Tarptautinė 200 valstybių „Gallup“ atlikta apklausa atskleidė, kad net 85 proc. darbuotojų nemėgsta savo darbo, iš jų 62 proc. yra neįsitraukę ir nepatenkinti, tačiau nedrastiškai, o 23 proc. savo darbo tiesiog nekenčia. Tik 15 proc. darbuotojų jaučiasi įsitraukę ir motyvuoti. Ekspertų teigimu, būtent tokie darbuotojai, kurių „akys žiba“, gali tapti įmonių ambasadoriais.
„Esu iš tų žmonių, kuriems labai patinka turimas darbas. Draugai net juokiasi ir sako: Lietuvoje taip nebūna. Bet mano atvejis būtent toks ir yra: patinka darbo pobūdis, puiki darbovietė ir jos atmosfera bei kultūra. Todėl, kai įmonė, kurioje dirbu, pradėjo ambasadorystės programą, nedvejodamas prie jos prisijungiau“, – pranešime žiniasklaidai pasakoja Raimundas Klevečka, „Centric IT Solutions Lithuania“ „DevOps“ ir debesijos inžinierius.
Darbuotojų ambasadorystės programą pradėjusios įmonės vadovo Dainiaus Aksinavičiaus teigimu, būtent darbuotojai gali geriausiai atskleisti įmonės organizacinę kultūrą, pristatyti pačią organizaciją, jos vertybes ir savo realią patirtį įmonėje. Taigi tokios programos didina įmonės žinomumą ir patikimumą.
„Matau tai iš savo draugų, pažįstamų tarpo – nuolat gaunu atsiliepimus, kad įmonė, kurioje dirbu, jiems kelia geras emocijas, tai įrodo ir mano nuoširdus kalbėjimas apie savo darbą“, – teigia teisininkė.
Darbuotojams – tobulėjimo galimybės ir asmeninio prekės ženklo kūrimas
Darbuotojai, pasirenkantys dalyvauti įmonių ambasadorystės programose, taip pat gauna daug naudų. Patys ambasadoriai pabrėžia tobulėjimo galimybes ir išėjimą iš komforto zonos.
Anot Deivido Budgino, darbuotojų ambasadorystės konsultacijų įmonės „employee2consumer“ įkūrėjo, viena svarbiausių ambasadorystės verčių darbuotojams yra asmeninio prekės ženklo kūrimas, kuris pastaraisiais metais pakeičia tiek gyvenimo aprašymą (CV), tiek vizitinę kortelę.
„ThoughtLDR“ atliktas tyrimas Jungtinėje Karalystėje parodė, kad 56 proc. darbdavių mokėtų didesnį atlyginimą ir 64 proc. samdos pirmenybę teiktų tam darbuotojui, kuris turi asmeninį prekės ženklą ir yra atpažįstamas kaip nuomonės lyderis. „Tad karjera ir geresnės atlyginimo galimybės yra vieni pagrindinių privalumų tampant ambasadoriumi. Tačiau reikia nepamiršti ir tinklaveikos, pažinčių rato praplėtimo, asmeninio tobulėjimo, savirealizacijos,“ – vardina D. Budginas.
Perviliojimo tikimybė yra, bet lojalumas įmonei taip pat stiprėja
Kai kurios įmonės, svarstydamos apie ambasadorystės programą, neretai baiminasi, kad „išreklamavus“ darbuotojus, auga ir jų perviliojimo į kitas darbovietes tikimybė. Patys įmonių ambasadoriai neslepia: darbo pasiūlymų ir pakalbinimų sulaukiantys tikrai daugiau, bet kartu ir lojalumas įmonei, kurios ambasadoriais jie yra, stiprėja. Ryšys su įmone, jos vertybėmis, kolegomis tvirtėja. Tai patvirtina ir darbuotojų ambasadorystės tyrimas: programose dalyvaujančių ambasadorių įsitraukimas didėja.
Jis taip pat sako, kad ne kiekvienas kitas darbdavys norės nuvilioti stiprų asmeninį prekės ženklą turintį darbuotoją, kuris neišvengiamai siejasi būtent su ta įmone, kuri ir padėjo jam išgarsėti. Reiktų įvertinti ir tai, kad ambasadoriais paprastai tampa aktyviausi darbuotojai, kurie ir be įmonės pagalbos gali pradėti kurti savo asmeninį prekės ženklą.
„Jei įmonė nepadės tokiam aktyviam darbuotojui kurti savo asmeninio prekės ženklo, tuomet tikėtis jo lojalumo būtų sunku,“ – apibendrina ekspertas.
Sėkmės garantas: autentiškos istorijos ir „žibančios akys“
Kas lemia sėkmingą ambasadorystę ir kaip ją matuoti? Kaip teigia patys įmonių ambasadoriai, sėkmę lemia tikėjimas tuo, ką darai, ir autentiškumas.
„Esu iš tų, kurių „akys žiba“, galiu daug ir ilgai kalbėti apie investavimą, todėl galiu drąsiai dalintis savo patirtimi ir žiniomis,“ – sako Loreta Načajienė, UAB „Luminor investicijų valdymas“ vadovė ir ambasadorė.
Kad autentiškumas yra didžiausias sėkmės garantas pritaria ir teisininkė I. Krutulienė. „Daugiausiai susidomėjimo sulaukia nenudailinta kasdienybė – auditorija atliepia nuoširdų turinį, o sekėjai teisininkai labai dažnai pritaria išsakytoms mintims, kad teisininkas nėra tik sausas, neaiškius sakinius dėliojantis kolega. Taip pat dėmesio sulaukia ir efektyvumo tema – gavau daug žinučių ir komentarų, kai pasidalinau, kaip pavyko suefektyvinti sutarčių peržiūros procesą,“ – sako ji.
I. Krutulienė taip pat pastebi, kad sekėjų skaičius ūgteli praktiškai po kiekvieno įrašo, tačiau visgi ne tai yra svarbiausia. Jai antrina ir R. Klevečka: „Smagiausia yra gauti atgalinį ryšį, net pats nustebau, kiek žinučių, sveikinimų, pastebėjimų sulaukė mano įrašas apie pradedamą ambasadorystės programą. Tas labiausiai džiugina ir įkvepia keliauti pirmyn“.
***
Šis straipsnis yra specialaus „Delfi Karjera“ projekto ciklo „HR žvilgsnis“ dalis. Ankstesnį ciklo tekstą rasite ČIA. Ciklas skirtas perteikti personalo vadovų, žmogiškųjų išteklių specialistų įžvalgas dėl gerovės darbuotojams sukūrimo ir patarimus, kurie gali praversti ieškant darbo ar keliant kvalifikaciją.