Mobiliosios taksi užsakymo programėlės ir platformos taksi vairuotojams „Taxify“ plėtros vadovas Jevgenijus Beloussovas papasakojo apie penkis dalykus, kurie taksi automobiliuose pasikeitė per pastaruosius dešimt metų.
1. Žinai su kuo važiuosi
Berūdijantis, paprastai į antrą dešimtį metų perkopęs ir ne vieną dešimtį tūkstančių kilometrų nukeliavęs abejotinos techninės būklės automobilis neretai būdavo būtent tai, kas pasitikdavo keleivius prieš dešimt metų.
„Šiandien dažno taksi paslaugų vartotojo jau niekaip neįsodintum į senutėlį, patikimai neatrodantį automobilį. Dabar keleiviai jau renkasi vežėjus ir pagal automobilio modelį, ir jo pagaminimo metus. Kai kuriems svarbu, kad automobilis būtų ne tik techniškai tvarkingas, švarus ir patogus, tačiau ir draugiškas aplinkai. Šiandien tai visai nesunku, nes išmaniosios technologijos suteikia gyventojams galimybę vežėją rinktis tiek pagal siūlomus kelionės įkainius, tiek pagal jų vairuojamus automobilius“, – sako J. Beloussovas.
2. Tikslumas – it viešojo transporto
Laikais, kai daugelis taksi kviesdavo rinkdami trumpąjį telefono numerį, tekdavo pasikliauti dispečerės tikinimu, kad automobilis bus vietoje už keleto minučių. Vis tik keletas neretai virsdavo ir visa dešimčia ar net ir dar daugiau.
„Mobiliųjų programėlių naudotojai gali matyti, kur tiksliai šiuo metu yra atvykstantis vairuotojas, po kiek laiko jis bus vietoje, iš kurios namo pusės jis laukia keleivių. Be to, taksi išsikvietęs gyventojas visuomet gali tiesiogiai susisiekti su vairuotoju, patikslinti savo buvimo vietą. Taigi, pagal tikslumą, taksi tapo rimtu konkurentu viešajam transportui“, – aiškina „Taxify“ atstovas.
3. Mandagumas – ne privalumas, o būtinybė
Vienas didžiausių važiavimo taksi minusų didelei daliai keleivių dar ne per seniausiai buvo nemandagūs, netvarkingi, riebesnių žodžių ir replikų nevengiantys bei toli gražu subtiliu muzikiniu skoniu nepasižymintys vairuotojai. Be abejo, tokie jie buvo ne visi, tačiau šis tipažas gerokai pakenkė bendram taksi vairuotojo profesijos įvaizdžiui.
„Šiandien su taksi dispečerinės programine įranga dirbantys vairuotojai yra motyvuoti keleivius aptarnauti kuo geriau ir mandagiau, kadangi kiekvienas klientas gali išreikšti savo nuomonę apie juos, įvertindamas ir parašydamas atsiliepimą. Šie reitingai yra matomi kitiems programėlės vartotojams, nuo jų priklauso vairuotojų gaunamų užsakymų skaičius.
Galima sakyti, šiandien vairuotojai jau taikosi prie keleivių, o nemaloniems stačiokams vietos prie taksi vairo visai nebeliko. Juos pakeitė daugeliu atvejų paslaugūs ir mandagūs vairuotojai, su kuriais keleiviai telefono ekrane gali susipažinti dar prieš sėsdami į automobilį“, – pasakoja J. Beloussovas.
4. Taksometras – kiekvieno telefone
Kita su keliavimu taksi susijusi gyventojų baimė anksčiau būdavo nuojauta, kad ne visi vairuotojai dirba sąžiningai ir nebūtinai nori keleivį į reikiamą vietą pristatyti trumpiausiu keliu. Važiavimas tikslo link aplinkkeliais ir neva trumpesniais keliais, pašėlusiu greičiu besisukantis ar kaip tyčia tuo metu „sugedęs“ taksometras – ne mitas, o dažna anų laikų taksi realybė.
„Šiandien besinaudojantys išmaniesiems įrenginiams skirtomis taksi programėlėmis dar prieš kelionę gali matyti tiek vežėjo įkainį už kilometrą, tiek apytikslę visos kelionės kainą. Be to, išmaniosios technologijos leidžia kelionės metu savo paties telefono ekrane stebėti, kiek kilometrų nuvažiuota ir kiek teks už juos sumokėti.
Žemėlapis, kuriame aiškiai matomas kelionės tikslas ir dabartinė buvimo vieta, leidžia pastebėti, jei kartais vairuotojas važiuoja ne pačiu tiesiausiu ir greičiausiu keliu“, - takoskyrą tarp tada ir dabar brėžia pašnekovas.
5. Laisvė rinktis
Dalis gyventojų šiandien vietoje taksi vairuotojų jau renkasi „pavėžintojus“, analogiškas į įprasto taksi paslaugas laisvu metu nuosavais automobiliais vykdančius privačius asmenis. Nors „pavėžintojų“ paslaugos vis dar teisiškai yra „pilkoje“ zonoje, tačiau dėl didesnės konkurencijos vis tiek laimi paprasti keleiviai, kurie gali rinktis iš daugiau rinkos dalyvių.
Ypač tai aktualu piko metu, kai išauga automobilių paklausa: prieš darbą, po darbo ar didžiųjų renginių metu padaugėja klientų užklausų, deja, taksi vairuotojų dėl to nepadaugėja. Efektyvesnis būdas yra įtraukti „pavėžintojus“, kurie, reaguodami į išaugusią paklausą, gali užsidirbti.