Tad ar pavyks naujausiam ir mažiausiam kompanijos „Renegade“ modeliui susigrąžinti prarastą rinkos dalį? Tą aiškinomės Italijoje, šalia Milano esančioje Baloko bandymų trasoje ir jos apylinkėse.
Visuomenei „Jeep Renegade“ buvo parodytas dar šių metų pavasarį Ženevoje vykusios automobilių parodos metu. Ir tik vėliau jis debiutavo gimtojoje Niujorko automobilių parodoje. Tai ne tik mažiausias „Jeep“ markės automobilis, bet ir pirmasis modelis, Europoje debiutavęs anksčiau nei Jungtinėse Amerikos Valstijose.
Nieko keisto, kadangi amerikiečiams mielesni kitokio dydžio automobiliai, tad „tikrieji“ „Jeep“ jiems asocijuojasi su prestižiniu „Grand Cherokee“ arba klasikiniu „Wrangler“ visureigiu. Į kurį, kaip nesunku pastebėti, ir yra panašus naujasis „Renegade“, tik pritaikytas europiečių ir jaunesnių pirkėjų skoniui.
Tad kas slypi po šio išsišokėlio (nors „Rengade“ vardas turi daug reikšmių ir ne visos jos teigiamos, būtent pastarąją, taip pat individualisto ir nekonformisto reikšmes mini gamintojas) ir neabejotinai „Jeep“ šeimos bruožų turinčio automobilio kėbulu?
Platforma ir varikliais dalinsis su „Fiat“
Ogi čia yra naujoji modulinė „Small-wide 4x4 architecture“ platforma, kurią naudojant pagamintas ir šis, ir Paryžiaus automobilių parodoje debiutuosiantis „Fiat 500X“ automobilis („Fiat“ koncernas yra pagrindinis amerikiečių „Chrysler“, gaminančio „Jeep“ markės automobilius, akcininkas). Ateityje naudojant šią platformą bus gaminami ir kiti šių markių automobiliai.
Automobilis gali turėti vien tik priekinius arba visus varančiuosius ratus. „Renegade“ variklių gamoje bus du turbobenzininiai „MultiAir“ 1,4 l/140 AG (230 Nm) ir 170 AG (250 Nm) , taip pat du „MultiJet“ 1,6 l/120 AG (320 Nm) ir 2,0 l/140 AG arba 170 AG (abu 350 Nm) dyzeliniai varikliai. Visi motorai bus su „Start-Stop“ sistema.
Automobilis gali būti komplektuojamas su šešių pavarų mechanine greičių dėže, taip pat dviejų sankabų šešių greičių automatine pavarų dėže (mažesnės galios motorai) arba pirmąja segmente 9 laipsnių automatine transmisija.
Salonas su stilingais elementais
Kaip ir buvo galima įtarti, gana aukšto ir kampuoto automobilio salonas erdvus, o ypač daug vietos virš galvos. Tačiau maloniausia yra tai, kad čia juntama saloną kūrusių europiečių įtaka – sėdynės turi gerą šoninį prilaikymą, apdailos medžiagos kokybiškos, prietaisų skydelio plastikas minkštas. Na, o dizainą paįvairina trapecijos formos ortakiai, puodelių laikikliai ir kiti elementai, atkartojantys ratų arkų formas.
Centrinėje konsolėje sumontuotas 6,5 colių lietimui jautrus ekranas, taip pat visa pagrindinė informacija rodoma puikios raiškos ir dailios grafikos (ypač verta pagirti navigacinės sistemos grafiką) net 7 colių dydžio spalvotame ekrane, esančiame tarp tachometro ir spidometro.
Iš papildomos saugumo įrangos – aktyvi greičio palaikymo, važiavimo savo juosta, taip pat perspėjimo apie galimą susidūrimą sistemos. Na, o nors bandomuosiuose automobiliuose ir nebuvo sumontuota, tačiau papildomai galima užsisakyti tiek ir atidaromą panoraminį stoglangį, tiek ir dviejų dalių nuimamą stogą, kurį galima sudėti į bagažinę (į ją telpa nuo 351 iki 1297 litrų). Pervežti ilgus daiktus pravers į priekį nulenkiama priekinio keleivio sėdynė.
Visgi salono ergonomika ne be priekaištų – jei su nedidelėmis daiktadėžėmis priekyje ir tarp priekinių sėdynių galima nesunkiai susitaikyti ir pamiršti, tai gana žemai centrinėje konsolėje esančius oro srauto ir temperatūros valdiklius teks prisiminti dažniau. O dar žemiau sumontuotas važiavimo bekele režimų perjungimas – dažniausiai toje vietoje tikiesi rasti cigarečių pridegiklį.
Komfortiškas kelyje...
Kadangi didžioji dalis SUV automobilių pirkėjų dalis bekelę sutinka taip pat dažnai kaip ir Kalėdas, tad pirmiausiai greitkelyje ir Alpių kalnų papėdės miesteliuose išbandžiau kaip „Renegade“ važiuoja įprastais keliais. Atsakymas paprastas – važiuoja gerai. Tikrai ne azartiškai, bet įspūdis lyg važiuotum gerokai didesniu ir masyvesniu automobiliu, kurį dar labiau sustiprina per vidurį iškilęs variklio gaubtas.
Be to, priekinėje ir galinėje pakaboje sumontuota ypatinga „Koni“ markės amortizatorių sistema, kuri efektingai „gesina“ nereikalingas vibracijas ir užtikrina standžią kėbulo padėtį kelyje. Nors itin prasto asfalto kelio dangos atkarpų nepasitaikė, važiavimą be išlygų galima pavadinti komfortišku. Tuo labiau net ir važiuojant 130 km/val. greičiu, automobilio salone buvo girdimas tik nedidelis, nuo masyvių šoninių veidrodėlių sklindantis vėjo ošimas. Tikrai maloniai nustebino.
...ir nepakartojamas bekelėje
...kai išvažiuoji į bekelę – štai kur tikroji „Renegade“ stichija! Net modeliai su vien tik priekiniais varančiaisiais ratais turi padorią, 17,5 cm siekiančią prošvaisą. Visų varančiųjų ratų modeliai turi beveik 20 cm, o speciali „Trailhawk“ versija – net 21 cm prošvaisą.
Maža to, nepriklausomos galinių ratų pakabos (priekyje ir gale sumontuotos „McPherson“ svirtys) eiga siekia daugiau kaip 20 cm (priekinės – 17 cm), o itin dideli įvažiavimo ir nusileidimo kampai („Trailhawk“ versijoje siekia atitinkamai 30 ir 34 laipsnius) vilioja leistis net didžiausioms avantiūroms.
Tai tikras Šreko – animacinio pelkėje gyvenančio herojaus – automobilis. Taip jį pakrikštijo kolega iš Estijos, mintyje turėdamas automobilio išvaizdą. Pritariu, bet tik ne dėl išvaizdos, o jo pravažumo – panašu, kad su tokiu automobiliu nuvažiuosi į tolimiausią kemsyną ir tik tada, pasak seno anekdoto, eisi kviesti pagalbos su traktoriumi.
Automobilis neturi tarpašinio diferencialo – praslydus priekiniams ratams sukimo momentą į galinius ratus akimirksniu perduoda elektronikos valdoma ir galinėje ašyje sumontuota hidraulinė mova. Ši sistema padeda tiek ir greitai įsibėgėti, tiek ir užtikrintai važiuoti slidžiu keliu, taip pat lėtai įveikti bekelę. Be to, važiuojant įprastu režimu varomi tik priekiniai ratai – tai taip pat leidžia sutaupyti degalų.
Bene vienintelis klausimas – ar po ilgesnių bandymų nebūtų perkaitusi visų varančiųjų ratų sistema, liko neatsakytas. Tačiau neabejodamas galiu pasakyti, kad tokiems išbandymams, kaip „Fiat“ bandymų poligone įrengtoje bekelės trasoje ir specialiai parengtose Alpių papėdėje esančiose bekelės atkarpose nebūčiau ryžęsis jokiu kitu šios klasės kompaktiniu SUV automobiliu!
Kainos
Bazinis „Jeep Renegade“ automobilis su tik priekiniais varančiaisiais ratais, benzininiu motoru ir mechanine greičių dėže Lietuvoje kainuoja nuo 69 021 lito (19 990 eurų). „Limited“ komplektacijos modelis su visais varančiaisiais ratais ir 2,0 l/140 AG turbodyzeliniu motoru bei šešių greičių mechanine pavarų dėže kainuoja 105 058 litus (30 427 eurai).
Gaila, bet mūsų šalyje bazinė automobilio kaina didesnė nei, tarkime, Estijoje – čia bazinis modelis kainuoja nuo 17 700 eurų (61 115 Lt). Lieka tik tikėtis, kad mūsų pardavėjams taip pat pavyks išsiderėti geresnę kainą, nes šis automobilis tikrai vertas dėmesio.
Išvada
Neslėpsiu – važiuodamas į „Jeep Renegade“ pristatymą turėjau gana skeptišką išankstinę nuostatą. Na, tai dar vienas kompaktinis miesto SUV automobilis, be to, nepigus. Ir kas, kad jo prekinis ženklas tapo bendriniu visureigių vardu. Pasirodo, klydau! Nežinau kuris kitas kompaktinis SUV automobilis gali prilygti „Jeep Renegade“ prošvaisa, važiuoklės eiga ir tokias dideliais įvažiavimo kampais. Tad jei jums svarbu ne tik aukštesnė sėdėjimo padėtis, didesnė prošvaisa, bet ir pravažumas bekelėje, šiame segmente „Jeep Renegade“ nelabai turi konkurentų.
Įvertinimas 8/10
„Jeep Renegade“ vizitinė kortelė
Variklio darbinis tūris: 1956 cm³
Degalai: dyzelinas
Galia: 103 kW/140AG/3750 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 350 Nm/1500 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 pavarų mechaninė
Varantieji ratai: visi
Ilgis: 4255 mm
Plotis: 1805 mm
Aukštis: 1697 mm
Važiuoklės bazė: 2570 mm
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 9,5 sek.
Maksimalus greitis: 182 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,1 l/100 km
CO2 emisija: 134 g/km
Bagažinės tūris: 351/1297 l
Kaina: 105 058 Lt (bazinė versija – nuo 69 021 Lt)