Tokį požiūrį pranešime žiniasklaidai atskleidė skaidraus verslo iniciatyvos „Baltoji banga“ užsakymu atliktas visuomenės nuomonės tyrimas.
„Visų pirma – susitvarkyti savo pačių kiemą. Taip galima apibūdinti Lietuvos gyventojų požiūrį į įmonių vertybes, turinčias įtakos darbuotojų motyvacijai tose įmonėse dirbti. Tiriamiesiems svarbu, kad verslas socialinę atsakomybę išreikštų ne skambiomis akcijomis, bet kurdamas teisingumu ir lygybe grindžiamą klimatą darbovietėje bei nepriekaištingai laikydamasis įstatymų. Tai siunčia aiškią žinią darbuotojų pritraukti siekiančioms bendrovėms: darbdavio patrauklumą lemia ne tik atlyginimo dydis, premijos ar įspūdingas biuras, bet ir verslo etika, veiklos sąžiningumas, aiškumas ir teisingumas“, – komentuoja Rūta Skyrienė, „Baltosios bangos“ tarybos pirmininkė, asociacijos „Investors‘ Forum“ vykdomoji direktorė.
Atkreipia dėmesį, kad dirbantiems gyventojams ypač svarbu žinoti ir aiškiai suprasti savo įmonės vidaus taisykles. Pastarųjų svarbą tiriamieji įvertino vidutiniškai 7,5 balo iš dešimties. Žinoti, kaip elgtis, pastebėjus netinkamą elgesį įmonėje, ypač svarbu 23 proc. respondentų. Veiklos etikos užtikrinimo svarbą tiriamieji vidutiniškai įvertinto 7,2 balo.
„Aiškios, visiems žinomos taisyklės ir būdai užkirsti kelią galimiems piktnaudžiavimams bei pažeidimams. Tai tos sritys, kurioms skaidrumu ir patrauklumu besirūpinančios įmonės turėtų skirti dėmesį pirmiausiai“, – apibendrina iniciatyvos vadovė Ieva Lapeikienė.
Ji pastebi, kad šalies įmones veikti sąžiningai vis labiau skatina ne tik verslo etika, teisinė aplinka, bet ir vartotojų lūkesčiai bei visuomenės spaudimas. Prie siekio didinti įmonių veiklos skaidrumą prisideda ir verslą telkiančios organizacijos.
„Baltosios bangos“ iniciatyva gyventojų požiūrio į įmonių socialinę atsakomybę tyrimą atliko rinkos analizės ir tyrimų bendrovė „RAIT“, 2021 m. spalį apklaususi 1000 Lietuvos gyventojų. Atliktas tyrimas yra Europos socialinio fondo finansuojamo projekto „Įmonių socialinės atsakomybės skatinimas“ dalis.