Intriguojantys įmonės privalumai darbuotojams

Pasiteiravus, kaip tvariausia pasaulyje išrinkta įmonė kasdienėje veikloje vadovaujasi pagrindiniu „Schneider Electric“ šūkiu, S. Saks pripažįsta: „Visi mūsų vadovai žino, kad be mūsų žmonių neturėtume verslo. Mes stengiamės sąžiningai ir etiškai elgtis su savo darbuotojais. Taip pat užtikriname, kad mūsų atlygio portfelis ir darbo praktika būtų sukurti, siekiant patenkinti unikalius įvairių darbuotojų poreikius – nesvarbu, ar tai būtų studentai, nauji tėvai, globėjai, prieš išeinantys į pensiją darbuotojai ir kt. Mes skatiname siekti aukšto našumo ir siūlome gerovės programas, skirtas sveikesniam ir subalansuotam gyvenimui“.

Nors „Schneider Electric“ yra pasaulinė įmonė, šiuo metu veikianti daugiau nei 100 šalių, visgi gyvenimo ir darbo sąlygos visame pasaulyje labai skiriasi. „Taikydama vidaus politiką, įmonė užtikrina, kad visi darbuotojai, nepaisant šalies, kurioje dirba, turėtų prieigą prie panašių privalumų. Pavyzdžiui, „Schneider“ šeimos politika garantuoja 12 savaičių apmokamas vaiko priežiūros atostogas vienam tėvui ir 2 savaites kitam. Šalyse, kuriose vaiko priežiūros atostogos nėra socialinės priežiūros dalis, tai yra didelė nauda. Baltijos šalyse vietiniai teisės aktai numato dar platesnes šeimos atostogas“, – pasakoja S. Saks. Be to, pašnekovė pastebi, kad visi jų įmonės darbuotojai yra apdrausti privačiu sveikatos, nelaimingų atsitikimų ir gyvybės draudimu.

Rūpestis darbuotojų gerove – įmonės prerogatyva

S. Saks yra įsitikinusi, kad jų įmonės prioritetas – nuoseklus rūpinimasis darbuotojų gerove. Įdomu tai, kad čia darbuotojų gerovė suskirstyta į keturias skirtingas kategorijas – fizinę, psichinę, emocinę ir socialinę gerovę.

„Mes turime metinį gerovės planą, kuris yra skirtas visoms šių gerovių sritims. Tvarumas yra svarbus tikslas, todėl gerovę stengiamės sieti su tvarumu. Pavyzdžiui, praėjusį pavasarį turėjome mėnesio trukmės žygio iššūkį visiems Baltijos šalių darbuotojams. Kalbant apie psichikos sveikatą, su žymiu Lietuvos psichologijos ekspertu bendravome apie COVID-19 poveikį psichinei sveikatai. Be to, mūsų komandinės socialinės veiklos daugiausia vyko lauke – plaukiojimas baidarėmis, irklentės, žygiai pėsčiomis, – pavyzdžiais dalijasi žmogiškųjų išteklių vadovė – 2021 m. gruodį visus darbuotojus pakvietėme į tvarių Kalėdų sesiją, parodydami, kaip kiekvienas iš mūsų gali šventes paversti tvaresnėmis – eglute, meniu, dovanomis“. Pašnekovė taip pat priduria, kad šiais metais įmonė ir toliau nusiteikusi didžiausią dėmesį skirti darbuotojų psichologinei sveikatai, gerindama lanksčią darbo praktiką.

Signė Saks

Svarbus lyčių lygybės užtikrinimas darbe

Verta atkreipti dėmesį, kad „Schneider Electric“ siekia užtikrinti lyčių lygybę darbe. „Mūsų įmonėje galime būti užtikri, kad jei samdytume moterį vadove, jos atlyginimas būtų toks pat, kaip ir vyro, dirbančio tokias pačias pareigas. Taip pat, jei samdytume vyrą klientų aptarnavimo specialistą, nemokėtume jam daugiau nei jo kolegėms. Mūsų tikslas, kad visose verslo srityse dirbtų 40 proc. ir daugiau moterų, tad į moterų kandidačių samdymą žiūrime labai rimtai“, – pasakoja S. Saks, pridurdama, kad „Total Rewards“ komanda stebi atlyginimo duomenis pagal lytį ir atkreipia dėmesį į visus lyties pagrindu atsiradusius darbo užmokesčio skirtumus.

Be to, „Schneider Electric“ bent kartą per metus peržiūri visų darbuotojų atlyginimus. Tokiu būdu norima įsitikinti, kad nėra darbo užmokesčio skirtumo, sako S. Saks. „Užtikriname, kad sprendimai dėl atlyginimo būtų pagrįsti sąžiningumo, teisingumo ir nediskriminavimo principais. Kiekvienas vadovas turi tikslias veiklos ir darbo užmokesčio valdymo gaires ir netgi yra apmokytas vengti šališkumo, vertindamas darbuotojo veiklą. Visa tai užtikrina, kad sprendimai dėl atlyginimo būtų pagrįsti objektyvumu ir sąžiningumu. Kiekvieno darbuotojo atlyginimas yra peržiūrimas bent kartą per metus per metinę atlyginimų peržiūrą, atsižvelgiant į pareigas, darbo rezultatus ir biudžetą“, – pastebi žmogiškųjų išteklių vadovė.

Šviesos reguliavimo įranga. „Schneider electric“ nuotr.

Perėjimas prie nuotolinio darbo nesukėlė problemų

Prisitaikyti prie pandeminės situacijos ir jos diktuojamų sąlygų įmonės darbuotojams nebuvo sudėtinga, pabrėžia žmogiškųjų išteklių vadovė Baltijos šalims. „Prie nuotolinio darbo perėjome praktiškai per naktį. Tai vyko labai sklandžiai dėl jau įdiegtų skaitmeninių ir IT priemonių. Suprasdama aiškaus, dažno ir patikimo bendravimo svarbą krizinėje situacijoje, mūsų vadovybė įvedė kassavaitinius vadinamuosius „COVID skambučius“ (angl. COVID-calls), siekdama visus darbuotojus informuoti apie situaciją, pasidalinti įmonės naujienomis ir atsakyti į kilusius klausimus. Šie skambučiai sulaukė teigiamų atsiliepimų ir buvo tęsiami tol, kol darbuotojai jautė jų poreikį“, – įmonės gerąja patirtimi dalijasi S. Saks.

„Schneider Electric“ žmogiškųjų išteklių vadovei antrina ir „Delfi“ kalbintas D. Gacicha. Pašnekovo teigimu, šiandien technologijos nėra pagrindinis iššūkis, su kuriuo tenka susidurti visuomenei. „Problema yra įtikinti žmones jomis (technologijomis – aut. pastaba) naudotis. Mes linkę daryti dalykus taip, kaip esame įpratę daryti. Esmė ta, kad neturėtume laukti kitų naujų technologijų arba inovacijų, nes viskas, ko mums reikia jau egzistuoja: daiktų internetas, dideli duomenys, dirbtinis intelektas. Tereikia pradėti technologijas naudoti ir, žinoma, pakeisti žmonių mentalitetą“, – pažymi D. Gacicha.

Denis Gacicha

Technologijos padėjo greičiau prisitaikyti prie pakitusių darbo sąlygų

Svarbu suvokti, kad ši pandemija suteikė galimybę pasinaudoti tuo, ką jau turime – technologijomis. Būtent technologijų plėtra sukūrė palankias sąlygas nuotoliniam darbui, sumažindama poreikį darbuotojams būti darbo vietoje. Be to, žvelgiant iš aplinkosauginės perspektyvos, perėjimas prie nuotolinio darbo gali turėti teigiamų rezultatų – pavyzdžiui, sumažėję automobilių srautai ir mažesnė apkrova transporto infrastruktūrai. Mes manome, kad tvarumo neįmanoma įsivaizduoti be technologijų. Todėl vienas svarbiausių mūsų pastarųjų metų sprendimas – kurti kuo daugiau technologijų, kurios padeda mūsų klientams mažinti įtaką gamtai. Pavyzdžiui, technologijos, kurios padidina pastatų energijos vartojimo efektyvumą, automatiškai priderindamos vėsinimo, šildymo ar apšvietimo kiekį prie gyventojų skaičiaus bet kuriuo momentu. Arba skaitmeniniai įrankiai, leidžiantys gamyklos operatoriams efektyviau ir net nuotoliniu būdu stebėti bei valdyti savo operacijas ar paskirstymo sistemas, – pasakoja „Schneider Electric“ Baltijos šalių generalinis direktorius, – Taip pat mūsų partneriai gali nemokamai naudotis „Facility Expert“ programėle, kuri leidžia visus dokumentus/ instrukcijas ir priežiūros tvarkaraščius laikyti debesyje, taip išvengiant nereikalingo „popierizmo“ bei netikėtų įrangos sutrikimų“.

Vis dėlto, prasidėjus globaliai pandemijai, „Schneider Electric“ įmonei teko susidurti su tokiais pat iššūkiais, kaip ir daugumai kitų įmonių ar organizacijų, teigia „Delfi“ kalbinta S. Saks: „Vadovai turėjo išmokti vadovauti nuotolinėms komandoms; darbuotojai turėjo rasti būdą palaikyti ryšį ir bendradarbiauti nuotoliniu būdu. Patyrusiems darbuotojams iššūkių buvo mažiau, nes jie jau išmanė darbo procesus“. Pašnekovė pastebi, kad kur kas sudėtingiau buvo naujiems įmonės darbuotojams, neturintiems galimybės fiziškai susitikti su kolegomis. Pasak jos, šiuo atveju kai kurių užduočių atlikimas užtruko ilgiau, o rašytinis bendravimas sukėlė daugiau nesusipratimų. Tačiau artimiausiu metu įmonė planuoja imtis atitinkamų veiksmų, kurie padėtų likviduoti šiuos keblumus.

„2022 m. visoms komandoms pasiūlysime asmeniniais stiliais grįstas bendradarbiavimo sesijas. Įdiegėme nuolatinį hibridinį darbą – darbuotojai gali patys pasirinkti, kada dirba biure ir kada namuose. Taip pat siūlome lankstų darbo laiką. Iš esmės suteikiame viską, ko reikia, kad žmonės galėtų pasirūpinti savo asmeniniais poreikiais bei darbo užduotimis“, – teigia žmogiškųjų išteklių vadovė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją