Oro pagalvės iš tiesų svarbus dalykėlis, nes gerokai suminkština smūgį ir iš dalies apsaugo nuo didesnių nemalonumų, tačiau jei automobilyje esantys žmonės nebus taisyklingai prisisegę saugos diržų, jei neveiks jų įtempikliai ir – svarbiausia – jei nedirbs kėbulo gniuždymo zonos, tam tikrais atvejais išgyventi nėra jokių galimybių.

Štai kaip metams bėgant tobulėjo automobilio konstrukcija ir kito požiūris į saugumą:

* Pirmasis automobilis, turėjęs saugos karkaso prototipą –„Volvo PV 444“. Jis buvo pristatytas 1944-aisiais. Tarp daugybės novatoriškų šiame modelyje realizuotų saugumo idėjų būtina paminėti ne tik dvitaškio tvirtinimo saugos diržus, bet iki tol negirdėtą dalyką – laminuotą priekinį stiklą, kuris gelbėdavo nuo veido sužalojimų avarijos metu.
Volvo PV 444 A

* Maždaug 1950-aisiais „Mercedes-Benz“ inžinieriai pradėjo atlikinėti reguliarius smūgio testus. Vokiečiai sukūrė saugią vairo kolonėlę, kuri susidūrimo metu deformuodavosi, bet nesmigdavo į vairuotoją.

* 1955-aisiais pasirodęs „Citroen DS“ turėjo dviejų kontūrų stabdžių sistemą, o netrukus gavo ir posūkio kryptimi pasukamus priekinius žibintus.

* Stabdžių antiblokavimo sistema (ABS) buvo sugalvota aviatorių dar 1929-aisiais. Pirmą kartą automobilyje 1966-aisiais ją pritaikė britų kompanijos „Jensen“ inžinieriai.

* 1967-aisiais „Volvo“ sumontavo saugos diržus galinėje sėdynėje, o priekinėse sėdynėse sumontavo galvos atlošus.

* 1973-aisiais amerikiečiai sumanė į automobilius dėti saugos oro pagalves. Europoje tokią sistemą 1980-aisiais „S“ klasės modelio pirkėjams pasiūlė „Mercedes-Benz“.
Mercedes-Benz 450 SEL (1980 m.)

* „Volvo“ 1986-aisiais pirmieji įrengė automobilyje vaikų saugos sėdynes.

* Pirmasis pasaulyje automobilis su šoninėmis oro pagalvėmis ir šoninio smūgio apsaugos sistema pagamintas 1994-aisiais - „Volvo 850“.
Volvo 850 Turbo

* 1995 metais buvo sukurta dinaminio stabilumo sistema ESP, padedanti neišslysti iš trajektorijos posūkyje. Nuo 2010 metų ji privaloma visuose Europoje parduodamuose automobiliuose.

* Nepriklausoma organizacija „Euro NCAP“ (Europos naujų automobilių patikrinimo programa - European New Car Assessment Programme) nuo 2000-ųjų išbando visus serijinius modelius vertindami priekinio, šoninio ir galinio susidūrimo testais.

* Naktinio matymo sistema pirmąkart buvo pristatyta 2005 metais „Mercedes-Benz“ S klasės automobiliuose.

* 2008-aisiais „Volvo“ pristatė modelį „XC60“ su „City Safety“ sistema, kuri prieš kliūtį automatiškai sustabdo iki 30 km/val. greičiu važiuojantį automobilį, jei to nedaro vairuotojas.
Volvo XC60

* Šiuo metu didieji automobilių gamintojai eksperimentuoja kurdami savarankiškai tarpusavyje komunikuoti galinčias transporto priemones. Tikėtina, kad vienintelis dalykas, kuriuo netolimoje ateityje turės pasirūpinti automobiliais keliauti susiruošę žmonės – teisingai įvesti reikiamą adresą.

Sužinok, kokia tikroji tavo automobilio būklė

Šią savaitę pradedamas naujas projekto „Geležiniai spąstai“ etapas, kurio metu bus suteikta galimybė visiems norintiems išsklaidyti abejones dėl jau eksploatuojamo automobilio pasyvaus saugumo sistemų būklės. Sekite informaciją portale DELFI portale ir registruokitės nemokamai patikrai Jums patogiomis sąlygomis. Kiekvieną savaitę bus galima registruotis skirtingų automobilių markių šeimininkams. Projektas pradedamas nuo „Renault“ markės automobilių patikros – registruotis apžiūrai galite paspaudę šią nuorodą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)