Paskutinį 2022 metų ketvirtį darbuotojų samdymas išaugs dar 30 proc., rodo „ManpowerGroup“ tarptautinis tyrimas.

„Nors šiuo metu susiduriame su sudėtinga ekonomine ir geopolitine situacija, vis tik pastebime, jog darbdaviai ir toliau aktyviai įdarbina talentus. O konkurencija dėl potencialių darbuotojų arši net ir praėjus dvejiems metams nuo pandemijos pradžios. Daugiau žmonių grįžta į darbus arba keičia darbo vietas, todėl tikėtina, jog susidursime su masine darbuotoju kaita tarp panašias pozicijas ir naudas siūlančių darbdavių. Todėl organizacijos ir toliau daug dėmesio skiria žmonių pritraukimui bei jų išlaikymui“, – pranešime žiniasklaidai situaciją komentuoja įmonės padalinio Lietuvoje vadovė Živilė Švežauskienė.

45 proc. įmonių ateinantį ketvirtį planuoja samdyti naujus darbuotojus, o 36 proc. – išlaikyti esamą darbuotojų skaičių. Mažinti darbuotojų skaičių galvoja 16 proc. organizacijų, o 3 proc. nėra tikri dėl samdos sprendimų paskutinį šių metų ketvirtį.

Paklausiausi – IT talentai

Ekspertai teigia, kad ir toliau darbo rinkoje paklausiausiais darbuotojais išlieka turintys skaitmeninių ir technologinių įgūdžių. Beveik pusė – net 42 proc. – įmonių ieško IT talentų.

Tačiau beveik 4 iš 10 (39 proc.) darbuotojų teigia nerimaujantys dėl to, kad darbdaviai jiems nesuteikia pakankamai technologinių mokymų, kurie leistų atnaujinti žinias ir taip leistų pagerinti savo įgūdžius.

„Iš tiesų darbuotojams nerimauti nevertėtų. Technologinių įgūdžių poreikis darbo rinkoje priklauso nuo organizacijų rūšių. Bendradarbiaujant su klientais pastebime, kad dauguma organizacijų verčiau renkasi investuoti į technologinių įgūdžių reikalaujančios darbo vietos automatizavimą ir optimizavimą. O organizacijos, kurioms techninių įgūdžių optimizavimas nepravartus, mieliau investuoja į darbuotojų minkštųjų įgūdžių, kurie dažnai kartu veikia ir techninius įgūdžius, lavinimą. Pavyzdžiui, gamybos sektoriuje dirbančiam darbuotojui sunku susikoncentruoti į linijos veiklą ir įrenginiai vis dažniau priverstinai sustoja. Šiuo atveju technologinių įgūdžių lavinimas būtų beprasmis, kadangi optimaliausias sprendimas – investavimas į darbuotojo dėmesio sutelkimą, kuris yra priskiriamas minkštiesiems įgūdžiams“, – teigia Ž. Švežauskienė.

Emocinė darbuotojų gerovė ne tik žodžiais, bet ir darbais

Rekordiškai didelė talentų paklausa ir aktyvi talentų medžioklė kelia nemenkus darbuotojų išlaikymo iššūkius. Todėl, anot Ž. Švežauskienės, organizacijos kasdien ieško vis naujų būdų, kaip ugdyti darbuotojų lojalumą ir išlaikyti talentus įmonės viduje.

„Organizacijos kultūra tampa vienu svarbiausių ir labiausiai vertinamų darbuotojų kriterijų, kuris tiesiogiai susijęs su emocine darbuotojų gerove. Šiuo metu nemažą dalį darbuotojų gerovės palaikyme sudaro įvairūs naudų paketai, kurie padeda darbuotojams fiziškai atsitraukti ir pailsėti nuo darbo rutinos, tačiau retai pagalvojama apie darbuotoju emocinę ramybę bei sveikatą, – dėsto Ž. Švežauskienė. – Remiantis mūsų atliktu tyrimu, šalyje streso lygis šiuo metu siekia tik pora procentinių dalių mažiau nei per pandemijos piką, kas tikrai yra šokiruojantis faktas. Todėl, ypatingai dabar, turime susirūpinti darbuotojų emocine sveikata ir streso mažinimu, o į naudų paketus įtraukti tokius priedus kaip psichologas, joga, meditacija ar pan.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją