Ketvirtadienį, politikas Vydūnas Sadauskas, savo socialinio tinklo paskyroje pasidalijo duomenimis, kad sostinės rinkliavų zonose nustatyti įkainiai už automobilių stovėjimą jau nuo kitų metų bus dvigubinami.

„Ekonomikos ir finansų komitete savivaldybės administracija pristatė krūvą siūlymų dėl mokesčių už automobilių parkavimą didinimo. Toks jausmas, kad užsimota gerai pakratyti vairuotojų kišenes už automobilių statymą. Pavyzdžiui, mėlynojoje zonoje vietinę rinkliavą siūloma didinti nuo 2,5 Eur iki 5 Eur už vieną valandą.

Raudonojoje nuo 1,5 Eur iki 3 Eur. Brangtų praktiškai viskas, net metiniai stovėjimo leidimai. Kai kur brangimas siūlomas kartais. Net Monake galima būtų automobilį statyti pigiau. Iš esmės tai baudimo mokestis su tikslu neva skatinti vairuotojus persėsti į viešą transportą.

Tačiau, Vilnius, skirtingai nei kiti miestai (su kuriais lyginta esama Vilniaus parkavimo rinkliava) turi puikiai išvystytas alternatyvas (ar tai būtų metro, tramvajus ar nemokamas viešasis transportas ir t.t.).

Todėl toks iš esmės drastiškas rinkliavos didinimas yra visiškai nesuprantamas. Yra kur kas daugiau alternatyvų, nei tik didinti mokestį. Pavyzdžiui, zonavimo peržiūrėjimas, parkavimo vietų plėtimas, privatus parkavimo tinklas, viešo transporto patogumo didinimas ir t.t.

Tikiuosi, kad taryboje tokie siūlymai nebus priimti“, – rašė V. Sadauskas.

Numatomi nauji įkainiai už automobilių stovėjimą Vilniuje

Šia žinia pasidalijo ir buvęs Vilniaus meras Artūras Zuokas. Šis politikas į sostinės vairuotojus kreipėsi taip pat ironizuodamas apie Kalėdinę dovaną, kuri bus išpakuota vėliau.

„Mieli vilniečiai, jūsų laukia dar viena Kalėdinė dovana, kurią išpakuosite kitais metais. Jau dabartinė miesto dauguma padidino 7 proc. buitinių atliekų surinkimo kainą, ,,pagalvės“ mokestį pakėlė dvigubai, o dabar planuoja dvigubai padidinti parkavimo mokesčius gatvėje...
Kalėdinių dovanų sezonas tik prasideda...“ – rašė A. Zuokas.

Numatomi nauji įkainiai už automobilių stovėjimą Vilniuje

Politikai taip pat pasidalijo ir duomenų lentelėmis, kuriose nurodytos galimos kainos už automobilių stovėjimą, kurios būtų taikomos nuo 2024 metų.

„Susisiekimo paslaugos“: esamos kainos neefektyviai valdo parkavimą

Anot A. Zuoko Eltai perduoto savivaldybinės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ siūlymų pristatymo, tokių pokyčių poreikis yra grindžiamas argumentu, kad esamos kainos nėra pakankamos efektyviam parkavimo valdymui, ypač miesto centre. Taip pat, anot įmonės, Vilniaus pigiausių ir brangiausių zonų įkainiai yra mažiausi lyginant su kitomis Europos sąjungos sostinėmis, kai kurie jų nekeisti nuo 2005 m.

„Vietinės rinkliavos įkainiai pastarąjį kartą pakeisti 2017 m. kovo 1 d., įkainiai padidėjo raudonojoje zonoje nuo 0,9 – iki 1,5 Eur/h, mėlynojoje zonoje nuo 1,8 iki – 2,5 Eur/h (geltonojoje ir žaliojoje zonose įkainiai nesikeitė, keičiamos buvo tik zonų ribos, taip reguliuojant srautus), geltonosios ir žalios zonų įkainiai patvirtinti ir galiojantys nuo 2005 metų“, – teigiama institucijos pristatyme.
„Mėlynoje zonoje jau pasiektas 85 proc. užimtumas, todėl reikalingi kiti sprendimai, nei zonų plėtimas ar keitimas“, – paaiškinama skaidrėse.

Kartu su rinkliavos zonų kainų pokyčiais siūloma koreguoti vietinės rinkliavos zonų galiojimo laiką. Mėlynoje zonoje apmokestinimas galiotų visą parą, geltonoje – pirmadieniais–penktadieniais nuo 8 iki 20 val., žalioje – pirmadieniais–penktadieniais nuo 8 iki 18 val. Raudonoje zonoje pokyčiai neplanuojami ir rinkliavos zona galiotų pirmadieniais–šeštadieniais nuo 8 iki 22 val.

Taip pat, pasak institucijos, kadangi rinkliavos zonos išdėstytos nenuosekliai, siūloma mėlynąją zoną sumažinti tik iki Senamiesčio, bet išplėsti raudonąsias ir geltonąsias zonas. Teigiama, kad taip būtų išvengta atvejų, kai žaliosios ir mėlynosios zonos ribojasi.

Taikosi į pavyzdį Rygoje

Vilniaus miesto savivaldybės įmonės JUDU komunikacijos specialistė Greta Vasiliauskaitė teigė, kad pokyčiai dėl rinkliavos už automobilių stovėjimą mieste brendo jau kurį laiką.

„Pirmiausia, Vilniaus savivaldybės taryba yra patvirtinusi Darnaus judumo planą. Jame keliamas ambicingas tikslas – siekti, kad 2030 metais kelionės automobiliais, viešuoju transportu ir pėsčiomis sudarytų maždaug lygias dalis. Šiuo metu pėsčiomis ir viešuoju transportu kelionės sudaro po maždaug ketvirtadalį visų kelionių mieste, o automobiliu vyksta kas antra gyventojų kelionė. Taigi nepaisant sparčiai tobulinamos pėsčiųjų ir dviračių takų infrastruktūros ir didinamo viešojo transporto patrauklumo, automobilis vilniečiams, renkantis keliavimo būdą mieste, išlieka pasirinkimu numeris vienas.

Smarkiai kitus kelionių būdus lenkiantis kelionių automobiliu skaičius lemia itin didelį poreikį parkavimo vietoms, ypač centrinėje miesto dalyje. Didelėje dalyje šiuo metu apmokestintų parkavimo vietų užimtumas siekia 85 proc. ir daugiau, vairuotojams tenka sukti ratus aplink norimas, bet nuolat užimtas stovėjimo vietas, dėl to didėja tarša, kyla papildomos spūstys piko metu“, – komentavo G. Vasiliauskaitė.

JUDU atstovė nurodė, kad esamas rinkliavos dydis nepadeda spręsti šios problemos – žaliosios ir geltonosios zonų tarifai nebuvo peržiūrėti ir keisti nuo 2005 metų, o mėlynosios ir raudonosios – nuo 2017 metų. Taigi, anot JUDU, esami mokesčiai už parkavimą nebeatitinka realios ekonominės situacijos ir nemažina stovėjimo vietų užimtumo.

„Siūlymų, kurių pateikimas Tarybai kol kas atidėtas, tikslas – reguliuoti transporto priemonių srautus dažno gyventojų susibūrimo vietose, skatinti rinktis alternatyvius transporto būdus, gerinti gyvenamosios aplinkos kokybę, mažinant taršą, geriau valdyti transporto srautus. Pokyčiai iš esmės nukreipti į tris aspektus: kainų peržiūrėjimą, rinkliavos zonų ribų keitimą ir laiko, kuomet taikomas mokestis už stovėjimą, koregavimą.

Jei siūlymai būtų patvirtinti, mėlynosios zonos ribos sumažėtų, o mokestis joje būtų taikomas visą parą, raudonosios zonos ribos būtų išplėstos, joje rinkliavos taikymo laikas nesikeistų, taip pat koreguotųsi geltonosios ir žaliosios zonų ribos, bet mokestis jose būtų taikomas tik darbo dienomis. Bendra apmokestinta miesto teritorija nesikeistų, taip pat išnyktų rinkliavos dydžio netolygumai, kai, pavyzdžiui, vienoje gatvės pusėje yra mėlynoji zona, o kitoje – geltonoji. Brangiausioje – mėlynojoje – zonoje rinkliavos dydis būtų toks pat, koks jau kurį laiką taikomas Rygoje. Po klausimo aptarimo komitetuose, nuspręsta tęsti diskusijas kituose komitetų posėdžiuose ir sprendimo projekto kitos savaitės Tarybos posėdžiui neteikti“, – informavo G. Vasiliauskaitė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (17)