Vilniaus gatves prižiūrinti įmonė „Grinda“ naktį iš trečiadienio į ketvirtadienį prevenciškai barstė miesto gatves, kad nesusidarytų plikledis. Jų teigimu, druska pasiekė metalinius viadukus ir tiltus virš upės.

Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba skelbia, kad penktadienio dieną be žymesnių kritulių. Vėjas vakarų, pietvakarių, 8–13 m/s, pajūryje gūsiai 15–17 m/s. Aukščiausia temperatūra 4–9 laipsniai šilumos.

Šeštadienį daug kur nedidelis lietus, dulksna. Vėjas pietvakarių, vakarų, 8–13 m/s, vietomis gūsiai 15–18 m/s. Temperatūra naktį 1–6, pajūryje 7–9 laipsniai šilumos, dieną 6–11 laipsnių.

Sekmadienį daug kur, daugiausia Šiaurės Vakarų Lietuvoje, palis, naktį vyraus nedidelis lietus. Vėjas pietvakarių, 8–13 m/s, vietomis gūsiai 15–20 m/s. Temperatūra naktį 3–8, dieną 4–9 laipsniai šilumos.

Iki lapkričio 10 d. visi vairuotojai privalėjo rasti laiko ir automobilius apauti žieminėmis padangomis. Visgi, saugaus eismo ekspertė sako, kad tikriausiai tai padarė ne visi, todėl iškritus sniegui gali imti stresuoti.

„Suprantu, kad kai kurie bijo, nes nėra užtikrinti. Galbūt kažkas dar nėra pasikeitęs padangų, laukia iki paskutinės minutės, nes kokia gi čia pas mus žiema? Kokia žiema, tokios ir padangos – ironizuoja O. Židovlenkova, – nereikia taupyti saugumui. Žinoma, nebūtina pirkti labai brangių padangų, galima nusipirkti ir iš „Gariūnų“, svarbu jas laiku pasikeisti.“

Padangos

Ji atkreipia vairuotojų, kurie važinėja su dygliuotomis padangomis, dėmesį – kai nėra sąlygų dygliams efektyviai dirbti, tai yra, nėra daug sniego ir ledo, stabdymo kelias ant asfalto prailgėja, todėl reikėtų būti atidiems ir stabdyti atsargiau.

Pasak instruktorės, atslinkus šaltajam metų laikui svarbu ne tik atsargiai vairuoti, tačiau ir tinkamai pasirūpinti automobiliu. Vienas esminių aspektų – matomumas. Ji pataria pasitikrinti valytuvų būklę, kad šie tinkamai atliktų savo funkciją ir kokybiškai valytų stiklą, nepamiršti nusivalyti ir šoninius veidrodėlius bei pasirūpinti žieminiu langų skysčiu, jog šis neužšaltų.

Be to, į automobilį jau vertėtų įsimesti ir gremžtuką langams valyti, nes šaltukas gali aptraukti stiklą.

„Patarčiau atsikelti porą minučių anksčiau, nes automobilis stovi, ryte gali būti šiek tiek apsnigtas ar stiklas apledėjęs, tai geriau ateiti anksčiau ir nusivalyti, kad vėliau nereikėtų skubėti ar vėluoti į darbus“, – sako O. Židovlenkova.

Automobiliai

Matomumui svarbu ir tinkamos šviesos, kaip sako instruktorė, šviesos turi būti tinkamai sureguliuotos, kad neakintų kitų, o pačios lemputės – kokybiškos. Kai kurie vairuotojai mėgsta į žibintus įsidėti spalvotas, pavyzdžiui, raudonas ar ryškiai oranžines lemputes. Pašnekovė perspėja, kad jos nėra tinkamos prasto oro sąlygomis.

Svarbu ne tik automobilio dėvimo padangos, bet ir tai, kuo apsivilkęs yra jo vairuotojas bei kokią avalynę jis dėvi.

„Negalima vairuoti užsidėjus kapišonus, kepures, apsivyniojus šalikus. Tai riboja matomumą, lengva ko nors nepastebėti aklojoje zonoje. Tie, kurie mėgsta vairuoti su pirštinėmis, turėtų nepamiršti, kad visos medžiaginės pirštinės slysta, todėl vairas gali išslysti iš rankų. Jos turėtų būti bent odinės ar su silikoniniu protektoriumi, tačiau idealiausia vairuoti plikomis rankomis.

Avalynė. Taip, batai storu padu galbūt yra patogūs, šilti ir panašiai, tačiau reikia nepamiršti, kad vairavimui jie nelabai tinka. Ypač, jeigu bato padas yra išsikišęs, tada galima kliūti už pedalų. Galbūt kiekvieną kartą nepritaikysime vairavimui batų plonu padu, tačiau tada reikia turėti omenyje, kad su storapadžiais batais taip gerai nebejausime pedalų“, – pasakoja saugaus eismo ekspertė.

Vairavimas

Šiuolaikiniai automobiliai turi daug įvairių funkcijų, kurios leidžia automobilyje sėdėti ir be pirštinių, ir be striukės, pavyzdžiui, šildomas vairas ar šildomos sėdynės, tačiau svarbu turėti saiką ir šiluma per daug nesimėgauti.

„Tokios funkcijos yra geros, bet reikia prisiminti, kad išlipsime į šaltą orą. Neverta piktnaudžiauti šiluma, nes vėliau teks lankytis pas gydytojus. Visas kūnas bus įkaitęs, o išlipus ir papūtus šaltam vėjui labai greitai gali surakinti nugarą, prikibs peršalimas. Automobilyje pajutus, kad jau sušilome, reikėtų jas išjungti“, – perspėja O. Židovlenkova.

Vienas pavojingiausių reiškinių tokiu metu – juodas ledas, kuris gali apgauti vairuotojus, o dėl to kilti ne vienas eismo įvykis.

„Reikia nepamiršti, kad yra toks dalykas kaip juodas ledas. Kelias gali atrodyti drėgnas, tačiau iš tiesų tai bus ledukas. Reikia apskaičiuoti, kad ne tik taip greitai nepajudėsime, bet taip greit ir nesustabdysime. Vairavimas tokiu metu turėtų būti aptakus, neprovokuojantis, be staigių judesių vairu“, – tikina vairavimo mokytoja.

Automobilių eismas žiemą

Anot jos, iškritus pirmam sniegui nereikia panikuoti, bet pasirinkti saugų greitį, neskubėti. Gerai išlaikyti pagarbą ir užleisti, praleisti, suprasti vieniems kitus. Svarbiausia nepalikti visko paskutinei minutei, o pasirūpinti automobiliu iš anksto.

Ketvirtadienio vakarą iškritus gausesniam sniegui, vakarinis pikas dar labiau paralyžiavo Vilniaus eismą. JUDU pateiktais duomenimis, apie 18 val. mieste susidarė bent 15 transporto spūsčių, daugumoje jų automobiliai judėjo vos 9 –25 km/val. greičiu. Įvyko 6 eismo įvykiai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją