Įmonės išlaidos dvigubėja
„Multiple Natures“ praktikė ir karjeros konsultantė Audra Stankevičienė pranešime žiniasklaidai yra tvirtai įsitikinusi, kad socialiai atsakingos įmonės turėtų inicijuoti pokyčius ir darbuotojų kaitą paversti augimo bei sėkmės katalizatoriumi.
„Darbuotojų kaita visada susijusi su papildomomis tiesioginėmis išlaidomis – įmonei vieno darbuotojo kaita kainuoja nuo 2 darbuotojo mėnesio darbo užmokesčių, jei nevertinsime kitų darbuotojų sumažėjusio darbo efektyvumo dėl laikinai padidėjusio jiems krūvio, taip pat mokymų, pagalbos ir skiriamo darbo laiko naujam darbuotojui. Šiuo metu vis dažniau rinkoje pasigirsta tai, kad įmonėse darbuotojai yra atleidžiami. Įdomu tai, kad tose pačiose įmonėse yra ieškoma darbuotojų į kitas pozicijas, su kitais reikalingais įgūdžiais. Tokiu atveju turime atleidžiamų darbuotojų išlaidas ir naujai ieškomų, atrenkamų, priimamų darbuotojų išlaidas. Taigi, įmonės išlaidos dvigubėja“, – pastebi A. Stankevičienė.
Sutaupytų lėšų ir energijos
Siūlydamos persikvalifikavimo ir kvalifikacijos kėlimo galimybes, įmonės gali suteikti darbuotojams galimybę prisitaikyti prie naujų pareigų arba įgyti naujų įgūdžių, atitinkančių kintančius organizacijos poreikius. Savęs pažinimo mokymo programos gali būti neįkainojamos, nes padeda asmenims įvertinti, ar jie atitinka perkvalifikavimo galimybes, ir užtikrina, kad jie priimtų pagrįstus sprendimus, atitinkančius jų interesus ir siekius. Toks požiūris užtikrina, kad įmonės investicijos į perkvalifikavimą būtų tinkamai panaudotos, o tai lemia didesnį darbuotojų pasitenkinimą darbu ir didesnę motyvaciją.
„Svarstantiems persikvalifikuoti žmonėms reikalinga suteikti galimybę sudalyvauti savęs pažinimo mokymuose, kuriuose jie suprastų, ar jiems tinka persikvalifikavimas, ar tokia veikla jiems bus priimtina, įdomi. Tai leistų jiems būti tikriems dėl savo pasirinkimo, o vadovams bus aišku, kad darbuotojas gebės reikiamas funkcijas atlikti. Be to, reikalinga organizuoti naujų įgūdžių mokymus atrinktiems ir norintiems jų įgyti asmenims bei galiausiai integruoti darbuotojus į naujas darbo vietas“, – teigia A. Stankevičienė.
Išsigryninti gebėjimus
„Asmeninės karjeros konsultacijos išeinantiems darbuotojams atneša labai daug naudos. Žmonės sužino savo galimybes, ieško darbo pagal savo gebėjimus, o svarbiausia, neša į rinką žinią, kokią vertę jiems sukūrė įmonė. Savo ruožtu, organizacija, socialiai atsakinga už savo darbuotojus, tik dar labiau pritrauktų talentus iš rinkos, kai ši sužinotų, kokias papildomas naudas jį teikia savo darbuotojams“, – sako A. Stankevičienė.
„Nors rinkoje 2023 m. I ketv. nedarbo lygis yra tik 7.7 proc., Užimtumo tarnyba ieško būdų kaip įdarbinti ir juos. Žinoma, pirmo svarbumo sąlyga – kad žmogus norėtų dirbti. Jei tai akivaizdu, tai reiktų pirmiausia išsigryninti to žmogaus gebėjimus atliekant testą ir parodyti, kokios jo prigimtys ir intelektai yra pasireiškiantys, ir padėti jam suprasti, kaip šias savo savybes jis galėtų panaudoti darbe ir laisvalaikiu. Tada prie asmenybės reikėtų derinti perkvalifikavimo mokslus. Kai mokslai bus tinkami žmogaus gebėjimams, tai valstybė išleis lėšas tikslingai, o žmonės, ieškantys darbo, greičiau eis link darnos su savo veiklomis“, – teigia A. Stankevičienė.
Apibendrinant galima teigti, kad įmonės, kurios laikosi socialiai atsakingo požiūrio ir siekia papildomos naudos savo darbuotojams, gali sukurti abiem pusėms naudingą situaciją. Strategiškai valdydamos darbuotojų kaitą, organizacijos gali sumažinti išlaidas, padidinti darbuotojų lojalumą, pritraukti talentingiausius darbuotojus ir sustiprinti savo kaip darbdavio įvaizdį. Pagrindiniai šio požiūrio ramsčiai yra darbo jėgos planavimo įgyvendinimas, tikslinis perkvalifikavimas, individualus karjeros konsultavimas ir bendradarbiavimas su įdarbinimo tarnybomis.