Ragina atsisveikinti su hierarchija

„Mūsų veiklos srityje yra tikrai nemažai tokių įmonių, kuriose darbuotojų kaita siekia ir 40 proc. Vis tik didelė darbuotojų kaita nėra neišvengiama. Darbuotojų gerovei ir patrauklių darbo sąlygų užtikrinimui skiriant pakankamą dėmesį galima suburti netgi labai lojalią specialistų komandą“, – įsitikinęs P. Zaleckas.

Anot P. Zalecko, tam, kad būtų galima tikėtis darbuotojų lojalumo ir įsitraukimo, visų pirma labai svarbu kurti atvirą organizaciją be barjerų, kurioje visų darbuotojų idėjos ir nuomonės būtų vertinamos vienodai.

„Siekite užtikrinti darbuotojus palaikančią ir realizuoti save padedančią organizacijos kultūrą. Visi specialistai turėtų būti vertinami ir traktuojami vienodai, nepaisant jų užimamų pareigų. Svarbu sudaryti sąlygas visiems išsakyti savo nuomonę, idėjas ir į visas jas įsiklausyti. Darbuotojai turėtų jaustis ne pavaldiniais, o bendro tikslo drauge siekiančios komandos nariais. Manau, šie dalykai yra viena pagrindinių priežasčių, kodėl daugelis darbuotojų su mumis pasilieka ilgesniam laikui“, – sako P. Zaleckas.

Dėmesys komunikacijai ir reputacijai

Kitas esminis faktorius siekiant užkirsti kelią didelei darbuotojų kaitai, anot P. Zalecko, yra efektyvi vidinė komunikacija ir įmonės reputacijos puoselėjimas. Su darbuotojais būtina kalbėtis apie kylančias problemas ir jas drauge spręsti. Priešingu atveju net ir smulkios problemos gali lemti darbuotojų nepasitenkinimą, kuriam kaupiantis specialistai paprasčiausiai rinksis laimę išmėginti kitur.

„Pasistenkite užtikrinti, kad komunikacija įmonėje nebūtų vienpusė. Tai reiškia, kad būtina ne tik klausytis darbuotojų, skatinti juos išsakyti savo mintis, bet ir komunikuoti jiems apie įmonės pasiekimus, svarbius įvykius. Tik žinodami, kuo įmonė gyvena, darbuotojai gali jaustis jos šeimos dalimi, pilnai įsitraukti į bendrovės reikalus ir būti jai lojalūs. Lygiai taip pat svarbu darbuotojams aiškiai iškomunikuoti bendrovės tikslus. Tik tuomet darbuotojai gali drauge jų siekti“, – sako bendrovės „GP Transco“ operacijų vadovas.

P. Zalecko teigimu, kitas svarbus aspektas, nuo kurio priklauso darbuotojų kaita, yra įmonės reputacija. Prastą vardą turinčioje darbovietėje užsibūti nori retas darbuotojas, todėl siekiant darbuotojų lojalumo, būtina puoselėti savo įvaizdį.

„Gerai reputacijai išlaikyti reikalingos nuolatinės ir sistemingos pastangos. Kiekvienas norime dirbti įmonėje, kuri yra stabili ir auganti, kurioje galima save realizuoti, tobulėti ir kilti karjeros laiptais, kuri yra teigiamai vertinama visuomenėje. Nuo šių dalykų ir priklauso bendrovės reputacija, kurios darbuotojai daugeliu atveju nėra linkę iškeisti net ir į didesnę finansinę naudą dirbant kitoje įmonėje“, – sako P. Zaleckas.

Lojalumas didėja su motyvacija

P. Zaleckas įsitikinęs, kad darbuotojų lojalumas taip pat priklauso ir nuo darbuotojų motyvacijos, todėl ją skatinti ypač svarbu.

„Šiuolaikiškas biuras, poilsio ir laisvalaikio erdvės ar organizuojamos sezoninės šventės specialistų jau kurį laiką nebemotyvuoja. Šiandien žmonėms reikia žinių, tad būtina investuoti į darbuotojų mokymosi ir kompetencijų kėlimo galimybes“, – sako P. Zaleckas.

Kaip pavyzdį pašnekovas pateikia „GP Transco“ darbuotojams suteikiamą galimybes išvykti į komandiruotes už Atlanto, dalyvauti konferencijose, kurios specialistų yra itin vertinamos.

„Be abejo, svarbu, kad darbuotojui ir pačiam netruktų vidinės motyvacijos, todėl į savo komandą visuomet stengiamės priimti tobulėti norinčias ir iššūkiams pasiryžusias asmenybes. Tokie specialistai, atradę jiems tinkamą darbo aplinką, paprastai nėra linkę mesti kelio dėl takelio“, – sako P. Zaleckas.

Anot P. Zalecko, darbuotojų motyvacija neabejotinai didele dalimi priklauso ir nuo darbovietės suteikiamų karjeros galimybių. Dėl to specialistams būtina suteikti sąlygas savo darbe siekti gerų rezultatų, kilti į aukštesnes pozicijas. Tokių galimybių nematydami darbuotojai greičiausiai jų ieškos kitur. Naujausi Lietuvoje atlikti tyrimai rodo, kad būtent karjeros galimybėmis ir darbdavio suteikiamomis motyvacinėmis priemonėmis šalies darbuotojai iš visų darbo aspektų yra patenkinti mažiausiai. P. Zalecko teigimu, tai rodo, jog Lietuvos darbdaviai dar turi kur pasitempti, siekdami mažindami darbuotojų kaitą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją