Taigi, nusiteikite, kad nuo šiol mokymai, kvalifikacijos kėlimas vyks, užsidėjus virtualiosios realybės akinius. Mokantis tokiu būdu, jūsų smegenys per 10 minučių įsisavins pamokos medžiagą, rašoma interneto portale reuters.com.

Tai – ne stebuklas ir netgi nėra visiškai nauja praktika. „Pilotai šituo užsiima jau penkiasdešimt metų. Jie skraidina lėktuvą, realiai jo nevaldydami“, – teigė virtualiosios realybės būdu grindžiamus mokymus rengiančios kompanijos „Strivr“ (Menlo Parkas, Kalifornija) įkūrėjas, vadovas Derekas Belchas. – Mes galime pateikti mokymo programą įvairiausių profesijų darbuotojams.“

Taip mokosi kasininkai

Walmart“ – didžiausio JAV mažmeninės prekybos tinklo pasaulyje, turinčio daugiau nei du milijonus darbuotojų visame pasaulyje sukurtos mokymo programos pagrindas – 360 laipsnių virtualiosios realybės vaizdo patirtis. Ji suteikia darbuotojams galimybę pažvelgti į darbines situacijas iš įvairiausių perspektyvų.

Pasak „Walmart“ mokymų JAV vice prezidento Andy Trainoro, šiuo metu virtualiosios realybės įrangos yra 4 500-uose parduotuvių, mokymus su jomis baigė apie 800 000 darbuotojų.

Pramoniniame Naujojo Džersio rajone įsikūrusioje „Walmart“ akademijoje mokymosi su virtualiosios realybės įranga patalpa gana kukli – nedidelis konferencijų kambarys pačiame painių koridorių labirinto gale, sandėlyje. Tačiau, užsidėjęs virtualiosios realybės akinius, darbuotojas atsiduria visai kitokioje aplinkoje.

Virtuali realybė

„Walmart“ empatijos modulio paskirtis – gilinti komunikacijos, komandinio darbo ir lyderystės žinias. Šis modelis prasideda nuo kasininko perspektyvos – matote prie kasos nusidriekusią pirkėjų eilę.
Vėliau perspektyva pasikeičia ir jūs staiga tampate pirkėju. Sužinote, kodėl tie žmonės, stovintys eilėje, yra pikti: vienam vyrui trūksta pinigų sūnaus vaistams, kitas vėluoja į spektaklį, kuriame vaidina duktė, nes sugedo automobilis ir jam reikia nusipirkti detalę. Sutrikusi moteris perka įvairių daiktų į ligoninę paguldytam tėvui.

Kompanija nori įdiegti darbuotojams požiūrį, kad klientai nėra nepatenkinti konkrečiai jų darbu ar parduotuve, jie tiesiog žmonės, kurie turi problemų. Ir visada galima pataisyti klientui nuotaiką, užuot ją dar labiau sugadinus.

Technologijų nauda

Stengiamasi sukurti kuo daugiau scenarijų, kurie atspindėtų vadinamuosius jautriausius kompanijos taškus. Kuriami scenarijai, daugelis kompanijų bendradarbiauja su turinį kuriančiomis trečiosiomis šalimis, kaip antai, „Strivr“, „Talespin“ (Kalver Sitis, Kalifornija). Šiuo metu daugelis kompanijų naudoja „Oculus“ įrangą, kurios yra keli variantai.

Virtualiosios realybės technologija tobulinama, atsiranda sistemų, kurios suteikia galimybę įvertinti biologinį grįžtamąjį ryšį, balso intonacijas, stebėti rankų ir akių judesius.

Bostone esanti investicijų bendrovė „Fidelity Investments“ pasitelkia daugelį šių funkcijų, kad jauni skambučių centro agentai geriau suprastų vyresnio amžiaus, į pensiją išėjusius klientus, teigia technologijų skyriaus vadovas Adamas Schouela.

Situacija atkartojama keliais būdais. Atlikęs bandomąjį skambutį, agentui situacija parodoma iš kliento perspektyvos – jis pamato pokalbio poveikį. Pavyzdžiui, klientas prašo čekio, tačiau jūs turite užduoti tinkamų klausimų, siekdamas suprasti, ar elektroninis pervedimas labiau padėtų klientui.

Panašius mokymus pasitelkia finansines paslaugas ir produktus teikianti JAV kompanija „Farmers Insurance“ – sudėtingi pokalbiai vyksta su pseudoportretu. Bandomoji programa per pirmą 2020 m. ketvirtį turėjo pasiekti apie 500 atstovų.

„Farmers Insurace“ mokymų vadovė Jessica DeCanio teigė: „Programa skirta sustiprinti darbuotojų pasitikėjimą savimi. Norime, kad įėję į klientų namus jie jaustųsi maksimaliai gerai, o tai leistų jiems nepriekaištingai atlikti savo darbą.“

Brangu, bet efektyvu

Daugelis kompanijų mato, kad tikrai nemažos investicijos į virtualiosios realybės mokymus atsiperka – sutaupoma daug brangaus laiko, o darbuotojai ima geriau dirbti. Darbdaviai itin patenkinti, kad technologijos suteikia galimybę klysti. „Kadangi virtualiuose mokymuose jautiesi lyg realybėje, darbuotojai geriau supranta savo klaidas ir gali bandyti spręsti problemas tol, kol suranda patį geriausią būdą“, – sakė A. Schouela.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)