Kaip tinkamai prižiūrėti automobilio stiklus

Ne tik kelininkus, bet ir daugelį vairuotojų žiema užklumpa netikėtai, o tam, kad automobilio stiklo nereikėtų gramdyti banko kortele, pats metas apsižiūrėti, ar tikrai turite ledo grandiklių ir kitų priemonių, praversiančių vairuojant žiemą. Be to, verta atkreipti dėmesį dar į keletą detalių.

  1. Netaupykite kokybiškiems valytuvams. Su saugiu vairavimu žiemą, kai tamsu, slidu, drebia sniegas tiesiogiai susijęs matomumas, tad pirmiausiai pravers kokybiški, nenusidėvėję valytuvai. Profesionalai rekomenduoja guminius, iš tvirtos gumos pagamintus valytuvus, kurie patikimesni už metalinius su siaura gumine juostele. Kokybiški guminiai valytuvai brangesni, bet ir tarnauja ilgiau. Valytuvų šluotelės yra susidėvėjusios tuomet, kai pradeda skleisti neįprastus garsus ar palieka purvo dryžius net tuomet, kai skudurėliu nuo jų nuvalomos apnašos.
  2. Nusivalyti reikėtų visą stiklą, o ne jo dalį. Žiemos rytais kartais geriau atsikelti dešimčia minučių anksčiau ir skirti daugiau laiko pašildyti automobilį ir nusigramdyti aptirpusį ledą nuo priekinio stiklo. Jei skubama ir nusivalomas tik mažas langelis vairuotojo pusėje, rizikuojama saugumu, be to, taip greičiau trupantį ledą valydami nusidėvi valytuvai ir stiklas vėliau gali būti subraižytas.
  3. Vežiokitės langų apiplovimo skysčio atsargų. Termometro stulpeliui nukritus žemiau nulio, vasarinis langų skystis gali virsti ledu, tad svarbu turėti žieminio langų apiplovimo skysčio. Jei kelionės metu skysčio pritrūks, valytuvai teplios stiklą purvu ir matomumas tik blogės. Todėl šaltuoju metų laiku bagažinėje patariama turėti apiplovimo skysčio atsargų. Jos labai pravers pasibaigus skysčiui bakelyje, kuomet degalinė dar toli.
  4. Rinkitės nebraižantį stiklo grandiklį. Rinkitės iš kokybiškos plastmasės pagamintus grandiklius, kurie, lyginant su metaliniais, retai subraižo automobilio stiklą.
Transporto eismas Vilniuje

Įrankiai, praversiantys kasdienėms kelionėms

Pasak „Rimi“ atstovės Olgos Suchočevos, parduotuvėse galima išsirinkti įrankius, praversiančius žiemos kelyje: „Sulaukus žvarbių orų, pirmojo sniego ir minusinės temperatūros, pirkėjai jau ieško šluotelių bei ledo grandiklių – juos galima įsigyti ir atskirai, ir sukomplektuotus kartu. Tiesa, verta rinktis gaminius iš kokybiškos plastmasės, kad nesubraižytumėte automobilio stiklų, nesusižeistumėte ir priemonė nesulūžtų po didesnės šalnos.“

Pravartu, pasak ekspertės, žiemos metu vežiotis ir skystą ledo tirpiklį, taip pat turėti žieminio stiklų ploviklio. Šaltuoju metų laiku transporto priemonės tampa kur kas jautresnės, pasimato jų techniniai trūkumai.

Kartais, naktį nukritus temperatūrai, iš ryto laukia nemalonus siurprizas – automobilis nebeužsiveda: „Tokias problemas geriausia spręsti kreipiantis į profesionalus, tačiau pravartu kiekvienam turėti užvedimo laidus ir tempimo trosą, jei prireiktų užvesti variklį avariniu būdu. Artimiausiu metu parduotuvėse turėsime tokį kompaktiškai supakuotą priemonių rinkinį, kuris neužims vietos automobilio bagažinėje, bet kritiniu atveju pravers.“

Ragina neatidėlioti automobilio paruošimo

Pasak „Vilnius Tech“ Transporto inžinerijos docento dr. Saugirdo Pukalsko, siekiant išvengti netikėtumų ar eismo įvykių kelyje, artėjant žiemai automobilių paruošimas neturėtų apsiriboti vien padangų pakeitimu ir akumuliatoriaus būklės įvertinimu. Ekspertas dalinasi patarimais, padėsiančiais užtikrinti sklandų automobilio darbą net ir atšiauriausiomis oro sąlygomis, skelbiama pranešime žiniasklaidai.

Lietuviškos žiemos įprastai neatsiejamos nuo žemiau nulio nukrentančios temperatūros ir permainingų orų, tad automobilio pritaikymas važiuoti net apledėjusiu keliu yra būtinybė. Tad, anot S. Pukalsko, žieminės padangos turi būti pritaikytos geram sukibimui su kelio danga.

„Jei padangos yra blogos, nepritaikytos drėgnai kelio dangai, prarasti automobilio kontrolę ir pradėti čiuožti bei nuslysti nuo kelio yra pakankamai lengva. Gerą sukibimą garantuoja minkšto mišinio, dygliuotos padangos. Vairavimui žiemą pritaikytos padangos yra labai svarbios, nes jos didžiąja dalimi lemia eismo saugumą ir tai, kaip greitai pavyks sustabdyti transporto priemonę avarinės situacijos metu“, – sako jis.

Kalbėdamas apie akumuliatoriaus būklės įvertinimą, ekspertas pabrėžia, kad net menkiausi trikdžiai bandant užvesti variklį gali signalizuoti apie rimtas rizikas žiemai. „Akumuliatorių talpa žemoje temperatūroje krenta, tad jei jau dabar pastebimi ženklai, identifikuojantys problemas bandant užvesti transporto priemonę, labai tikėtina, kad paspaudus šalčiui variklio užvesti nebepavyks. To priežastis – ne vien talpa, bet ir žemoje temperatūroje padidėjęs pasipriešinimas vedant variklį“, – teigia mokslininkas.

S. Pukalskas taip pat atkreipia vairuotojų dėmesį į stabdžių ir variklio aušinimo skysčius. Jei stabdžių skystis seniai tikrintas ar keistas, jis gali būti absorbavęs drėgmę, kuri, susikaupusi stabdžių vamzdeliuose vandens pavidalu, gali užšalti. Tuo tarpu pablogėjus variklio aušinimo skysčio sudėčiai, jis gali užšalti arba virsti „drebučiais“.

Užšalimo atveju galima pasekmė – įtrūkęs automobilio variklio blokas, vėliau pareikalausiantis rimto remonto ir didelių išlaidų. Antruoju atveju gresia variklio perkaitimas dėl nepakankamo aušinimo.

Automobilio langų priežiūra – kritiškai svarbi

Eksperto teigimu, nors geras matomumas vairuojant yra reikalingas visais metų laikais, žiemą sąlygas blogina žema temperatūra, dėl kurios langai rasoja ir šąla. Tinkamai jų nenuvalius ir neatitirpinus didėja eismo įvykių tikimybė.

„Tad automobilio langais derėtų pasirūpinti prieš prasidedant žiemai – patikrinti valytuvus, kad jie būtų nesuplyšę, o valytuvų gumelės – nesukietėjusios. Taip pat pasirūpinti kokybiškais, paviršiaus nebraižančiais grandikliais langams ar kitomis priemonėmis, galinčiomis atitirpinti ledą. Šiuo klausimu labai naudinga priemonė yra šildomų stiklų technologija, kurią turi vis daugiau automobilių“, – teigia S. Pukalskas.

„Vilnius Tech“ dėstytojas akcentuoja, kad vairuotojai taip pat turėtų įsitikinti, jog jų automobiliuose naudojamas stiklų plovimo skystis yra pritaikytas žemai temperatūrai ir, orams atšalus, neužšals. Jis taip pat ragina atkreipti dėmesį į skysčio kokybę – nekokybiškai nuvalyti automobilio stiklai blogina matomumą ir atitinkamai didina avarinių situacijų tikimybę.

Pašalinti drėgmę verta

Kėdainiuose veikiantis automobilių servisas „Dvigubas taškas“ primena, kad jau metas ruošti savo automobilį žiemai. Servisas primena, kad nemaža dalis žiemą vairuotojus lydinčių nemalonių patirčių – automobilio nenoras užsivesti, užrasoję langai – atsiranda būtent todėl, kad laiku nepakeičiama alyva ir filtrai, anksčiau rašė rinkosaikste.lt

Svarbiausia – greitai ištraukti drėgmę Kažin ar yra labiau erzinantis dalykas, kai užvedus automobilį žiemą ir nugramdžius ledą nuo stiklų, dar reikia sėdėti jame ir laukti, kol oras „nutrauks“ užrasojusius langus. Pasirodo, kad dėl užrasojusių langų, nuo kurių vandens lašeliai itin nenoriai traukiasi, kaltas gali būti salono filtras.
Sklandžiam automobilio darbui taip pat reikėtų pasitikrinti kondicionieriaus sistemą, nes vėsiuoju metų laiku automobilyje kaupiasi drėgmė, todėl tvarkingai veikianti sistema greičiau išdžiovina automobilio vidų“, – sako specialistai. Be abejonės, geras matomumas yra lemiamas ir gerų langų valytuvų, kurie, ypač per žiemą, neretai būna gerai pagadinami. Tad „Dvigubas taškas“ kviečia pas juos pasikeisti ir valytuvus, o tiems, kurie pas juos atliks šį svarbų darbą, bus padovanotas ir langų skystis.
Dyzelinu varomų automobilių vairuotojams automobilio užvedimas rytais gali tapti nemenku iššūkiu. Net jei galiausiai mašina iš užsiveda, niekas nenori nervintis klausydamas, kaip variklis čiaudo, bandydamas pagaliau užsivesti. Norisi sklandaus mašinos darbo nepaisant to, koks oras už lango. „Dyzelinių variklių kuro filtrai turėtų būti pakeisti būtent prieš žiemą, kad nekiltų problemų užvedant variklį paspaudus šaltukui. Variklio alyva ir filtras prieš šaltąjį metų laiką taip pat turėtų būti pakeisti, jei nuo praeito keitimo praėjo ar baigia praeiti 10 tūkst. km“, – primena serviso specialistai. Jie priduria, kad labai svarbu pasitikrinti ir aušinimo skysčio koncentraciją.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją