Pasak „Narbutas Lietuva“ direktorės Sigitos Černiūtės-Paulauskienės, pernai biurų sektorių labiausiai augino darbuotojų trūkumas ir padidėjusi konkurencija tarp darbdavių, dėl ko biurai buvo kone masiškai atnaujinami – rūpintasi baldų, interjerų ergonomika bei estetiniu patrauklumu. Tarp kitų sektoriaus apyvartas auginusių veiksnių – bendrovės, kurioms dėl jų veiklos specifikos pandemija virto tramplinu į sėkmę, ir įsivyravęs hibridinis darbo modelis, dėl kurio ne tik biurai buvo pertvarkomi ir modernizuojami, bet ir papildomai įrengiamos darbo vietos namuose.

Apyvartas didino ir Lietuvoje besikuriantis baltarusių verslas
„2021-aisiais baldus tiekėme daugiausia logistikos, gamybinėms, medicinos įstaigoms, valstybinėms organizacijoms ir IT kompanijoms. Taip pat smarkiai prisidėjome prie Baltarusijos įmonių biurų įrengimo Lietuvoje. Tarp jų – kompiuterinius žaidimus ir programinę įrangą kuriančios, skaitmeninių platformų inžinerijos kompanijos, kurios pernai daug investavo į savo naujuosius biurus. Per praėjusius metus bendrovė iš viso aptarnavo 1300 užsakovų“, – sakė S. Černiūtė-Paulauskienė.

Biurų rinką augino ne tik tie verslai, kuriems pandemija sukūrė palankias plėtros sąlygas, bet ir hibridinis darbo modelis, kuomet kelias dienas per savaitę dirbama iš namų, o į biurus einama susitikimų ar kolektyvinių užduočių. Dėl pakitusios biurų funkcijos bei darbuotojų poreikio dalį laiko dirbti iš namų įmonės atnaujino biurus ir dar papildomai įrengė kokybiškas darbo vietas darbuotojų namuose. Namų biurui įsirengti kompanijos dažniausiai finansavo darbo kėdes ir stalus.

„Visgi pagrindinė didėjusius pardavimus lėmusi priežastis – darbuotojų deficitas ir dėl jų užvirusi arši konkurencija tiek privačiame, tiek ir valstybiniame sektoriuje. Biuras, patraukli darbo aplinka – vieni svarbiausių darbdavio patrauklumą didinančių veiksnių, todėl biurai buvo atnaujinami itin aktyviai“, – pasakojo S. Černiūtė-Paulauskienė.

Ryški tendencija – atnaujindamos biurus įmonės daug dėmesio skyrė ne tik atskiroms darbo vietoms bei jų ergonomikai, bet ir patalpų zonavimui: daugėjo įvairaus tipo pasitarimų kambarių, individualaus bei grupinio darbo zonų, atskirų maitinimo, poilsio ar net meditacijų, miego kambarių. Vis labiau rūpinamasi darbuotojų sveikata ir aktyvumu, todėl smarkiai augo reguliuojamo aukščio sėsk-stok stalų pardavimai. „Modernėja visos įmonės, tarp jų – ir valstybinės, kuriose nuo senųjų kampinių stalų taip pat vis dažniau pereinama prie reguliuojamo aukščio stalų“, – įmonėse vykstančius pokyčius vardijo S. Černiūtė-Paulauskienė.

2021-ųjų biurų įrengimo iššūkiai

Tarp didžiausių parėjusių metų „Narbutas Lietuva“ patirtų iššūkių – trūkinėjantis tiekimas ir išilgėję baldų gamybos terminai. „Nuolat vėluojantis medžiagų, komponentų bei galutinių produktų tiekimas vertė į susiklosčiusias situacijas žiūrėti labai kūrybiškai, dažnai reikėjo pergalvoti, keisti pasiūlytus baldų sprendimus kitais, arba tiesiog prisitaikyti prie naujų terminų tiek mums, tiek klientams, – sudėtingesnėmis metų patirtimis dalijosi įmonės vadovė. – Visgi galiausiai tekusius iššūkius pavyko suvaldyti ir mūsų baldų pristatymo bei gamybos terminai – tiek „Narbutas“ gamykloje Ukmergėje, tiek ir užsienio tiekėjų – gerėjo“.

2021 m. telktasi ir į vidinių įmonės procesų tobulinimą bei efektyvinimą. Pvz., pastiprinta vadovų komanda – „Narbutas Lietuva“ pardavimų grupės vadovu tapo daug metų įmonėje dirbęs projektų vadovas Rimgaudas Korkozas.

Į 2022-uosius žvelgia optimistiškai

„Planuojame, kad 2022-ieji, o ypač – pirmasis pusmetis, „Narbutas Lietuva“ bus itin aktyvus, mat nemažai projektų, kurie buvo pradėti dar 2021-aisiais, numatoma užbaigti 2022-aisiais. Nepaisant niekur nesitraukiančios pandemijos, tikimės gerų, stiprių metų, – sakė S. Černiūtė-Paulauskienė. – Manome, jog biuro baldų rinkoje itin suaktyvėjęs paskutinysis 2021-ųjų ketvirtis, kuomet augimas perėjo ir į 2022-ųjų pradžią, parodo ir optimistišką šalies įmonių nusiteikimą“.

Įmonės direktorė pastebi, jog 2021-aisiais apyvartą augino ne tik nuolat plečiamo asortimento biuro baldų pardavimai, bet ir papildoma įranga bei paslaugos – įmonė siūlo šiuolaikinius patalpų rezervavimo, taip pat garso, vaizdo, apšvietimo ar interjero apželdinimo sprendimus, gali pasirūpinti stambiąja biurų tekstile – kilimine danga, užuolaidomis.

Įmonė yra įsteigusi biurus Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Šiauliuose. Iš viso bendrovėje dirba 56 darbuotojai, tarp jų – 12 interjero dizainerių, kurie talkina įrengiant, projektuojant interjerus iš standartinių ar individualiai gaminamų baldų.
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)