Susidomėjusių daugėja
Elektromobilių baterijų įkrovimo sprendimus siūlančios įmonės „Įkrautas“ vadovas Karolis Kieras teigė, kad pastaruoju metu vis daugiau žmonių kreipiasi norėdami turėti nuosavą elektromobilio įkrovimo stotelę, o paskelbus apie numatytas kompensacijas, tikėtina, kad susidomėjusių ims daugėti.
K. Kieras teigė, kad valstybei finansuojant įkrovimo stotelių įrengimą nuosavame name ir daugiabučio stovėjimo aikštelėje, fiziniai asmenys gali gauti 40 proc. kompensacija.
„Valstybė yra orientuota į išmanių stotelių finansavimą, o tai yra stotelės, kurios geba suvaldyti turimą galingumą. Taip siekiama suvaldyti, kad žmogus nedidintų galios, o turimą galingumą galėtų paskirstyti įkrovimo procesui. Namai vidutiniškai turi 11 kW galios įvadą, o tam, kad jo nereikėtų didinti, yra įrengiamas dinaminis galios valdiklis, kuris tuos 11 kW paskirsto namams ir įkrovimo stotelei. Viska yra paprasta – pirmiausia reikiama galia skiriama namams, o kuri yra nesunaudojama – skiriama elektromobiliui. O tai parodo, kad valstybė yra orientuota į turimo galingumo išnaudojimą, ir kad įkrovimo įrenginys būtų išmanus bei gebėtų komunikuoti su dinaminiu galios valdikliu“, – apie kompensacijai gauti svarbius kriterijus pasakojo K. Kieras.
Pasiūlymas galioja ne tik gyvenantiems nuosavuose namuose
Panorus įsirengti elektromobilio įkrovimo stotelę, anot K. Kiero, yra du skirtingi keliai, kuriais šį tikslą galima pasiekti. Pirmasis – įsirengiant įkrovimo stotelę nuosavame name, antrasis – ją įrengiant daugiabučio namo automobilių stovėjimo aikštelėje.
„Vadybininkas įvertina, kokia sistema yra įrengta namuose ir pagal tai gali pasakyti, kiek kainuos pats projektas. Nuosavame name atsižvelgiama į kabelį prie kurio galima prijungti įrangą, tuomet, kur įkrovimo įranga turi būti montuojama, kaip bus išvedžioti jai reikalingi kabeliai, tuomet paskaičiuojama projekto sąmata ir galiausiai pasirašoma sutartis Daugiabučiame name įkrovimo stotelę įrengti norintis žmogus daro tas pačias procedūras, tik svarbu tai, jog šiuo atveju paruoštą įkrovimo stotelės įrengimo projektą reikia suderinti su bendrijos pirmininku arba administratoriumi, arba surinkti 51 proc. automobilių stovėjimo aikštelėje esančių vietų savininkų parašų“, – aiškino „Įkrauts“ vadovas pabrėždamas, kad įrengiant įkrovimo stotelę daugiabutyje papildomi kaštai kitiems gyventojams netenka.
Pašnekovas teigė, kad įrengiant įkrovimo stotelę daugiabučio požeminėje automobilių stovėjimo aikštelėje, įkrovimo stotelės elektros sąnaudų apskaita gali būti prijungta prie namų elektros skaitiklio, o ja besinaudojantis gyventojas už buityje ir elektromobiliui įkrauti sunaudotą elektrą gali sumokėti gaudamas vieną sąskaitą.
Tiesa, įkrovimo stotelės montavimas nuosavame name – šiek tiek pigesnis. Anot eksperto, nuosavame name išmanios ir keliamus reikalavimus atitinkančios įkrovimo stotelės įrengimo kaina prasideda nuo 1300 eurų be PVM, o daugiabutyje – nuo 1800 eurų be PVM.
Vis dėlto, svarbu tai, kad numatyta kompensacijos suma nėra neribota ir skaičiuojama tik iki tam tikros ribos. K. Kieras pasakojo, kad dabar numatyta kompensacijos suma už pakabinamos įkrovimo stotelės įrengimą – 1197,99 eurai be PVM, o pastatomos ant žemės – 1707,65 eurai be PVM. Tai reiškia, kad tais atvejais, kai įrengimo kaina yra didesnė, už atsiradusį sumų skirtumą kompensacija nėra skaičiuojama.
Svarbu apie viską pagalvoti
Paklaustas, ką svarbu žinoti, prieš įsirengiant elektromobilių įkrovimo stotelę nuosavame name, K. Kieras teigė, kad reikia žinoti, jog šiam tikslui reikalingas 5x4 varinis ir LAN kabeliai. Taip pat, anot jo, reikėtų pasirinkti didesnį namo elektros paskirstymo skydelį, mat gyventojai dažnai pasirenka mažesnius neįvertindami ateities poreikių, kai po kurio laiko norima ant stogo įrengti saulės elektrinę ar garaže sumontuoti nuosavą elektromobilių įkrovimo stotelę.
„Elektromobilių baterijos vis didėja, todėl ir susidomėjimas elektromobiliais auga. Vis dėlto, svarbu atkreipti dėmesį, kad Valstybės parama įkrovimui jau netrukus baigsis, o nemokamų stotelių nebeliks, todėl pastebime, kad jau dabar apie 40 proc. žmonių nori savo namuose turėti nuosavas išmanias stoteles“, – aiškino K. Kieras.
„Įkrautas“ vadovas taip pat atkreipė dėmesį, kad kai kuriais atvejais gyventojai renkasi 22 kW įkrovimo stoteles ir apriboja jų galią, tačiau, anot jo, tokių įkrovimo stotelių įrengimas paprastai tariant – neapsimoka.
„Populiariausios yra 11 KW įkrovimo stotelės ir taip yra ne be priežasties. Jų visiškai pakanka, kad per naktį elektromobilio baterija būtų pilnai įkrauta, o galingesnė stotelė kainuos gerokai brangiau. Naudojant tokią stotelę vienu metu galima įkrauti vieną elektromobilį, todėl šeimoms, kuriose naudojamasi ne vienu, o dviem elektromobiliais, reikėtų gerai apsvarstyti, ar pirkti vieną stotelę, kuri iškart įkrauna du elektromobilius ar tiesiog dvi atskiras įkrovimo stoteles. Įdomu tai, kad pirkti dvi stoteles yra pigiau nei įrengti vieną, kuri krauna du elektromobilius“, – įžvalgomis dalijosi K. Kieras.