Dar pavasarį debiutavęs Ženevos automobilių parodoje, trečiosios kartos „Twingo" yra net 10 cm trumpesnis už ankstesnį modelį, o jo ilgis siekia vos 3,59 m. „Renault" pasirašius bendradarbiavimo sutartį su „Daimler", „Twingo" ta pačia platforma dalinasi su vokiškais „Smart Fortwo" ir „Forfour" automobiliais, o jie surenkami toje pačioje Novo Mesto gamykloje Slovėnijoje.
Gal simboliška, o gal ir neatsitiktinis sutapimas, kad „Smart", t.y. lietuviškai „išmanusis", pavadinimas itin tinka ir mažajam „Twingo". Žvelgiant į jį net sunku patikėti, kad juo gali patogiai keliauti keturi suaugę asmenys (dažniausiai taip reklamuojami automobiliai pasirodo dar viena toli nuo tiesos esanti rinkodaros specialistų išmonė), o salone galima pervežti net 2,31 metro ilgio krovinį (patikrinta)!
Ir pirmą kartą modelio istorijoje „Twingo" bus gaminamas penkių durelių (trijų durelių versijų nebus). Sprendimas ne tik praktiškas, bet ir stilingas, kadangi galinių durelių rankenėlės paslėptos ties langų rėmu. Tiesa, kažkada buvęs išskirtinai „Alfa Romeo" bruožas, šios paslėptos rankenėlės tapo gana dažna dizaino detale šiuolaikiniuose automobiliuose.
SUV automobiliams prilygstanti prošvaisa
Automobilis atrodo tikrai smagiai ir sportiškai - itin trumpa priekinė dalis (nors variklis sumontuotas gale, priekyje bagažinės nėra - jos vieta skirta saugumo zonai, taip pat čia sumontuotas variklio radiatorius, akumuliatorius, langų apiplovimo, aušinimo, stabdžių skysčių talpos), visose komplektacijose sumontuotas stogo ortakis, dinamišką išorę papildo nuožulnus stiklinis bagažinės dangtis ir ties valstybiniu numeriu esanti variklio vėdinimo grotelių imitacija - tai priminimas apie šlovingą „Renault 5 Turbo" praeitį.
Automobilis gali būti nudažytas septyniomis skirtingomis ir itin ryškiomis spalvomis (nors tik už baltos spalvos automobilį neteks mokėti papildomai), jo išvaizdą galima pagyvinti klijuojamomis apdailomis, taip pat skirtingų spalvų veidrodėlių gaubtais, dideliu minkšto audinio ir elektra valdomu stoglangiu, iki 16 colių dydžio siekiančiais skirtingo dizaino ratlankiais.
Tačiau labiausiai į akis krenta tai, kad ratai sumontuoti beveik pačiuose automobilio kraštuose, tad atstumas tarp ašių, kaip tokios klasės automobiliui, tiesiog milžiniškas - 2,49 m. Be to, jo prošvaisa didesnė nei kai kurių miesto SUV automobilių ir siekia net 17 cm! Tai drauge su trumpa priekine ir galine dalimis leis nepažeisti automobilio, ropščiantis mieste per bortelį ar kitą kliūtį. Na, bet ir tai toli gražu ne labiausiai išskirtinis šio mažiaus bruožas...
Naujosios platformos privalumai
Drauge su „Daimler" kurtos platformos ypatumas - gale (o tiksliau - prieš galinę ašį) sumontuotas trijų cilindrų variklis, sukantis galinius ratus! Žinoma, inžinieriams teko gerokai pasukti galvą, pritaikant į kitus „Renault" automobilius montuojamą motorą, kad jis tiktų mažiausiam gamos modeliui. Inžinieriams jį teko paversti 49 laipsnių kampu, siekiant išsaugoti ne tik pakankamą prošvaisą, bet ir virš jo įrengti bagažinę.
Neįtikėtina, bet į virš variklio esančią ir nuo jo ne tik metalo plokšte, bet ir specialiu termoizoliaciniu sluoksniu atskirtą bagažinę telpa nuo 188 iki 980 l. Tai - net 40 litrų daugiau nei į antros kartos „Twingo" su priekyje sumontuotu varikliu. Patį variklį galima pasiekti tiesiog pirštais atsukus šešis metalinio dangčio varžtus. O prisireikus didesnio remonto (tarkime, pakeisti variklio skirstymo grandinės įtempiklius), jį galima be ypatingų instrumentų nuleisti 15 cm žemyn.
Gale montuojamas variklis suteikė ne vieną privalumą. Tai leido gerokai supaprastinti priekinę „MacPherson" tipo pakabą, o vairo traukes sumontuoti priešais priekinę ašį. Toks sprendimas leidžia priekinius ratus pasukti ypatingai dideliu, net 45 laipsniais siekiančiu kampu (kitų šios klasės automobilių ratus galima pasukti maždaug tik 30 laipsnių kampu), o tai užtikrina itin mažą, vos 8,65 metro išorinį apsisukimo spindulį. Mieste tai neįkainojamas pranašumas.
Gale gali būti sumontuotas arba 999 cm³ atmosferinis 70 AG/91 Nm arba 898 cm³ 90 AG/135 Nm turbobenzininis trijų cilindrų motoras. Su juo „Twingo" iki 100 km/val. įsibėgėja mažiau nei per 10,8 sek. - puikus rezultatas miesto automobiliui! Be to, 100 km vidutiniškai sudegina tik 4,3 l degalų.
Atmosferinio motoro dinamikos parametrai iki 100 km/val. prastesni - tik 14,5 sek., nors su „Start-Stop" sistema sudeginama 0,1 l/100 km benzino mažiau. Bet kaip paaiškėjo po bandomųjų važiavimų, mieste atmosferinis motoras net pranašesnis už savo galingesnį turbobrolį.
Nebrangus, bet kokybiškas salonas
Pamirškite naivų antros kartos „Twingo" saloną su skaitmeniniu spidometru per vidurį (nors šis sprendimas išties patogus). Naujajame „Twingo" nėra nieko panašaus! Spidometras sumontuotas įprastoje vietoje, virš jo įrengtas stilingas skydelis, kuris geresnėse komplektacijose gali būti aptrauktas oda. Puiku, kad tarpai tarp plastikinių detalių itin nedideli, bet pats plastikas nėra minkštas.
Nors vairas reguliuojamas tik viena kryptimi, įsitaisyti galima nepalyginamai patogiau nei ankstesniame modelyje. Visa tai dėl ne tik puikiai atrodančių, bet ir patogių sėdynių su integruotais galvos atlošais. Visų komplektacijų modeliuose priekinė sėdynė gali būti nulenkta į priekį, tad galima pervežti išties ilgus, net iki 2,31 m siekiančius krovinius. Puikus sprendimas!
Bijojau, kad gale bus ankšta - antrosios kartos „Twingo" galines sėdynes galima buvo sumaniai pastumti. Ką gi, klydau! Nors naujos kartos „Twingo" 10 cm trumpesnis už senąjį, salone keleiviams net 33 cm vietos daugiau! Tad gale sėdinčiųjų keliams vietos tikrai pakanka, o virš galvų - tuo labiau.
Automobilio pristatyme rašoma (cituoju!): naujajame „Twingo" netgi gale patogiai įsitaisys ir stambesnės kompleksijos keleiviai. Patvirtinu - vietos čia tikrai pakanka net ir stambesnės kompleksijos keleiviams bei nepalyginamai erdviau nei neseniai bandytame „Opel Adam".
Be to, po galinėmis sėdynėmis sumontuoti papildomi skyriai, kuriuose galima pasidėti, tarkime, skėtį. Na, o jei bagažinėje reikia daugiau vietos, galinių sėdynių atlošus galima įtvirtinti tarpinėje padėtyje - gale sėdintiems nebus taip patogu, tačiau bagažinėje vietos padaugės iki 219 litrų.
Šiuolaikinės multimedijos ir saugumo sistemos
Visose „Renault Twingo" komplektacijose su grotuvu yra „R&GO" multimedijos sąsaja, dėl kurios savo išmanųjį telefoną „Bluetooth" jungtimi galima prijungti prie automobilio sistemos. Tuomet mobilaus telefono ekrane galima matyti taupaus važiavimo patarimus, tachometro duomenis, klausytis savo įrašų ir internetinio radijo, naudotis navigacija ir, žinoma, laisvų rankų įranga.
Bet galima užsisakyti ir 7 colių lietimui jautrų stacionarų ekraną su „R-Link Evolution" sistema, iš esmės atkartojančia tas pačias funkcijas, kaip ir „R&GO" sąsaja bei turinčią keletą papildomų programėlių.
Nekelia abejonių ir mažylio saugumas - visose komplektacijose yra ne tik 4 saugos pagalvės, ESP stabilizacijos sistema, bet ir pajudėjimo į įkalnę pagalbininkas, slėgio padangose stebėjimo sistema. Geresnės komplektacijos modeliuose yra išvažiavimo iš savo juostos perspėjimo sistema, o papildomai galima užsisakyti galinio vaizdo kamerą.
Tai kaipgi jis važiuoja?
Taigi, sėdima automobilyje kur kas sportiškiau nei pirmtake, stilingas salonas masina spausti akceleratorių. Be to, žinojimas, kad 45 procentai automobilio svorio tenka priekiniams ratams, o likę 55 procentai - galiniams, dar labiau gundo išbandyti jį kelyje. Palyginimui galima pasakyti, kad automobiliuose su priekiniais varomais ratais svorio paskirstymas yra atitinkamai 70:30 procentų. Na, tai kuo ne „Porsche" automobilis, kas kad tik su 90 AG (nors jos tenka tik 943 kg svorio)?
Variklio užvedimas supurto saloną - tai daugumos trijų cilindrų motorų bruožas. Nors ir gerai izoliuotas, jo garsas užpildo saloną specifiniu trijų cilindrų variklio darbo burzgesiu. Be to, nuo variklio į saloną sklinda šiluma - važinėjant Atlanto pakrantėje esančio Nanto miesto apylinkėse neužtekdavo pradaryti lango ir reikėdavo jungti kondicionavimo sistemą. Bet vėsioje Lietuvoje tai tikrai nebūtų problema, o vėsesniu oru - net ir privalumas.
Naujojo „Twingo" valdymas - tikrai smagiausias šioje klasėje. O ir bėgėjantis ratus varantys pusašiai neplėšia vairo iš rankų - čia jie suka galinius ratus. Nėra ir būdingo automobiliams su priekiniais varančiaisiais ratais nepakankamo pasukamumo - „Twingo" labiau būdingas per didelis pasukamumas, kurį turi automobiliai su centre arba gale esančiais varikliais. Be to, čia sumontuotos skirtingo dydžio padangos - gale platesnio profilio nei priekyje.
Šonaslydis nepavyks
Deja, bet nei efektingo šonaslydžio, nei svylančių padangų starto atlikti nepavyks - viską saugo neatjungiama stabilizacijos sistema (žinoma, tai negalioja elektronikos guru). Tad galima tiesiog mėgautis puikia turbobenzininio motoro dinamika, kuri, tiesa, nedera su ekonominiu važiavimu - norint važiuoti azartiškai, reikia palaikyti aukštus sūkius.
O štai važinėjant tik mieste, verčiau rinktis atmosferinį 70 AG motorą. Jei su turbininiu 90 AG varikliu važiuojant mieste leistinu 50 km/val. greičiu, ketvirta pavara automobilis dar važiuodavo nenoriai, automobilyje su atmosferiniu varikliu šia pavarą galima buvo rinktis be didesnių svarstymų. Tačiau reikia pripažinti, kad 6 pavarų dėžė būtų geresnis sprendimas - deja, bet su abiem varikliais siūloma ta pati penkių pavarų greičių dėžė.
Modelis su silpnesniu varikliu komplektuojamas su 15 colių ratlankiai. Nieko keisto, kad jis važiuoja labiau komfortiškai nei su 16 colių ratais - panašu, kad važiuoklė pritaikyta geriems keliams ir nelabai toleruoja prastesnių kelių. Be to, galbūt tai tik pirmųjų bandomųjų modelių problema - važiuojant užmiestyje buvo girdimas gana didelis aerodinaminis triukšmas, besiskverbiantis pro šonines dureles.
Nustebinusios kainos
Kadangi apie naujos kartos „Renault Twingo" buvo pranešta dar pavasarį, galimybių sužinoti apie jo techninę dalį buvo nemažai. Tačiau kainos paskelbtos tik dabar ir jos maloniai nustebino. Bazinis modelis su 70 AG varikliu kainuoja nuo 30 500 Lt, o 90 AG turbobenzininė ir gerai sukomplektuota „Intense" versija atsieis taip pat visai padorius 38 980 Lt. Tai - tikrai gera kaina už neįtikėtinai erdvų (kaip mažiausios A klasės) ir daug sumanių sprendimų turintį miesto automobilį.
Išvada
Be jokių abejonių tai „išmaniausias" miesto automobilis. Na, bent jau iki to laiko, kol pasirodys ta pačia platforma besidalinantis vokietis „Smart" (nors sunkiai tikėtina, kad pastarąjį išvysime Lietuvos salonuose). Tuo tarpu trečios kartos „Twingo" ankstesnįjį modelį primena nebent pavadinimu. Ir nors mažesnis, jis yra gerokai erdvesnis, komfortiškesnis ir nepalyginamai technologiškai pažangesnis. O maksimaliam įvertinimui pritrūko labiau šiuolaikiško trijų cilindrų variklio darbo. Nors, žinant automobilio kainą, tą galima lengvai praleisti pro ausis.
Įvertinimas 9/10
„Renault Twingo" vizitinė kortelė
Variklio darbinis tūris: 898 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 66 kW/90 AG/5500 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 135 Nm/2509 aps./min.
Pavarų dėžė: 5 pavarų mechaninė
Varantieji ratai: galiniai
Ilgis: 3595 mm
Plotis: 1646 mm
Aukštis: 1554 mm
Važiuoklės bazė: 2492 mm
Svoris: 943 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 10,8 s
Maksimalus greitis: 165 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 4,3 l/100 km
CO2 emisija: 99 g/km
Bagažinės tūris: 188/980 l
Kaina: nuo 38 980 Lt (bazinė kaina nuo 30 500 Lt)