Greitai ir daug ar mažiau, bet stabiliai?
Vienas iš keblumų, su kuriuo susiduria jaunosios kartos atstovai – tai noras užsidirbti „greitai ir daug“. Visgi dauguma bendrovių turi atlyginimų mokėjimo sistemas, kuriose pagal rinkos tendencijas nustatomi atlygio rėžiai atitinkamoms pozicijoms. Toks būdas padeda įvertinti, kiek bus mokama darbuotojui ir kaip vėliau bus apskaičiuojamas jo atlyginimas priklausomai nuo progreso ar kitų kriterijų. Taigi dažniausiai atlyginimas darbuotojams keliamas tik po metinio įvertinimo arba pasiekus tam tikrų rezultatų. Taip apibrėžtas procesas greitų įvertinimų siekiančiam jaunimui gali pasirodyti ne toks žavus ir trukdyti darbdaviui pritraukti potencialių jaunų talentų.
Gerai tai, kad bent dalį šių kliūčių jaunieji specialistai visgi gali lengvai įveikti. Jie žingeidūs ir įpratę mokytis tiesiog naudodamiesi internetu. Todėl ieškodami jau minėto stabilumo, jie yra linkę domėtis, plėsti žinias, kelti savo kompetencijas. Remiantis šių metų vasarį paskelbtu „LinkedIn“ darbo jėgos pasitikėjimo indekso tyrimu, būtent didesnės mokymosi galimybės jaunimui yra pagrindinis variklis rinktis jas siūlantį darbą ir naujas žinias praktikuoti naujai įgyto darbo metu. Studijos šiam visuomenės segmentui nėra svetimos ir būtent ši karta laikoma labiausiai išsilavinusia.
Ambicingų jaunuolių laukia startuoliai
Žvelgiant į dabartinę Lietuvos darbo rinkos situaciją, pastebimos dvi tendencijos: įmonių plėtra į tarptautines rinkas ir spartus startuolių kūrimasis. Pirmoji jų reiškia, kad net ir patyrusiems specialistams gali prireikti laiko įgyti kompetencijų ir žinių, reikalingų dirbti globalioje įmonėje. Antroji – kad sparčiai plečiantis startuolių ekosistemai, įmonės dirba ne tik su naujų specialistų pritraukimu, bet ir jaunų talentų ugdymu. Darbuotojus reikia išmokyti ir užsiauginti, nes kitaip jų tiesiog… nėra.
Justas Morkūnas, įmonės pardavimų vadovas, mano, kad startuoliai ir technologijų bendrovės labiau atitinka jaunosios kartos lūkesčius palyginti su įprastais korporatyviniais kolektyvais. Dauguma startuolių skatina darbuotojų saviraišką ir lankstų požiūrį, nepriklausomai nuo hierarchijos ragina siūlyti savo idėjas. Taigi darbuotojai kuria tikrą vertę, o tai labai prisideda prie greito startuolių augimo. Vien per praėjusius metus darbuotojų skaičius Lietuvos startuoliuose augo 15 proc.
Šiuo metu bendrovė aktyviai ieško pardavimų vadybininkų pastiprinimo.
Jis pabrėžia, kad, siekdama atrasti jaunus talentus, įmonė taiko naujus atrankos būdus. „Šiuo metu kviečiame kandidatus greitiems pokalbiams be CV. Norintiems prisijungti prie pardavimų komandos ir augti technologijų srityje, tereikia užsiregistruoti pokalbiui. Kaip ir minėjau: patirtis sėkmei čia nebūtina“, – pabrėžia pašnekovas.
Šiuo metu įmonės siūlomos darbo pozicijos pardavimų srityje
1. Jaunesnysis pardavimų plėtros atstovas (-ė) (angl. Junior Sales Development Representative)
Darbo pobūdis: bendrauti su esamais ir potencialiais klientais, registruoti jų pageidavimus, pasiūlyti individualius produkto sprendimus, tinkančius jų įmonės pobūdžiui, taip valdant ir plečiant klientų ratą.
Reikalavimai: noras mokytis ir dirbti technologijų pardavimų srityje, puikūs bendravimo įgūdžiai ir anglų kalbos žinios raštu ir žodžiu.
Atlyginimas: 950-1950 eur/mėn. (bruto) ir priedai. Esame pasirengę aptarti atlyginimą, atsižvelgiant į turimus įgūdžius ir kompetencijas.
2. Vyresnysis verslo klientų vadybininkas (-ė) (angl. Senior Account Executive)
Darbo pobūdis: bendrauti su esamais ir potencialiais klientais, remiantis rinkos tyrimais įvertinti jų poreikius ir pateikti galimus pasiūlymus, atstovauti įmonę konferencijose ir parodose, vykdyti pristatymus apie produktus ir rengti ataskaitas bei apžvalgas.
Reikalavimai: patirtis pardavimų srityje, gebėjimas valdyti visą produkto pardavimo ciklą, puikūs bendravimo ir derybiniai įgūdžiai, sklandus anglų kalbos mokėjimas.
Atlyginimas: 950-1950 eur/mėn. (bruto) ir priedai. Esame pasirengę aptarti atlyginimą, atsižvelgiant į turimus įgūdžius ir kompetencijas.
3. Talentų pritraukimo specialistas (-ė) (angl. Talent Attraction Specialist)
Darbo pobūdis: įvertinti reikiamas pozicijas ir derinti kandidatūras su Talentų pritraukimo komanda, bendrauti su potencialiais kandidatais socialiniuose ir profesiniuose tinkluose, gerinti įdarbinimo iniciatyvas.
Reikalavimai: stiprūs santykių kūrimo įgūdžiai, mokėjimas vienu metu valdyti kelis prioritetus, puikūs bendravimo įgūdžiai ir anglų kalbos žinios raštu ir žodžiu.
Atlyginimas: 1500-1900 eur/mėn. (bruto).
4. Pardavimų skatinimo metodų specialistas (-ė) (angl. SEO Specialist)
Darbo pobūdis: atlikti raktinių žodžių tyrimus, kurti strategijas, audituoti ir stebėti SEO tikrinimo įrankius, siekiant nustatyti optimizavimo galimybes ir teikti rekomendacijas, pvz., dirbti su struktūriniais duomenimis, meta žymėmis ir XML svetainių schemomis.
Reikalavimai: tvirtas skaitmeninės rinkodaros kanalų ir paieškos sistemų analizės įrankių išmanymas, stiprūs analitiniai įgūdžiai, noras mokytis ir neatsilikti nuo rinkos pokyčių, puikios anglų kalbos žinios raštu ir žodžiu.
Atlyginimas: 1980-2450 eur/mėn. (bruto).
5. Iliustratorius (-ė) (angl. Illustrator)
Darbo pobūdis: kurti iliustracijas ir grafiką skirtingiems kanalams, bet vienam pasaulinio lygio produktui. Darbas apima skirtingus dizaino elementus įvairiems tikslams: tinklaraščio įrašams, SEO turiniui, socialinei žiniasklaidai, mokamai rinkodarai, programėlių parduotuvėms, viešiesiems ryšiams,, partnerystėms ir kt.
Reikalavimai: 3+ metų patirtis, dėmesys detalėms, kūrybinė mąstysena, sklandus darbas su „Adobe Creative Suite“. Gebėjimas dirbti su „Figma“ ir „After Effects“ būtų didelis privalumas. Puikios anglų kalbos žinios raštu ir žodžiu. Aplikuojant reikia pateikti savo darbų portfolio.
Atlyginimas: 2280-3000 EUR/mėn. (bruto).
6. Viešųjų ryšių specialistas (angl. PR Manager)
Darbo pobūdis: būti aktyviu rinkos naujienų stebėtoju, rengti pranešimus spaudai ir juos pristatyti žiniasklaidai, vykdyti interviu.
Reikalavimai: patirtis B2B PR arba komunikacijos srityje, geri laiko planavimo įgūdžiai ir savidisciplina, puikios anglų kalbos žinios raštu ir žodžiu.
Atlyginimas: 1490-2975 eur/mėn. (bruto).
7. Rinkodaros specialistas (angl. PPC Manager)
Darbo pobūdis: paleisti ir optimizuoti įvairias kampanijas mokamuose socialiniuose ir mokamos paieškos kanaluose (pirminiai: „Youtube“, „Facebook“, „LinkedIn“, „Twitter“, „GDN“. Antriniai: „Google“ paieška, „Microsoft Ads“ ir kt.), suderinti mokamas kampanijas prekės ženklo stiprinimui, gebėti sekti rinkos naujienas ir pritaikyti įžvalgas darbe.
Reikalavimai: geras mokamų socialinių ir mokamų paieškos kanalų valdymo supratimas ir patirtis šioje srityje, gebėjimas analizuoti duomenis ir suprasti optimizavimo veiksmų rezultatus, puikios anglų kalbos žinios raštu ir žodžiu.
Atlyginimas: 1950-3300 eur/mėn. (bruto).
***
Šis straipsnis yra specialaus KARJERA projekto ciklo „Ieško darbuotojų“ dalis. Jei turite įdomių darbo pasiūlymų ar prie komandos norite pakviesti prisijungti savo srities profesionalus, susisiekite: roma.macijauskaite@delfi.lt