Oro pagalvės iš tiesų svarbus dalykėlis, nes gerokai suminkština smūgį ir iš dalies apsaugo nuo didesnių nemalonumų, tačiau jei automobilyje esantys žmonės nebus taisyklingai prisisegę saugos diržų, jei neveiks jų įtempikliai ir – svarbiausia – jei nedirbs kėbulo gniuždymo zonos, tam tikrais atvejais išgyventi nėra jokių galimybių.
Štai kaip metams bėgant tobulėjo automobilio konstrukcija ir kito požiūris į saugumą:
* Maždaug 1950-aisiais „Mercedes-Benz“ inžinieriai pradėjo atlikinėti reguliarius smūgio testus. Vokiečiai sukūrė saugią vairo kolonėlę, kuri susidūrimo metu deformuodavosi, bet nesmigdavo į vairuotoją.
* 1955-aisiais pasirodęs „Citroen DS“ turėjo dviejų kontūrų stabdžių sistemą, o netrukus gavo ir posūkio kryptimi pasukamus priekinius žibintus.
* Stabdžių antiblokavimo sistema (ABS) buvo sugalvota aviatorių dar 1929-aisiais. Pirmą kartą automobilyje 1966-aisiais ją pritaikė britų kompanijos „Jensen“ inžinieriai.
* 1967-aisiais „Volvo“ sumontavo saugos diržus galinėje sėdynėje, o priekinėse sėdynėse sumontavo galvos atlošus.
* „Volvo“ 1986-aisiais pirmieji įrengė automobilyje vaikų saugos sėdynes.
* 1995 metais buvo sukurta dinaminio stabilumo sistema ESP, padedanti neišslysti iš trajektorijos posūkyje. Nuo 2010 metų ji privaloma visuose Europoje parduodamuose automobiliuose.
* Nepriklausoma organizacija „Euro NCAP“ (Europos naujų automobilių patikrinimo programa - European New Car Assessment Programme) nuo 2000-ųjų išbando visus serijinius modelius vertindami priekinio, šoninio ir galinio susidūrimo testais.
* Naktinio matymo sistema pirmąkart buvo pristatyta 2005 metais „Mercedes-Benz“ S klasės automobiliuose.
* Šiuo metu didieji automobilių gamintojai eksperimentuoja kurdami savarankiškai tarpusavyje komunikuoti galinčias transporto priemones. Tikėtina, kad vienintelis dalykas, kuriuo netolimoje ateityje turės pasirūpinti automobiliais keliauti susiruošę žmonės – teisingai įvesti reikiamą adresą.
Sužinok, kokia tikroji tavo automobilio būklė
Šią savaitę pradedamas naujas projekto „Geležiniai spąstai“ etapas, kurio metu bus suteikta galimybė visiems norintiems išsklaidyti abejones dėl jau eksploatuojamo automobilio pasyvaus saugumo sistemų būklės. Sekite informaciją portale DELFI portale ir registruokitės nemokamai patikrai Jums patogiomis sąlygomis. Kiekvieną savaitę bus galima registruotis skirtingų automobilių markių šeimininkams. Projektas pradedamas nuo „Renault“ markės automobilių patikros – registruotis apžiūrai galite paspaudę šią nuorodą.