„Nereikėjo traukti, – šmaikštauja vairavimo instruktorius, paklaustas, ką daryti, jei užtraukus rankinio stabdžio svirtį, per naktį jis prišalo ir automobilis sunkiai juda iš vietos. – Iš tiesų apie tai reikėjo pagalvoti rudenį, kai keitėte ratus. Tuomet buvo labai gera proga patikrinti rankinio stabdžio trosus – ar jie nesudilę, nesusidėvėję. Buvo galima juos sutepti ar pakeisti, kad žiemą nebūtų bėdos.“
Tačiau, jei jau taip atsitiko, kartais, pasak A. Pakėno, padeda lengvas pavažiavimas atbuline pavara – prišalęs rankinio stabdžio trosas atšoka. Jei tai nepadeda, galima pamėginti atsargiai padaužyti ratus.
„Pavažinėjus pirmyn atgal paprastai trosas atšoka. Jei ne, reikėtų vykti į artimiausią autoservisą, kad tuos trosus atleistų. Važinėdami „užtemptais“ stabdžiais prisidarome didesnių finansinių problemų“, – teigia pašnekovas.
Galima prisidaryti nepigių problemų
Jei bandote važiuoti per jėgą, užkaitinate stabdžius, pažymi vairavimo instruktorius. Kiek žalos dėl to galite prisidaryti, priklauso nuo jūsų automobilio stabdžių sistemos.
„Kai kurių automobilių rankiniai stabdžiai turi atskiras trinkeles – vienos veikia įjungus rankinį stabdį, kitos – kai nuspaudžiate stabdžio pedalą. Kituose automobiliuose tėra vienos trinkelės, kurios veikia tiek su rankiniu stabdžiu, tiek su stabdžio pedalu.
Taigi, jei rankinis šiek tiek užtrauktas, trinkelės trinasi į diską, tikėtina, kad jas prideginsite. Dėl perkaitusių stabdžių trinkelių jos praranda stabdymo veiksmingumą“, – aiškina A. Pakėnas.
Po pasivažinėjimo su prišalusiais stabdžiais, kai nudilinate stabdžių diską ir trinkeles, norėdami išlaikyti stabdymo veiksmingumą, turėtumėte pakeisti stabdžių trinkeles.
Taip pat, pasak A. Pakėno, važiuojant su prišalusiais stabdžiais, yra tikimybė perkaitinti stabdžių diską. Perkaitęs metalinis diskas keičia savo formą, iškrypsta, stabdant atsiranda pojūtis, kad dreba vairas ir ratai.
„Tuomet jau reikia keisti stabdžių diskus, o tai reiškia didesnes išlaidas“, – pažymi vairavimo instruktorius.