įdiegtos eismo juostos palaikymo ar perspėjimo ją palikus sistemos, išmanūs tolimųjų šviesų žibintai, kurie persijungia į trumpąsias, kai iš priekio atvažiuoja kita transporto priemonė, o „Jumper“ gali pasigirti ir greičio ribojimo atpažinimo sistema.

Į „Crafter“ įdiegta elektroninės stabilizacijos sistema, kuri pristabdydama atskirus ratus padeda stabilizuoti automobilį, kai pučia gūsingas šoninis vėjas, bei elektroninis diferencialo blokavimas. Panašią sistemą, padedančią išsilaikyti eismo juostoje pučiant vėjui, turi ir „Master“. O „Citroën“ komerciniuose modeliuose patikimesnį elgesį ant asfalto galima užsitikrinti su išmaniąja sukibimo kontrolės sistema „Grip Control“, pagal važiavimo sąlygas paskirstančia trauką tarp varomosios ašies ratų.

„Jumper“ ir „Master“ modeliai gali pasigirti aklosios zonos stebėjimo, o „Jumper“ bei „Crafter“ – ir vairuotojo dėmesio stebėjimo sistemomis. Ji praneša, kai keliskart kertama kelio linija, silpnai laikomas vairas ir pan., todėl yra itin svarbi vairuotojo nuovargio sukeltai rizikai užkardyti.

O aklosios zonos stebėjimo sistema oranžine lempute veidrodėlio kampe vizualiai perspėja apie tuo metu nematomus kitus eismo dalyvius, atvažiuojančius iš kairės arba dešinės galinės pusės. Šios sistemos jutikliai dažniausiai montuojami į priekinį ir galinį buferius ir veikia važiuojant plačia greičio amplitude.

Kadangi važinėti tenka ne vien aukščiausios kokybės keliais, komerciniai automobiliai tapo saugesni ir mechaniškai. Pavyzdžiui, į „Jumper“ bei „Jumpy“ modelius montuojama variklio apačios apsauga, itin praverčianti ant žvyro ar akmenuotos dangos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)