Sotinės vairuotojai pastebėjo, kad mėlynosios rodyklės apšvietimo stulpų viršuje kabo jau kurį laiką, tačiau informacijos apie jas bei kai į jas reaguoti – stinga. Vairuotojai teigė, kad iki šiol stengėsi jas ignoruoti, tačiau prisiminę, jog nežinojimas nuo atsakomybės neatleidžia, panoro išsiaiškinti, kokiu tikslu jos buvo įrengtos.

Daugiau aiškumo vairuotojams

Vilniaus viešojo transporto atstovai nurodė, kad šios rodyklės, kaip ir lentelės su skaičiais, ant stulpų buvo sumontuotos modernizuojant troleibusų kontaktinį tinklą. Anot jų, tai – atnaujintą kontaktinio tinklo sistemą papildę nauji specialūs šviesoforai, kurie skirti troleibusų vairuotojams.

„Šviesoforų signalai nurodo važiavimo kryptys troleibusams: važiuoti draudžiama, posūkiai į kairę ir į dešinę. Ši pagalbinė priemonė padeda lengviau orientuotis, kokia yra iešmo padėtis, ar ji tinkama tolesniam važiavimui.

Pavyzdžiui, jeigu rodyklė šviesofore rodo į kairę, tai automatinis iešmas paruoštas važiavimui kontaktinio tinklo linija iš kairės. Jeigu kryptis tinka, tai nuotolinio valdymo pulte jungti nieko nereikia. Kitu atveju, jeigu važiavimo kryptis netinka, nuotoliniame valdymo pulte reikia paspausti mygtuką su tuo numeriu, kuris matomas ant kontaktinio tinklo atramos“, – teigė UAB „Vilniaus viešasis transportas“ Technikos tarnybos direktorius Mindaugas Žalkauskas.

Jis patikslino, kad kiekvienas radijo bangomis valdomas iešmas jau turi arba turės skaičių, nurodantį valdymo mygtuko numerį pulte, kurio dėka troleibuso vairuotojas galės pasirinkti važiavimo kryptį.

Saugesnės ir greitesnės kelionės

M. Žalkausko teigimu, radijo bangomis valdomų iešmų naudojimas turėtų sumažinti riziką troleibusams atsijungti nuo kontaktinio tinklo. Tai reiškia, kad nukritus troleibuso srovės imtuvams – vairuotojams nereikės išlipti iš transporto priemonės prijungti srovės imtuvus prie tinklo dar kartą. Be to, atnaujinimai leis padidinti bendrą troleibusų greitį, kadangi nebus poreikio sulėtinti greitį gatvių sankirtose, sankryžose ar žieduose.

Pasak generalinio direktoriaus Dariaus Aleknavičiaus, modernizuotas kontaktinis tinklas užtikrins įrenginių efektyvų eksploatavimą, sumažins eismo dalyvių avaringumą bei nepasitenkinimo eismu rodiklius.

VVT atstovai nurodė, kad troleibusų kontaktinis tinklas nebuvo iš esmės naujinamas per paskutinius 20 metų. Naujausia troleibusų kontaktinio tinklo linija „Antakalnio žiedas – Saulėtekio alėja“ buvo įrengta dar 2000 m.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją