Pasak startuolio „Aš dirbu“ įkūrėjo, UAB „Pilka linija“ direktoriaus Karolio Čepuko, transformaciją, kurią kažkada taksi rinkoje padarė „Uber“ ar „Bolt“, darbo rinkoje siekia sukelti „Aš dirbu“ platforma. Ji veikia kaip prekyvietė, sujungianti paslaugų pirkėjus ir jų pardavėjus internete bei užtikrinanti galimybę greičiau rasti tinkamą ir arčiausiai esantį specialistą pagal geriausią reitingą. Idėja sukurti tokią svetainę, anot K. Čepuko, kilo prieš porą metų, kai jam pačiam namuose prireikė atlikti remontą.

„Tekdavo nuolat ieškoti įvairių specialistų: elektrikų, dažytojų, baldų surinkėjų, santechniko; taip pat pačiam nešioti sunkius daiktus ir trūko pagalbos. Tuomet ir kilo mintis, kaip būtų patogu, jeigu reikiamą specialistą ar pagalbininką galėtum rasti kilometro atstumu, greitai užsakyti paslaugą, saugiai atsiskaityti ir palikti atsiliepimą, kaip kad esame įpratę su pavežėjimo ar buto nuomos paslaugomis“, – platformos kūrimo pradžią prisimena idėjos autorius. Pasak jo, epidemija jos startą tik paankstino.

Karolis Čepukas

„Šiuo laikotarpiu, kai daugelio dirbančių savarankiškai pajamos krito, o dalis apskritai neteko darbo, kaip niekad anksčiau reikia įrankio, kuris čia ir dabar suveda pirkėją ir paslaugos teikėją. Nemaža dalis smulkių verslų persikėlė į internetą, tas pats turi įvykti ir su paslaugomis“, – sakė K. Čepukas. Jis atkreipė dėmesį, kad per du karantino mėnesius Užimtumo tarnyboje bedarbių skaičius padidėjo 30 tūkstančių.

Uberizuos savarankiško darbo rinką

Startuolio įkūrėjas planuoja, kad ilgainiui platforma taps pagrindine savarankiškai dirbančių specialistų vieta internete ir didžiausiu paslaugų prekybos centru Lietuvoje.

„Mūsų išskirtinumas tas, kad čia ne tik galima paskelbti apie ieškomą ar siūlomą darbą, bet ir tiesiogiai matyti, kada kokie paslaugų teikėjai yra laisvi, kurie yra arčiausiai, kokios jų darbo valandos ir kaina, taip pat patogiai užsisakyti paslaugą ir apmokėti ją be grynųjų. Kaip ir kitose panašiose platformose, kokybė reitinguojama abipusiais tiekėjo ir pirkėjo atsiliepimais apie suteiktą paslaugą“, – sakė K. Čepukas.

Įtrauks senjorus, jaunus tėvus, studentus

Pasak įkūrėjo, svetainė pasitarnaus ir laikinai netekus nuolatinio darbo, taip pat senjorams, norintiems papildomų pajamų prie pensijos, studentams ar jaunimui, žmonėms, auginantiems vaikus ir galintiems dirbti ne visą darbo dieną. Taip pat tiesiog norintiems greito padienio darbo – pvz., padėti užnešti ar išgabenti reikiamą daiktą ar pristatyti siuntą.

Geolokacija padės rasti specialistą netoliese

„Greito darbo funkcija taip pat yra susieta su geolokacija – tai yra suteikia galimybę rasti norimą pagalbininką kone 100 metrų atstumu, kaimynystėje. Panašiu principu veikia ir paimti–nuvežti paslauga, tad darbas per šią platformą gali būti atliktas vos per valandą“, – sakė K. Čepukas.

Visi tiekėjai veiklą vykdo pagal individualios veiklos pažymą, verslo liudijimą arba yra įsteigę įmonę. Tiek tiekėjų, tiek pirkėjų dokumentai startuojant platformoje yra peržiūrimi. Darbo kokybę ir patikimumą užtikrina abipusiai atsiliepimų reitingai. Atsiradus nusiskundimų, nedelsiant reaguojama.

Platformoje yra integruota atsiskaitymo sistema – galima atsiskaityti banko kortele, „Paypal“ arba „Stripe“. Užsakant paslaugas, pirkėjo pinigai yra rezervuojami, o išmokami tiekėjui atlikus darbą ir gavus kliento patvirtinimą bei įvertinimą.

Dalis pelno – užimtumui regionuose skatinti

Startuolis taip pat turi ir socialinį įsipareigojimą – 20 proc. savo pelno kasmet skirs tobulinti Lietuvos darbo teisės reglamentavimą, didinti senjorų ir gyventojų regionuose užimtumą.

Projekto komanda planuoja per dvejus metus suburti platformoje apie 5 tūkst. aktyvių specialistų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (39)