Pasak „Rimi Baltic“ IT paslaugų automatizavimo valdytojo Mariaus Tamošausko, versle robotai taip pat suteikia darbuotojams daugiau laisvės, kuri išnaudojama kūrybiniam potencialui auginti. Taigi, įmonės vis sparčiau diegia robotizuotus procesus, kurie naudingi verslui ir priimtini darbuotojams – taip galima pasiekti tvarių ir ilgalaikių rezultatų.
Robotai išlaisvina nuo rutininių darbų
Pasak M. Tamošausko, robotizuotą procesų automatizavimą įmonėje pradėjo diegti dar 2019 m. gegužę, kuomet buvo išbandyta pilotinė versija, o pirmieji procesai įgyvendinti per pusmetį.
Anot specialisto, dauguma organizacijų sėkmingai pereina prie šio automatizavimo, nes plečiantis verslui daugėja ir mechaninių užduočių: „Organizacijoms svarbu pradėti veikti efektyviau, nes kiekvienam procesui turėti po darbuotoją, kuris jį prižiūrėtų, reikėtų begalės išteklių. RPA galima kurti stebint skaitmeninius darbuotojų veiksmus, kuriems atlikti nereikia priimti sudėtingų sprendimų. Botų (kompiuterio programų, automatizuotai atliekančių tam tikrus veiksmus) privalumas tas, kad jie gali veikti 24 valandas per parą, greitai ir patikimai, o tai suteikia naujas galimybes efektyvinti darbuotojo darbo laiką.
Neverta baimintis – robotai žmonių neišstums iš darbo rinkos
Pasak M. Tamošausko, automatizuojant procesus, dažniausiai susiduriama su dviem darbuotojų nuomonėmis: skeptikais ir tais, kurie procesą palaiko: „Pirmieji baiminasi, jog atlikus automatizavimą jie neteks darbo, tačiau galiu patikinti – taip tikrai nenutiks. Organizacija, kuri sėkmingai vystosi, turi begalę kitų darbo pozicijų, kur reikia didesnio žmogaus įsitraukimo ir individualių sprendimų priėmimo. Tokie procesai sudėtingiau automatizuojami, todėl paliekami darbuotojų atsakomybei.“
Privalumas – padidėjęs darbo našumas
Iki šiol „Rimi“ yra sėkmingai optimizavusi jau 39 procesus, kurie ne tik padėjo darbuotojams išvengti rutininio darbo, bet ir išaugino darbo našumą. „Prieš pradėdami kiekvieną procesą, paskaičiuojame, kiek darbuotojas tam darbui skiria valandų. Kartais kai kurie automatizuoti procesai veikia lėčiau nei dirba žmogus, tačiau mūsų tikslas ne pakeisti darbuotoją, o atitraukti jį nuo rutinos. Jeigu darbo sparta išlieka svarbi, į tai taip pat atsižvelgiame, tačiau didesnė sparta visada turi savo kainą – daugiau techninių bei laiko resursų“, – pasakoja M. Tamošauskas.
Specialistas teigia, jog tam tikrų procesų automatizavimas ne tik padidino darbo našumą, bet ir turėjo įtakos kokybei. „Stengiamės RPA įdiegti taip, kad jis dirbtų be jokio darbuotojo įsikišimo, nes mūsų tikslas – visiškai automatizuotas procesas. Taip daugiau laiko bei darbuotojų resursų galime skirti diegdami tolimesnius procesus ar tobulindami esamus. O tai mus veda į tvaresnį verslą ir kokybiškesnį darbo atlikimą“, – įsitikinęs specialistas.