Jo įsitikinimu, šiuo metu technikos keliuose trūksta, tad keliams valyti būtų galima pasisamdyti, pavyzdžiui, kelių tiesimo įmonių, žemdirbių, kitą techniką.
„Visų pirma, tokiais atvejais, kada yra tokia ekstremali, chaoso, situacija, reikia turėti daugiau technikos. Pagal logistiką tos technikos tikrai gali būti daugiau prisamdyta. Jokiu būdu neturėtų būti tik sava technika“, – pirmadienį „Žinių radijui“ teigė R. Gradauskas.
„Tokiais atvejais, kada yra ekstremali padėtis, reikia turėti ir ekstremalų skaičių tos technikos, kuri galėtų tvarkingai dirbti“, – pridūrė jis.
„Lietuvos kelių“ atstovas komentavo, kad už valstybinių kelių priežiūrą atsakingoje įmonėje „Kelių priežiūra“ sumažėjus patyrusių darbuotojų, dirba nemažai jaunų kelių priežiūros specialistų.
„Palyginti su tuo, kaip buvo anksčiau, kelių priežiūros lygis paprastėjo. Yra ir gerų dalykų, pavyzdžiui, nėra ribų tarp regionų, kai vienas kelio gabalas nuvalytas, o kitas – ne“, – sakė R. Gradauskas.
Tuo metu pati „Kelių priežiūra“ pirmadienį išplatintame pranešime teigė, kad pirmadienį ryte dėl buvusio ir besitęsiančio snygio didžiojoje dalyje valstybinės reikšmės kelių įsigalioja ypač sudėtingos meteorologinės sąlygos.
Anot įmonės, tokiomis sąlygomis nebegalioja įprasti valymo terminų, darbo trukmės, sniego sluoksnio storio ir dangos būklės rodiklių reikalavimai, esą tuomet svarbiausia keliuose išlaikyti eismą.
„Kelių priežiūros“ atstovas Petras Džervus pripažino, kad broko valant itin apsnigusius kelius buvo, o klaidų priežastis įmonė dar aiškinasi.
„Turiu pripažinti, kad iš tiesų vienoje vietoje broko prisidarėme, tačiau to priežasčių dar neradome. Yra įvairių prielaidų, galbūt tai staigus temperatūros kritimas, (...) galbūt druskos ne tokią normą paleidome barstyti“, – „Žinių radijui“ teigė įmonės kelių priežiūros vadovas.
Gyventojai apie sudėtingas sąlygas keliuose gali pranešti nr. 1871. Pasak P. Džervo, „Kelių priežiūra“ skundų gauna ir, nors į kiekvieną jų neatsako, į gyventojų teikiamą informaciją reaguoja.
Jis taip pat patikino, jog „Kelių priežiūra“ kelių būklę stebi naudodamasi skaitmenine sistema.
„Į kiekvieną eilinio piliečio skundą neatsakome, bet į kiekvieną skundą sureaguojame. Pavyzdžiui, skundžiamasi, kad toks ir toks kelias yra slidus. Tada skambiname į kelių tarnybą, domimės, ar jie ten buvo, ar jie matė, kada barstė“, – sakė P. Džervas.
„Turime pakankamai techninių priemonių pasižiūrėti, ar ten kelių priežiūros mašina važiavo, kiek ji ten išbėrė druskos. Ta skaitmenizuota sistema veikia“, – aiškino „Kelių priežiūros“ vadovas.
Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) informacija, pirmadienio popietę, dėl buvusio ar besitęsiančio snygio ir pustymo, eismo sąlygos išlieka sudėtingos beveik visoje Lietuvoje, ypač vakariniuose rajonuose ir Šiaulių apskrityje, kur dėl smarkaus snygio pagrindinių valstybinės reikšmės kelių dangos slidžios, su pažliugusio ar puraus sniego provėžomis, kurios daug kur siekia 15 cm.
Mažesnio eismo intensyvumo rajoniniai keliai visoje šalyje išlieka provėžoti, slidūs, vietomis padengti prispausto, pažliugusio ar puraus sniego sluoksniu iki 20 cm.
Pasak LAKD, „Kelių priežiūra“ slidžius kelių ruožus valo ir barsto, tačiau dėl snygio ir pustymo kelių dangos greitai vėl padengiamos nauju sniego sluoksniu, todėl vairuotojų prašoma atsižvelgti į kelių būklę ir meteorologines sąlygas bei rinktis saugų greitį.
Didžiojoje šalies dalyje snygis ir pustymas, Molėtų, Rokiškio ir Širvintų rajone lijundra, Utenos rajone be kritulių. Oro temperatūra nuo 2 iki 5 laipsnių šalčio.
Kaip pirmadienį skelbė „Kelių priežiūra“, per praėjusią parą valstybinės reikšmės keliams prižiūrėti prireikė beveik 150 technikos vienetų, tuo metu naktį iš sekmadienio į pirmadienį dvigubai – beveik 300 mechanizmų. Išbarstyta 1236 tonos druskos, 274 tonos mišinių; išpurkšta 332 kub. metrų tirpalo kelių slidumui mažinti.