DELFI skaitytojas pasakoja, kad naują automobilį iš Vilniuje esančios UAB „KIA Auto“ įsigijo prieš pusantrų metų. Lapkričio pradžioje užsuko į saloną pasikeisti vasarinių padangų į žiemines, kurios turėjo būti montuojamos ant tų pačių ratlankių.
Vyras neslėpė, kad nenorėjo keisti padangų salone, mat jam pasirodė per didelė paslaugos kaina.
„Už padangų keitimą montuojant ant tų pačių ratlankių sumokėjau 66 eurus. Jie prigąsdino, kad paprasti garažiniai servisai nemokės tinkamai pakeisti tokių padangų, kadangi padangos turi slėgio daviklius ir juos taip pat reikia užmontuoti“, – pasakojo vilnietis.
Beje, dėl tokios procedūros vyras automobilių salone tarėsi nebe pirmą kartą. Pavasarį „KIA Auto“ meistrai ant tų pačių ratlankių montavo vasarines padangas ir, pastebi Andrius, viskas buvo gerai.
Anot DELFI skaitytojo, pats to, kaip keičiamos padangos, jis nematė, mat automobilių salonas į dirbtuves klientų neįleidžia. Be to, pastebėjo vyras, automobilio taip pat nereikia nuvaryti iki dirbtuvių, užtenka tiesiog palikti stovėjimo aikštelėje, o kai darbai būna baigti – serviso meistrai jį sugrąžina atgal į aikštelę.
„Atsiimti automobilį galėjau po geros valandos. Ratlankiai po padangų keitimo buvo labai purvini, todėl ant jų nieko nesimatė. Visgi grįžęs namo ir išsikrovęs vasarines padangas nusprendžiau pavalyti ratlankius, nes vienas ratlankis atrodė kaip išteptas dažais. Pasirodė, kad tai – ne dažai, o įbrėžimai. Vedant pirštu per tą vietą jautėsi, kad ji nelygi, o nuvalius pasirodė akivaizdūs įbrėžimai, kurių tikrai prieš tai nebuvo“, – pasakojo Andrius.
Anot DELFI skaitytojo, jis pasikliovė salonu ir prieš atiduodamas automobilio nenufotografavo, tačiau pabrėžė, kad ir salono darbuotojai pasiimdami automobilį remontuoti jo neapžiūri.
Išgirdo, kad ratlankių nemėto
Radęs subraižytą ratlankį, vyras grįžto į automobilių saloną. Anot jo, įbrėžimus apžiūrėjęs salono vadybininkas pabrėžė, kad meistrai negalėjo apgadinti ratlankių, taip pat, kad padangų montavimo staklės tokioje vietoje, kur yra įbrėžimai, ratlankių įbrėžti negalėjo.
„Tuomet pasakiau, kad gal netyčia numetė, nukrito ratlankis ant kažko, nes įbrėžimai labai keisti, nepanašūs į tokius, kokie gali būti brūkštelint į ką nors, kai važiuojama. Vadybininkas, žinoma, teigė, kad jie ratlankių nemėto, ir tiek“, – akcentavo Andrius.
DELFI skaitytojų įstrigo viena detalė. Pasiūlęs nueiti pas mechanikus ir pasiklausti to, kuris keitė padangas, ar nebuvo numestas ratlankis, išgirdo vadybininko atsakymą: „Manai, prisipažins, jeigu ir kaltas?“
Vyras neslepia, kad kreipėsi ir į Valstybinę Vartotojų teisės apsaugos tarnybą (VVTAT), tačiau jų pagalbos nesulaukė, mat išgirdo, kad jei neturi įrodymų, kad būtent keičiant padangas buvo subraižytas ratlankis, vargu ar pavyks išsireikalauti žalos atlyginimo.
Andrius teigė, jog istoriją pasakoja siekdamas ne gauti žalos atlyginimą, o iš principo, mat situaciją, į kurią pakliuvo, vertina kaip „nesiskaitymą su klientu ir naudojimąsi situacija“.
„Išorinius darbus, pavyzdžiui, padangų keitimą, dar galima nufotografuoti ir turėti kaip įrodymą, bet kas, kai atliekami darbai vietose, kurių nenufotografuosi? Jeigu kažką taisant ar keičiant būtų paliktas brokas, tuomet net ir teoriškai negali tikėtis išsireikalauti nuostolių atlyginimo?“ – stebėjosi vyras.
Ne pirmas kartas
Andrius pasakojo, kad nesklandumų su nauju automobilių turėjo ir pirmąją jo įsigijimo dieną, mat išvažiavęs iš salono, po 20 minučių pastebėjo, kad vairo oda įbrėžta. DELFI skaitytojas pasakojo, kad tuomet nemūvėjo nei žiedų, neturėjo laikrodžių, kad galėtų taip įbrėžti vairą.
Susisiekti su salono vadybininke jam iš karto nepavyko, tad vyras susitarė, kad sugrįš pirmadienį. Tačiau grįžęs išgirdo, kad salono darbuotojai tokių apgadinimų nebuvo pastebėję.
„Tuomet vadybininkė norėjo pakviesti direktorių, bet jis nesiruošė ateiti, tik telefonu pasakė tai pačiai vadybininkei, kad aš priėmiau automobilį ir neturėjau pretenzijų. Tai reiškia, kad niekuo negali padėti“, – neneigė Andrius, sakęs, jog supranta, kad paties kaltė, kad defekto nepastebėjo, tačiau akcentavęs, kad per 20 minučių taip subraižyti vairo tiesiog neįmanoma.
Anot DELFI skaitytojo, kur kas realiau atrodo tai, kad automobilis buvo apgadintas arba salone, arba buvo apgadintas pakeliui į Lietuvą iš Pietų Korėjos.
„Šis įvykis taip ir baigėsi. Dėl įdomumo pasidomėjau, kiek kainuotų tokį įbrėžimą sutaisyti, gamintojo atsakymas buvo toks, kad keičia visą vairą, kurio kaina – apie 2 tūkst. eurų. Turėjau susitaikyti, kad taip ir liks“, – sakė Andrius.
Bandys paaiškinti procedūras
„KIA Auto“ direktorius Gintaras Kaukėnas neslėpė nuostabos girdėdamas apie kliento patirtį prieš pusantrų metų, kai šis į saloną sugrįžo dėl įbrėžto vairo.
„Dėl subraižyto vairo į mane niekas nesikreipė ir apie šią problemą išgirdau pirmą kartą. Tikrai visuomet bendrauju su klientais, o esant panašioms situacijoms – siekiu išsiaiškinti, kas ir kaip nutiko“ - tikino pašnekovas.
Jis akcentavo, jog visiškai nesvarbu, kad automobiliai į Lietuvą atkeliauja iš Pietų Korėjos, jie būna visi, įskaitant ir salono detales, apklijuoti apsauginėmis plėvelėmis, kurios nuimamos plovykloje, kai atliekama patikros procedūra prieš automobilį atiduodant klientui.
Nuostabos salono vadovas neslėpė ir dėl subraižytų ratlankių.
„Norėčiau suprasti, kaip galima subraižyti ratlankį ir užmaskuoti tai purvo sluoksniu? Tiek teoriškai, tiek praktiškai vieta, kur nuotraukoje matomas įbrėžimas, padangų montavimo metu neturi sąlyčio nei su montavimo, nei su balansavimo staklėmis“, - tikino G. Kaukėnas.
Jis pažadėjo, kad serviso vadovas susisieks ir susitiks su nepatenkintu klientu bei ne tik pamėgins paaiškinti, kaip vyksta visi procesai, bet ir pabandys rasti kompromisą, kad klientas neliktų nepatenkintas.