Laimėti gali visi

Kaip pastebi verslo konsultantė Laura Rimkutė, įtempta situacija darbo rinkoje ir nedidelė specialistų, esančių aktyviose darbo paieškose, pasiūla yra svarbios priežastys, skatinančios organizacijų vadovus atsižvelgti į darbuotojų auginimo įmonės viduje galimybes.

„Anksčiau būdavo paprasčiau naujus darbuotojus surasti išorėje nei auginti organizacijos viduje, tačiau dabar matomas atvirkštinis procesas. Dėl didelio darbuotojų trūkumo nėra taip paprasta rasti tinkamus kandidatus, todėl vis dažniau reikalingų specialistų dairomasi organizacijų viduje, sudarant sąlygas persikvalifikuoti ar kilti karjeros laipteliais toje pačioje įmonėje“, – teigia verslo konsultantė.

Jai antrina „General Financing banko“ personalo specialistė Greta Giedrytė, kuri akcentuoja vidinių atrankų daugialypę svarbą organizacijai.

„Galimybės suteikimas į atviras pozicijas aplikuoti vidiniams kandidatams yra privalomas ir labai reikšmingas bet kuriai organizacijai. Sėkmingai atranką įvykdžius organizacijos viduje laimi visi: darbuotojas, darbdavys ir pats verslas apskritai. Žinoma, kai kuriais atvejais paprasčiau žengti į rinką ir išsirinkti būtent tokį specialistą, kokio reikia tuo metu. Tačiau svarbu nepamiršti, kad vidiniai kandidatai ne tik neretai leidžia sumažinti finansinius ir laiko kaštus, kurių pareikalauja atrankos, darbuotojų iš išorės adaptacijos ir pan. Organizacijos, atsigręžiančios į joje jau sėkmingai dirbančius darbuotojus, gali ilginti darbuotojų vidinės karjeros kelius ir tuo pačiu paįvairinti tų kelių variacijas, o tai nelieka neįvertinta ir sudaro perspektyvios bei atviros įmonės įvaizdį“, – pastebi specialistė.

Svarbiomis tampa ir vertybės

Verslo konsultantė L. Rimkutė antrina, kad kai naujai pozicijai atrenkamas organizacijoje jau ilgesnį laikotarpį dirbantis žmogus, sutaupoma nemažai laiko darbuotojo supažindinimui su organizacija, jo adaptacijai – darbuotojas jau žino vidinius procesus, gerai išmano įvairius niuansus, pažįsta kolegas. O svarbiausia – yra įsisąmoninęs organizacijos kultūrą ir tiki jos vertybėmis.

„Jei vertybinis įmonės ir darbuotojo pagrindas skirsis, gana greitai teks tvarkytis su įvairiais iššūkiais. Galiausiai – ieškoti naujo darbuotojo, nes pastarasis galimai tiesiog išeis į kitą, pagal vertybes jam artimesnę įmonę“, – savo pastebėjimais dalijasi verslo konsultantė.

G. Giedrytė priduria, kad norint išvengti tokių situacijų ir užtikrinti organizacijos veiklos stabilumą, reikėtų pagalvoti ir apie pokyčius vykdomų atrankų principuose – prieš komunikuojant apie atviras pozicijas išorėje, atkreipti dėmesį ar organizacijos viduje yra potencialių kandidatų, taip pat skatinti darbuotojų lojalumą juos auginant, įsiklausyti, kokių mokymų jiems reikia.

„Savo organizacijoje nuolat stengiamės pastebėti tuos darbuotojus, kurie nors dar nėra sukaupę pakankamai patirties, turi pasitikėjimo ir perspektyvų užaugti tam tikroje pozicijoje joje jau dirbdami. Tikime, kad kartais giluminis organizacijos pažinimas ir jos pulso pajautimas yra netgi svarbiau nei bet kuri išskirtinė kompetencija. Neabejojame, kad darbuotojai vertina suteiktas galimybes mokytis ir klysti, jaučiasi matomi ne tik kaip specialistai, bet ir kaip besikeičiančios asmenybės ar būsimi lyderiai“, – įsitikinusi G. Giedrytė.

Jos žodžius pagrindžia ir atstovaujamoje organizacijoje matyti pavyzdžiai – pokyčių keliu čia pasuko jau ne vienas specialistas, kuris pozicijos keitimui įkvėpė ir kitus. Pavyzdžiui, naujų produktų ir inovacijų departamento direktorė prieš 13 metų dirbo klientų aptarnavimo specialiste, nuo šio skyriaus karjerą pradėjo ir dabartinė įmonės vyriausioji buhalterė.

„Turime kolegų, kurie save organizacijoje išbando įvairiose srityse ir pareigybėse: nuo klientų aptarnavimo iki skolų išieškojimo ar pardavimų skatinimo. Bene visi informacinių technologijų komandų vadovai šias pozicijas pasiekė prieš tai užėmę programuotojų, testuotojų ar sistemų architektų pareigas“, – apie sėkmingus vidinės karjeros pavyzdžius pasakoja G. Giedrytė.

Būtina paskatinti

Visgi, norėdami kalbėti apie panašias sėkmingas istorijas, įmonių atstovai ir patys turėtų įdėti nemažai darbo, įsitikinusi verslo konsultantė L. Rimkutė. Anot jos, džiugu, kad tai jau įsisąmonino ne viena organizacija, vis didesnį dėmesį skirianti talentų ugdymui.

„Įmonės savo darbuotojus vidinei karjerai ruošia įvairiais būdais, organizuoja mokymus, skirtus stiprinti darbuotojų kompetencijas.

Reikia nepamiršti ir nuoseklios komunikacijos apie galimybes kilti karjeros laiptais organizacijos viduje. Darbuotojų turi būti klausiama apie jų profesinius norus, padedami išsikelti tikslai metinių ar kitų pokalbių metu“, – apie pritaikomas praktikas kalba pašnekovė.

G. Giedrytė mano, kad atsakymą į klausimą, kaip paskatinti vidinę karjerą, kiekviena organizacija privalo priimti atsižvelgdama į aplinkybes ir realiai įvertinusi kompetencijos kėlimo poreikį.

„Natūralu, kad suteikus darbuotojui galimybę augti platesniame telkinyje, reikia parūpinti ir tinkamas plaukimo priemones. Su nauja organizacijos strategija planuojame išsigryninti potencialius organizacijos lyderius ir nuosekliai investuoti į jų lyderystės savybių tobulinimą, kad pasitaikius progai jie jos drąsiai imtųsi. Ir toliau sieksime individualiai vertinti mokymų poreikį. Taip pat netgi svarstome ieškoti galimybių, kaip savo pozicijas jau peraugusius darbuotojus sudominti naujais projektais tai pačiai grupei priklausančiose įmonėse, tam, kad jie galėtų save išbandyti didesniuose iššūkiuose, tačiau tuo pačiu neatitrūktų nuo ilgametės darbovietės ir vertintų suteiktas galimybes žengti pirmyn. Ir tai vis tiek dalinai darytų savoje, o ne svetimoje aplinkoje“, – progresu džiaugiasi banko atstovė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją