Štai praėjusios savaitės pradžioje 11 techninių avarijų rytinio piko metu sostinės vairuotojus gatvėse įkalino kelioms valandoms, vakare panašus scenarijus pasikartojo ir Kaune. Kaip skelbė „Kas vyksta Kaune“, dėl avarijų spūstys nusidriekė prie Kauno pilies tilto, žiedo Draugystės g. ir Taikos prospekte.
Užfiksavus eismo įvykį ir sutarus dėl kaltės, automobilius iš avarijos vietos galima patraukti. Deja, dažnai vairuotojai nesusitaria, kas kaltas dėl padarytos žalos ir kviečia pareigūnus, kad įvykį įvertintų jie. Taip eismas sustoja ilgesniam laikui.
„Kiek eismo įvykių bebūtų, tikriausiai policijos pareigūnų niekada neužteks, kad būtent tuo momentu prisistatytų į tą įvykį. Reikėtų kalbėti apie tai, kad ne vien tiktai gatvės, sankryžos ar šviesoforai, bet esminis dalykas yra vairuotojas, dėl kurio kaltės įvyksta eismo nelaimės“, – „Žinių radijui“ sakė V. Grašys.
Jo teigimu, dauguma avarijų rytinio piko metu įvyksta dėl saugaus atstumo nesilaikymo, dėl ko yra atsitrenkiama į priekyje važiuojančio automobilio galą. Be to, pareigūnai pastebi, kad nemaža dalis vairuotojų dalyvaudami eisme naudojasi telefonais ir dėmesį sutelkia ne į vairavimą, o naršymą internete.
Šiuo metu eismo įvykius, kuriuose nežuvo ir nebuvo sužaloti žmonės, bet vairuotojai nesutaria, kuris dėl to yra kaltas, tiria policija. Spalio mėnesį pateiktas siūlymas, kad ši funkcija būtų perduota draudimo kompanijoms.
„Mes žiūrėjome ir užsienio šalių praktiką, ir šių metų rudenį teikėme pasiūlymus įstatymų leidėjams, kad į techninius eismo įvykius policija nereaguotų, o patys vairuotojai greitai užfiksuotų ir atlaisvintų važiuojamąją dalį.
Šioje vietoje niekas neatleidžia nuo atsakomybės išmanyti Kelių eismo taisykles, jeigu įvyksta susidūrimas, kuomet nesilaikoma saugaus atstumo ir atsitrenkiama į galinę automobilio dalį, didžiausia tikimybė, kad kaltas bus tas, kuris nesilaikė atstumo. Diskutuoti valandą neatlaisvinus kelio nėra ko“, – vairuotojams priminė V. Grašys.
Vis dėlto, jis pabrėžė, kad pagrindinė sklandaus eismo sudedamoji dalis – vairuotojų elgesys kelyje. Deja, lietuviams vis dar trūksta pagarbos, o kai kurie net bando pergudrauti kitus.
„Akcentuoju, kad pagrindinis dalykas yra vairuotojų elgesys, dėmesingumas ir pagarba vienas kitam. Matome, kai rytinio piko metu A arba A+ juosta važiuoja visai ne tie automobiliai, kuriems priklauso, o prieš matuoklį vairuotojai, norėdami nenusifotografuoti ir trukdydami eismą, bando įsirikiuoti ir grįžti į legalią eismo juostą. Taip pat daug kas mėgsta važiuoti šalikele, pastebėję policijos pareigūnus bando grįžti į juostą ir sutrukdo visą eismo srautą. Svarbu kultūra ir atsakingas elgesys“, – laidoje „Dienos klausimas“ pasakojo V. Grašys.
Vairuotojus, kurie naudojasi mobiliaisiais telefonais, šalies policija gaudo įvairiausiais būdais, tad jie neturėtų būti nustebę, jeigu netikėtai gaus baudą, nors pažeidimo metu pareigūnų aplink nepastebėjo.
„Ir visuomeniniame transporte dirbo pareigūnai, dirba nežymėtuose policijos automobiliuose. Deja, kiekvieno, kuris naudojasi mobiliuoju įrenginiu, už rankos nepagausime, turime kalbėti apie bendrą eismo kultūrą, atsakingumą. Reikėtų mažiau kaltinti eismo organizavimą, o patiems pažiūrėti, kaip elgiamės vairuodami transporto priemonę“, – akcentavo V. Grašys.
Remiantis policijos pateikta statistika, iki šių metų lapkričio 1 dienos užfiksuoti 39 605 atvejai, kuomet vairuotojai neleistinai naudojosi mobiliojo ryšio priemonėmis.