Ateities transporto priemone laikomi elektromobiliai vis dar lydimi įvairių teiginių – nuo to, kad yra nesaugūs, iki to, kad niekur juo nenuvažiuosi lietui lyjant, jei šis išsikrovęs, nes esant tokioms oro sąlygoms jo įkrauti negalima. Ar tikrai lyjant lietui negalima įkrauti elektromobilio ir kodėl...
elektromobilio įkrovimas
30 straipsnių
2010 m. spalį Lietuvoje įregistruotas pirmasis elektromobilis buvo didelė naujovė, tačiau šiandien elektromobiliai jau tapo įprastomis transporto priemonėmis bei svarbia tvaraus susisiekimo dalimi. Kaip nuo pirmojo elektromobilio atsiradimo Lietuvoje keitėsi elektromobilių rinka, jų įkrovimo tinklas...
Tyrimas: kelyje patyrė savo kailiu – kodėl elektromobilio beveik niekada nepavyksta įkrauti taip greitai, kaip nurodo gamintojas? (10)
Elektromobilių vairuotojams, keliaujantiems per didžiąją Vajomingo valstiją, maisto prekių parduotuvė „Smith’s“ Rok Springse yra tikra oazė. Ji įsikūrusi prie pat I-80 greitkelio, kitoje gatvės pusėje yra „Petco“, o joje – šeši elektros lizdai, žadantys išsekusį akumuliatorių įkrauti net 350 kilovat...
Pasaulinės tyrimų ir konsultacijų bendrovės „McKinsey“ duomenimis, europiečiai trečdalį (33 proc.) visų savo elektromobilio įkrovimų atlieka viešose stotelėse, o daugiau nei pusę (57 proc.) – namuose. Rinkdamiesi įkrovimo stotelę namams elektromobilių vairuotojai linkę įvertinti daugybę faktorių. Š...
Jau ilgamete tradicija tapo tai, kad prieš Palangoje vykstančių „Aurum 1006 km“ lenktynių startą, laikinoje trasoje taip pat būna duodamas startas ir naujo rekordo siekimui. Praėjusiais metais puikiai automobilių pasaulyje žinomi entuziastai Vitoldas Milius ir Dainius Jakas „Kia e-Niro“ elektromobil...
Tikriausiai daugelis sutiksite, kad elektromobiliai yra brangūs, o dažnais atvejais už vieno elektromobilio kainą galima nusipirkti bene du to paties modelio automobilius, varomus benzininiu varikliu. Žinoma, ne visuomet tas pats modelis turi tiek pilnai elektrinę, tiek vidaus degimo varikliu varomą...
VĮ „Regitra“ duomenimis, 2024 m. gegužės 1 d. Lietuvoje iš viso buvo užregistruoti 22134 M1 ir N1 klasės elektromobiliai. Planuojama, jog iki 2030 m. skaičius turėtų išaugti iki 240 tūkst. Augant elektra varomų automobilių skaičiui, didėja ir jų įkrovimo galimybių poreikis.
Pasivažinėjęs elektromobiliu kaunietis į įprastą modelį nebegrįžtų: jau sutaupė apie 20 tūkst. eurų (48)
Nors elektromobiliais domisi vis daugiau lietuvių, nemaža dalis vairuotojų vis dar baiminasi, kad kelionės šiais modeliais gali tapti kasdieniu galvos skausmu. Automobilių rinkos ekspertai akcentuoja, kad renkantis šiuos modelius ypač svarbu įvertinti, kokios yra pasiekiamos įkrovos galimybės, o jei...
Kartu su elektromobiliais tarptautinėje automobilių pasaulio bendruomenėje atsirado ir naujas terminas „range anxiety“, kuris, paprastai šnekant, reiškia elektromobilių vairuotojams būdingą nerimą, ar šie pasieks kelionės tikslą, ar nesustos pusiaukelėje. Pranešime žiniasklaidai skelbiama, kad tai v...
Šylant orams, vis daugiau gyventojų pradeda planuoti keliones į užsienio šalis. Tradicinius keliavimo būdus lėktuvais, traukiniais ir automobiliais, pamažu vis dažniau papildo elektra varomos transporto priemonės, kurių skaičius Lietuvoje, remiantis „Regitros“ duomenimis, gegužės mėnesį viršijo 22 t...
Paspaudus šalčiams elektromobilių vairuotojai imasi už galvos, tačiau ekspertas pabrėžia: viskas paprasčiau nei kad vairuojantiems dyzelius (25)
Išsikrovęs akumuliatorius, užšalę purkštukai ar net degalai bei kitos priežastys lemia, kad paspaudus šalčiams vairuotojams nepavyksta išvažiuoti iš kiemo. Elektromobilių vairuotojai pasakoja, kad su tokiomis problemomis nesusiduria, tačiau būtent dėl šalčio energijos sąnaudos išaugo ne keliais proc...
Žiemą padarius šias klaidas elektromobilio gyvenimas sutrumpėja: ekspertai pataria, kaip jų išvengti
Ši žiema prie elektromobilio vairo kai kuriems – pirmoji: vien per pirmąjį 2023 metų pusmetį užregistruoti 1009 elektra varomi automobiliai, tai beveik dukart daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Net ir ne pirmus metus važinėjantys elektromobiliais atšalus orams padaro kritinių klaidų, kurios g...
Kokia yra elektromobilių baterijų eksploatacijos trukmė: ar elektromobilių savininkams derėtų dėl to nerimauti? (15)
Daugeliui automobilius turinčių žmonių elektromobilis simbolizuoja visiškai naujus vairavimo potyrius, tačiau neretai kyla įvairių klausimų ir nuogąstavimų. Vienas didžiausių galvos skausmų yra susijęs su elektromobilių baterijų eksploatacijos trukme. Dažnai kalbama ne tik apie baterijų teikiamą nau...
Prireikus sostinės gyventojai elektromobilius už mažesnę kainą galės pasikrauti 23-iose įkrovimo stotelėse. Anot bendrovės „Vilniaus apšvietimas“ atstovų, stotelėse krovimo kaina visą parą siekia tik 0,25 Eur/kWh.
Kuo galingesnę elektromobilio stotelę įsigysiu, tuo geriau. Krauti elektromobilį verta tik tada, kai šviečia saulė ir elektra yra pigiausia. Elektromobilio įkrovimui reikia daug laiko, o įkrovimo stotelių turime per mažai. Turbūt daugeliui tekę girdėti šiuos ar panašius teiginius apie elektromobilių...
Elektromobilių rinkos augimas ne tik keičia mūsų aplinką, bet ir papildo kasdienę gyvenimo rutiną įkrovimo ritualais. Nors viskas gali atrodyti paprasta, pasirinkimų ir subtilybių čia taip pat yra, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Lietuvos energetikos agentūra (LEA) paskelbė pagalbos schemą verslams, norintiems įsirengti elektromobilių įkrovimo stoteles (EV). Reikalavimus atitinkantys verslai gali atgauti iki 30 proc. stotelės įrengimo bei įsigijimo išlaidų. Verslininkai džiaugiasi šiuo pasiūlymu ir teigia, kad tokio dydžio p...
Kartu su augančia elektromobilių rinka į miestų ir kelių prieigų kraštovaizdį įsilieja vis daugiau įkrovimo stotelių, o mūsų gyvenimo rutiną papildo elektromobilio krovimo bei priežiūros ritualai. Norisi, jog jie keltų kuo mažiau papildomų iššūkių, dar geriau – juos paversti maloniais rūpesčiais. Bū...
Numatyta, kad nemokamų elektromobilių įkrovimo stotelių valstybinės reikšmės keliuose neliks iki 2023 metų, o tai šių transporto priemonių vairuotojus vis dažniau priverčia susimąstyti apie baterijos papildymo galimybes geresnėmis sąlygomis. Visai neseniai Lietuvos energetikos agentūra paskelbė apie...
Nebereikės kišti laidų į elektromobilį: bevielis krovimas jau paruoštas masinei gamybai, trūkumų praktiškai nėra (1)
Išmaniuosius telefonus ar laikrodžius jau kurį laiką įprasta krauti bevieliu būdu. O kaip dėl elektromobilių? Dabar atsirado naujas standartas ir elektromobilių gamintojai pradeda diegti bevielio krovimo technologijas – į gatves nauji modeliai išrieda jau dabar. Pastatei elektromobilį – ir pamiršai,...