Sugrįžtančiųjų skaičius didėja
Pasak personalo vadovės Vaidos Kaikarienės, maždaug prieš trejus metus prekybos tinklas „Rimi“ pradėjo taikyti programą buvusiems darbuotojams, kurią pavadino „Bilietas grįžti“. Šis bilietas – tai noras tęsti draugystę su išėjusiu darbuotoju, kuriam be atrankos proceso suteikiama proga grįžti dirbti į prekybos centrus. Pateikus bilietą prekybos centro direktorei galima gauti tas pačias naudas bei darbo užmokestį kaip ir tą dieną, kai darbuotojas nusprendė išeiti.
V. Kaikarienė džiaugiasi, jog per pusę metų bilietu pasinaudojo ir į tą pačią poziciją grįžo 125 darbuotojai: „Iš pradžių darbuotojams buvo neaiškus bilieto veikimo principas, bet po pirmųjų kolegų patirčių viskas tapo aiškiau. Darbuotojai visada išeina su lūkesčiu, kad kitame darbe viskas bus gerai ir nereikės sugrįžti, tačiau gavę šį bilietą apsidžiaugia, jog įmonė juos vertina. Žmonės pradėjo grįžti suvokdami, kad jie visada turi tokią galimybę, jog mums patiko dirbti ir kurti kartu. Be to, tai suteikia drąsos nerti į naujas galimybes, kurioms nepasiteisinus visada būsi laukiamas pas mus.“
Anot personalo vadovės, priežasčių, dėl kurių išeina darbuotojai, būna labai įvairių: vieni nori išbandyti save kitose srityse, kiti išeina dėl studijų ar pasikeitusių gyvenimo aplinkybių, treti sulaukia pensinio amžiaus arba nebegali dirbti dėl sveikatos problemų. „Kartais darbuotojas išeina, nes tikisi gauti didesnį darbo užmokestį, bet grįžta, nes jam patinka bendrovės lyderystės bei vadovavimo principai. Darbuotojams svarbu, kaip vertinami jie patys bei jų idėjos, kad galima inicijuoti tam tikrus pokyčius, yra daug kūrybinės laisvės, kurią galima panaudoti mūsų tinkle“, – priežastis, kodėl dažniausiai darbuotojai nusprendžia grįžti vardina V. Kaikarienė.
Nauda įmonei
Galimybė grįžti suteikia naudą ne tik darbuotojams, bet ir pačiai organizacijai, nes grįžtantys specialistai tampa įmonės ambasadoriais: „Sugrįžęs darbuotojas jau yra apmokytas, jis žino įmonės kultūrą, vertybes, darbo principus, yra labiau motyvuotas dirbti. Kolegos taip pat džiaugiasi, nes supranta, kad grįžęs kolega bus efektyvesnis, galės dirbti greičiau. Sugrįžęs specialistas labai pozityvi žinutė ne tik kolektyvui, bet ir visai organizacijai – ji padeda formuoti darbdavio įvaizdį.“
Pasak V. Kaikarienės, įvedus „Bilietas grįžti“ programą įmonėje sumažėjo darbuotojų kaita, nes sugrįžę specialistai su kolegomis dalijasi savo patirtimi ir istorijomis, iš šono įvertina „Rimi“ stiprybes, į kurias atsižvelgia ir kiti, o tai sukuria geresnį mikroklimatą įmonės viduje.
Į bendrovės parduotuvę Tarandėje vėl dirbti sugrįžusi Gabija Mikutavičiūtė džiaugiasi, kad darbuotojams suteikiama tokia galimybė, o vadovai bei kolegos sugrįžus priėmė itin draugiškai, su jais ryšį palaikė ir išėjusi.
Personalo vadovė atkreipia dėmesį, kad svarbu darbuotojui ne tik suteikti galimybę grįžti, bet ir tinkamai su juo atsisveikinti bei palaikyti ryšį jam išėjus, o jei yra galimybė, paskatinti pasilikti. „Gerus darbuotojus bandome sulaikyti įvairiais būdais: pasiūlyti kitas pozicijas arba kitą prekybos centrą, patogesnį grafiką. Jei žmogus nori išbandyti kitą sritį, organizuojame išėjimo pokalbį išsiaiškinti priežastims, taip pat nuolat palaikome ryšį su išėjusiais darbuotojais. Nemaža dalis jų šiltai išlydėti sugrįžta“, – pastebi specialistė.
Bendrovė ne tik stengiasi išlaikyti savo esamus darbuotojus, bet ir sukurti draugišką bei pažįstamą darbo aplinką. „Turime ir „Atvesk draugą“ programą, kuomet darbuotojai gali kviesti savo pažįstamus, giminaičius ar draugus dirbti pas mus. Skatiname tai daryti, nes su draugais ir pažįstamais dirbti daug smagiau, ypač, kai žinai, jog žmogus tikrai gerai atliks savo darbą ir gali juo pasitikėti. Taip pat yra ir su grįžtančiuoju darbuotoju“, – apibendrina V. Kaikarienė.