„Volvo“ markės automobiliai yra vertinami ne tik dėl markės sinonimu tapusio saugumo, bet ir dėl praktišku savybių bei gero įvaizdžio. Talpūs, erdvūs, patogūs ir praktiški – tikriausiai tokie būtų pagrindiniai epitetai, apibūdinant markės mašinas. Ir ypatingai jie tinka kai kalbame apie universalus V70. O jei toks automobilis dar turi visų ratų pavarą ir padidintą prošvaisą, tai gaunasi tikra svajonių mašina. Tokia kaip šis trečios kartos „Volvo XC70“, gamintas nuo 2007 iki 2016 metų.
Žinoma, su dyzeliniu varikliu. Nors gamoje buvo nemažai modelių su benzininiais motorais (tokie populiariausi JAV rinkoje) ir pasiekdavo iki 300 AG, visgi dyzeliniai varikliai gali būti tiek taupūs (pvz., nuo 100 iki 120 kW išvystantis penkių cilindrų D3), tiek ir rafinuoti. Pavyzdžiui, kaip bandytame paskutiniųjų 2016 gamybos metų modelyje esantis penkių cilindrų 2,4 l D5 motoras su dviem turbinomis, pasiekiantis net 162 kW (220 AG).
Tik užvestas jis švelniai murkia, o sklandų ir dinamišką įsibėgėjimą užtikrina darnus tandemas su hidrauline automatine šešių greičių „Aisin“ pavarų dėže.
Automobilis valdomas kaip ir tikiesi iš tokio dydžio mašinos – oriai ir solidžiai. Vairo sistema veikia neskubėdama ir nenervingai, tačiau negali pasakyti, kad vairavimas būtų netikslus lyg stovint prie laivo šturvalo. Vairavimas tikslus ir užtikrintas, tiesiog ne per aštrus. Ir, svarbiausia, komfortiškas su niekada neapleidžiančiu jausmu, kad esi prie solidaus automobilio vairo.
Tą patį galima pasakyti ir apie pakabą – ji gerai sugeria kelio nelygumus, lyg niekur nieko įveikdama net ir bjaurius (siaurus) greičio ribojimo kalnelius. Galima pasakyti ir taip – automobilis sklendžia keliu lyg orlaivis. Taip, reakcijos į vairo pasukimą nėra žaibiškos ir aštrios, bet jos jam ir netiktų, tad komfortiškos, bet ne išskydusios važiavimo savybės čia yra dominuojančios.
Iš esmės būtent tai mane labiausiai ir nustebino – tikėjausi kur kas labiau „minkšto“ valdymo. O dar salone patiko tiek masyvios sėdynės ir kokybiška apdaila, tiek ir derantis senųjų laikų analoginių mygtukų šarmas su modelyje po 2012 metų atnaujinimo atsiradusiu skaitmeniniu prietaisų skydeliu ir „Sensus“ multimedijos sistema.
Pasak „Longo LT“ – įmonės, prekiaujančios naudotais automobiliais – „Volvo“ yra tvirti ir patikimi automobiliai, o jų kėbulai ypatingai gerai apsaugoti nuo korozijos. Taip pat daug priekaištų nesulaukia ir elektronika.
Žinoma, reikia atkreipti dėmesį, kad visgi tai yra aukštesnės klasės mašinos, todėl jų detalės yra brangesnės, o ir ne originalių dalių pasirinkimas nėra toks didelis kaip labiau tradicinių markių automobilių.
Taip pat perkant tokį automobilį su 2,4 l turbodyzeliniu motoru reikia atkreipti dėmesį ar sklandžiai dirba variklis – dažna šių motorų problema yra gendantys purkštukai, kurių vieno pakeitimas kainuoja apie 300 eurų, tad penkių cilindrų motorui tai nebus pigus remontas. Tai pat dažnai pasitaikantis gedimas – nesandari vožtuvų dangtelio tarpinė.
Ir kadangi beveik visi į šiuos automobilius montuoti dyzeliniai varikliai buvo penkių cilindrų su viena ar dvejomis turbinomis, tai reiškia, kad su laiku didelis jų sukimo momentas pribaigia variklio pagalves, kas pasireiškia būdingu triukšmu pajudant ir stabdant.
Daugiau apie naudotą „Volvo XC70“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.