Iš tiesų „508 SW“ tiek iš išorės, tiek viduje pasikeitė nedaug. Na, kaip galima suprasti net nemačius automobilio – skiriasi jo galas. Visgi, jei norėsite rasti daugiau skirtumų tarp sedano ir universalo, vargu ar tai padaryti pavyks. Visgi išlaikytas modelio piktumas, „liūto iltys“ ir galinių žibintų mirksėjimas lyg iš filmo „Atgal į ateitį“ suteikia modeliui savotiško žavesio.
Mažiau trūkumų
Kaip jau minėjau, automobilio viduje taip pat nieks nepasikeitė, išliko tas pats mažas vairas, kurio viršuje, o ne pro jo tarpą, galima matyti skaitmeninį skydelį, kuriame leidžiama duomenis išsidėstyti penkiais skirtingais būdais. Šalia prietaisų skydelio galima rasti ir multimedijos ekraną su tiek spaudžiamais, tiek lietimui jautriais mygtukais. Salono apdailos minkštos, malonios liesti, interjerą taip pat papildo ir tamsios spalvos medį imituojanti apdaila.
Tiesa, kalbant apie mažą vairą, privalu paminėti, kad nuomonių apie jį daug. Vieni sako, kad šis sprendimas yra geras, kiti, kad tai nėra patogu. Pasakyti, kad vairuoti yra nepatogu, negalėčiau, na gal kiek trūko papildomo sėdynių nustatymo, kuris leistų reguliuoti apatinę atlošo dalį, tačiau tai niekuo nesusiję su vairu. Tad nors nuomonės skirtingos, po pasivažinėjimo nebuvo prie ko prikibti.
Visgi sprendimas, kurio trūko automobilio viduje – dar viena rankenėlė–įdubimas automobilio durelėse. Sustojus automobilių stovėjimo aikštelėje, šalia kito automobilio, labai sunku už pagrindinės rankenos išlaikyti dureles, kad jos neatsidarytų daugiau ir nesitrenktų į kitą automobilį, todėl reikia tiesiog „gaudyti“ dureles už ko pakliuvo. Tadįrengta dar viena vieta, už kurios galima būtų sugriebti duris, būti išties naudinga, mat durys, kaip ir daugelyje modelių, turi fiksuotas atsidarymo pozicijas.
Pagrindinė problema, kodėl žmonės sedane pasigedo vietos – žemėjantis stogas. Aukštesniam keleiviui atsisėsti į 508 galą nėra itin patogu, mat galvą reikia kaip reikiant palenkti. Galima pasidžiaugti, kad SW modelyje ši problema buvo išspręsta. Tiek įsėdant, tiek sėdint „508 SW“ gale jokių problemų nekyla net ir aukštesniam žmogui. Tiesa, gale vietos kojoms nepadaugėjo, o ir galinių sėdynių atlošai liko nereguliuojami, tad kai kuriems jie atrodo per statūs.
Leidžia pamiršti, kad tai universalas
Bandytas modelis turėjo 1,6 litro turbobenzininį variklį išvystantį 225 AG (165 kW) ir 300 Nm galią ir buvo suporuotas su 8 laipsnių automatine pavarų dėže. Gamintojas deklaruoja, kad modelis iki 100 km/val. pagreitėja per 7,3 sek., o maksimalus automobilio grietis – 246 km/val.
Automobilis turi keturis važiavimo režimus: „Eco“, „Comfort“, „Normal“ ir „Sport“. Pirmasis yra skirtas norintiems važiuoti ekonomiškai, tačiau jei norėsite aplenkti kitą automobilį, kaip mat pajusite galios stygių. Antrasis režimas leidžia pasijusti lyg laive, automobilio pakaba tampa minkštesnė, todėl nelygumus įveikia maloniau, tiesa, didelio skirtumo tarp „Comfort“ ir „Normal“ nesijaučia, galbūt įjungus pastarąjį režimą pakaba tampa šiek tiek standesnė.
Visgi jei norite greičiau įsibėgėti ar aplenkti kitą automobilį, „Sport“ režimas čia išties pasitarnauja. Daugiau slėgio turbinoje ir standesnė pakaba suteikia visai kitokį vairavimo potyrį ir leidžia pamiršti, kad važiuojate universale. Sužavėjo ir tai, kad automobilis, kai išjungta „Start-Stop“ sistema, stovėdamas nesnaudžia ir kai reikia važiuoti, iškart tai ir daro. Atsako į akceleratoriaus pedalą uždelsimo visai nesijaučia, todėl automobilis bėgėjasi tolygiai ir maloniai.
Kadangi bandant automobilį itin daug teko važiuoti automagistralėmis, vidutinės automobilio degalų sąnaudos buvo 8,2 l/ 100 km. Vidutiniam greičiui sumažėjus nuo 130 km/val. iki 80-90 km/val. sumažėjo ir degalų sąnaudos, tokiomis sąlygomis automobilis skaičiavo 5,8 l/ 100 km, o mieste apie 7,8 l.
Palieka erdvės vairuotojui
Kaip ir galima tikėtis, automobilis aprūpintas daugybe saugos ir vairuotojo pagalbos sistemų. Kaip ir sedane, taip ir universale išties žavi tai, kaip automobilis laikosi tarp juostų ir netgi pats vairuoja. Žinoma, jei atitrauksite rankas nuo vairo, sistemos išsijungs, tačiau jos išties gali padėti valdyti automobilį jei pavargote. Kadangi bandant automobilį teko įvažiuoti į liūtį, išties patiko tai, kaip pats automobilis tvarkosi su pasikeitusiomis eismo sąlygomis. Įjungus funkcija, kad automobilis padėtų vairuoti, vairas tampa standesnis, todėl automobilis važiuodamas vandens užlietomis provėžomis yra stabilesnis. Tiesa, įvažiavęs į didesnę balą automobilis atsisako padėti vairuoti ir visą valdymą perleidžia vairuotojui.
Be kitų saugos sistemų, žavi ir naktinio matymo sistema, tiesa, pastaroji yra pasirenkama kaip papildomos įrangos dalis. Automobilio priekyje esanti kamera reaguoja į šilumą skleidžiančius objektus ir apie tai praneša prietaisų skydelyje. Tai išties pasitarnauja važiuojant naktį, kai pėsčiuosius ar gyvūnus pastebėti sunku. Pats gamintojas dar nedeklaruoja, kad automobilis gali atpažinti gyvūnus, tačiau apie šilumą skleidžiantį objektą jis įspėti geba.
Dar viena pasirenkama funkcija, kuri buvo bandomame automobilyje – automatinė parkavimosi sistema. Automobilis geba pats įvažiuoti į stovėjimo vietą, tereikia pasirinkti norite prisparkuot šalia šaligatvio bortelio, ar įvažiuoti į T formos stovėjimo vietą. Sistema geba pasitaisyti bei pavažiuoti į priekį. Tiesa, ne visada automobiliui pavyksta sustoti tiesiai tarp linijų, kai kuriais atvejais, automobilio priekis, važiuojant į T formos stovėjimo vietą, būna arčiau tos pusės, iš kurios jis įvažiavo.
Panašus, tačiau didesnis
„Peugeot 508 SW“ kėbulo charakteristikos yra identiškas sedanui, tačiau pažiūrėjus į skaičius, galima pamatyti, kad SW modelis keletu milimetrų yra didesnis. Bandyto modelio ilgis yra 4790 mm (+40 mm lyginant su sedanu), plotis – 1860 mm (+1 mm lyginant su sedanu), aukštis – 1420 mm (+17 mm lyginant su sedanu), o ratų bazė yra 2800 (+7 mm lyginant su sedanu).
Automobilio bagažinės tūris nėra mažas ir du didelius kelioninius lagaminus bei dar papildomų daiktų galima sutalpinti be vargo. Gamintojas numatė, kad bagažinės tūris yra 530 l, o prireikus, jis gali padidėti iki 1537 l, tereiks atlenkti automobilio sėdynes.
„Peugeot 508 SW“ kainos prasideda nuo 28 800 eurų su PVM, o bandyto modelio kaina – 45 900 eurų su PVM. Tiesa, gamintojo atstovai teigė, jog patį automobilį reikėtų vertinti ne kaip vidutinės, o aukštesnės klasės modelį, mat šis jau turi įrangą, kuri dažnai montuojama tik į „premium“ segmento modelius. Anot atstovų, „Peugeot 508 SW“ gali lygiuotis su „Volkswagen Arteon“.