Elektromobilių įkrovimo sprendimus siūlančios įmonės „Įkrautas“ vadovas Paulius Gūžys teigė, kad įprastai, vyraujant dabartinei 0,20–0,30 euro centų už kilovatvalandę, elektromobilio vairuotojui nuvažiuoti 100 kilometrų kainuoja apie kelis eurus. Jis pateikė pavyzdį, kad esant 0,30 euro centų kainai už kWh, o elektromobiliui vasarą palaikant 15 kWh/100 km elektros sąnaudas, nuvažiuoti 100 km vairuotojui kainuos 4,5 euro.
Tiesa, ekspertas pabrėžė, kad ši kaina gali kisti atsižvelgiant į oro ir eismo sąlygas, mat žiemą energijos suvartojimas būna didesnis, todėl ir kaina gali didėti.
„Jei palygintume su benzinu ar dyzelinu, net ir esant aukštesnėms elektros kainoms keliauti elektromobiliu yra pigiau. Jei skaičiuotume, kad automobilis su vidaus degimo varikliu sunaudoja 6–7 litrus degalų 100 kilometrų, tai šio atstumo įveikimas vairuotojui kainuotų 10–12 eurų. Akivaizdu, kad elektromobiliu keliauti vis tiek išlieka pigiau“, – komentavo P. Gūžys.
Paklausus, kaip situacija pasikeistų, jei ne tik didmeninėje rinkoje, tačiau ir gyventojams būtų pritaikytas 4 eurų už kWh tarifas, P. Gūžys teigė, kad tai kaina keistųsi kardinaliai, mat skaičiuojant, jog elektromobilio elektros sąnaudos išlieka 15 KWh/100 km, o elektros tarifas išauga iki minėtos sumos, nuvažiuoti 100 km, o tiksliau, tokiam atstumui įkrauti elektromobilį, jo vairuotojui kainuotų 60 eurų.
Tam, kad nesusipratimų pavyktų išvengti, P. Gūžys teigė, jog vairuotojai neturėtų laukti akimirkos, kai prireikia važiuoti, mat nuo įvairių netikėtumų pavyktų išsisukti nuolat palaikant įkrautą bateriją. Anot jo, tokiu atveju vairuotojas galės ramiau jaustis net ir prireikus leistis į ilgesnę kelionę. Tiesa, jis pastebi, kad tam yra ir kelios taisyklės.
„Geriausia, kad elektromobilis būtų nuolat įkrautas, tačiau pildant jo bateriją svarbu nepamiršti, kad siekiant išlaikyti kuo ilgesnį baterijos tarnavimo laiką, geriausia ją įkrauti iki 80 procentų“, – patarimais dalijosi pašnekovas.