„Prieš beveik dvejus metus žiniasklaidoje pasirodė informacija ir perspėjimai apie didelius pavojus, tykančius paspirtukų vairuotojus ir pėsčiuosius. Medikai, policija vienareikšmiškai ne kartą kartojo apie drastiškai augančių įvykių ir traumų skaičių. Medikai pabrėždavo ne tik augantį darbo krūvį, tačiau ypač pavojingas brangiai kainuojančias ir gydomas, ilgas pasekmes turinčias traumas, po kurių reikia daugkartinių operacijų, kad tas žmogus galėtų gyventi visavertį gyvenimą“, − svarstymo metu Seimo posėdyje sakė vienas iš šio projekto rengėjų Seimo Pirmininko pavaduotojas Julius Sabatauskas.
Pasak jo, mes esame viena iš paskutinių valstybių Europoje, kuri ėmėsi mikrojudumo priemonių teisinio reguliavimo.
Pagal svarstomą projektą, elektrinė mikrojudumo priemonė būtų apibrėžiama, kaip vienam asmeniui važiuoti skirta elektra varoma transporto priemonė, kurios didžiausioji naudingoji galia ne didesnė kaip 1 kW, didžiausiasis projektinis greitis ne didesnis kaip 25 km/h, o atskaitos taško aukštis, jeigu vairuotojui įrengta sėdimoji vieta, ne didesnis kaip 540 mm.
Elektrine mikrojudumo priemone būtų laikomas elektrinis paspirtukas, elektra varomas riedis, elektra varoma riedlentė, elektrinis balansinis vienratis ir pan. Neįgaliųjų vežimėliai prie elektrinių mikrojudumo priemonių nebūtų priskiriami.
Šiomis transporto priemonėmis būtų leidžiama važiuoti važiuojamąja kelio dalimi, dviračių juostomis, dviračių takais, kelkraščiu, gyvenamojoje zonoje ne jaunesniems kaip 16 metų asmenims, o ne jaunesniems kaip 14 metų asmenims – tik išklausiusiems mokymo kursą ir turintiems mokyklos išduotą pažymėjimą.
Gyvenamojo namo kieme elektrine mikrojudumo priemone važiuojančių asmenų amžius nebūtų ribojamas, tačiau jaunesnius kaip 10 metų asmenis privalėtų prižiūrėti suaugęs asmuo.
Važiuodamas važiuojamąja kelio dalimi, elektrinės mikrojudumo priemonės vairuotojas privalėtų dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba šios priemonės priekyje turėtų degti baltas šviesos žibintas, o gale – raudonas šviesos žibintas.
Važiuojant keliu tamsiuoju paros metu arba kai blogas matomumas, elektrinės mikrojudumo priemonės priekyje turėtų degti baltas šviesos žibintas, o gale – raudonas šviesos žibintas, šios priemonės vairuotojas privalėtų dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais.
Jaunesni kaip 18 metų elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojai, važiuodami keliu, privalėtų būti užsidėję ir užsisegę dviratininko, riedlentininko ar motociklininko šalmą, o vyresniems kaip 18 metų vairuotojams toks reikalavimas būtų privalomas važiuojant važiuojamąja kelio dalimi.
Jeigu važiuojant pėsčiųjų ir dviračių eismui skirtu taku ar šaligatviu ženklinimo linijomis būtų paženklinta dviračių eismui skirta šio tako ar šaligatvio dalis, elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojai privalėtų važiuoti tik ja ir kuo arčiau jos dešiniojo krašto.
Pagal svarstomas pataisas, elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojams būtų draudžiama važiuoti šaligatviais, išskyrus atvejus, kai šaligatvis ar jo dalis pažymėta dviračių tako kelio ženklais, važiuoti važiuojamąja kelio dalimi, jeigu įrengti dviračių takai, taip pat važiuoti pėsčiųjų takais, per pėsčiųjų perėjas, automagistralėmis ir greitkeliais, vežti keleivius, kirsti kelią tam nepritaikytose vietose.
Be to, vairuotojai negalėtų vežti, vilkti ar stumti krovinius, kurie trukdo vairuoti arba kelia pavojų kitiems eismo dalyviams, būti velkamiems ar vilkti kitą transporto priemonę, važiuoti įsikibus į kitą transporto priemonę ar važiuoti nelaikant bent viena ranka vairo, taip pat važiuoti didesniu kaip 20 km/h greičiu, o važiuojant pėsčiųjų ir dviračių eismui skirtu taku, kelkraščiu arba šaligatviu pro pat pėsčiąjį – didesniu kaip 7 km/h greičiu.
Po svarstymo už šias teisės akto pataisas balsavo 93 Seimo nariai, prieš buvo 8, susilaikė 19 parlamentarų. Tam, kad jos būtų priimtos, Seimas turės balsuoti dar kartą.