R. Pocius teigė, kad posūkis yra įspėjamasis signalas, kuris nesuteikia pirmenybės, tačiau yra labai svarbus prieš atliekant manevrą – ypač keičiant eismo juostą, pradedant važiuoti. Tiesa, pašnekovas pripažįsta, kad kai kuriais atvejais posūkio signalo rodymas yra perteklinis ir net klaidinantis.
„Dažniausiai vairuotojai būna klaidinami, kai posūkio signalas būna pradedamas rodyti per anksti, nors prieš reikiamą posūkį yra kitų kelių į kuriuos galima įvažiuoti. Vieniems kitų klaidinti nederėtų, nes yra sudėtingesnių sankryžų, todėl ypač svarbu posūkį rodyti laiku. Posūkio nerodymas, ypač sukant į dešinę, kada nemažai daliai vairuotojų atrodo, kad jie važiuodami niekam netrukdys, yra problema, kadangi posūkį rodome ne tik kitiems vairuotojams, tačiau ir pėstiesiems, kurie gali įvertinti kaip konkretus automobilis toliau judės. Manevravimas be įspėjamojo signalo gali baigtis didele nelaime, todėl posūkio rodymas yra būtinas ir reikalingas įspėjant visus eismo dalyvius“, – komentavo R. Pocius.
Draudimo bendrovės atstovas pasakojo, kad yra fiksuota eismo įvykių, kada posūkis buvo pradėtas rodyti jau atliekant manevrą, todėl kiti vairuotojai nebuvo laiku įspėti ir išvengti eismo įvykio nepavyko. Anot draudimo eksperto, tokios avarijos būna sudėtingesnės, kadangi dažniausiai žmonės nesutaria dėl kaltės – vieni teigia, kad posūkį rodė, kiti – kad nebuvo įspėti laiku, todėl siekiant išsiaiškinti visas aplinkybes prireikia kruopštesnio tyrimo.
R. Pocius teigė, kad įvykus eismo įvykiui, kada sunku nustatyti tikrąjį kaltininką, ypač padeda vaizdo registratoriuose užfiksuoti vaizdai, kurie leidžia pamatyti, kaip viskas vyko iš tikrųjų.
„Registratorius gali padėti, tačiau jis nėra būtinai. Kai jo nėra, labai padeda liudininkai – kiti eismo dalyviai. Kai kuriais atvejais taip pavyksta nustatyti abipusę kaltę, todėl abiems eismo įvykio dalyviams žala atlyginama pusė sumos“, – aiškino draudimo bendrovės atstovas.
Tiesa, anot pašnekovo, perteklinis posūkio signalo naudojimas, pavyzdžiui, situacijose, kur tiesiog sukasi kelias, klaidina vairuotojus, o už tai numatyta ir atsakomybė – piniginė bauda iki 50 eurų. Anot jo, vairuotojai taip pat turėtų prisiminti, kad įvažiuojant į žiedinę sankryžą rodyti posūkio nebūtina, tačiau iš šios sankryžos išvažiuojant posūkio signalas yra būtinas.
Visą LNK žinių tarnybos reportažą galite peržiūrėti žemiau.