Kriziniu laikotarpiu dauguma įmonių siekia ne geriausių rezultatų, o elementaraus išlikimo.

Todėl „gyvas“ strategijos valdymas ypač svarbus tokiu neapibrėžtu periodu, rašoma pranešime spaudai.

„Dabar verslui reikia strategijos, kurią būtų galima lengvai adaptuoti, persiorientuoti ir daryti tai, ko iš tikrųjų reikia, „užmiegant“ iš anksto žinant“, - įsitikinusi holistinio verslo mentorė L. Gerrits-Gedvilė.

„Geriau mažais žingsniais tvariai, nei skambiomis frazėmis į niekur“

Strategijos valdymas ir įgyvendinimas yra viena iš svarbiausių procesų organizacijoje ir praktika rodo, kad efektyvumui tereikia vieno, bet labai svarbaus ingrediento – gyvybės.

„Dabartinėmis aplinkybėmis neįmanoma daug planuoti į priekį, todėl ir strategija turi būti kuriama dabar - kiekvieną dieną reikia žinoti, kur einame ir kaip prisitaikysime prie staiga pakitusių aplinkybių. Tai gyvas, dinamiškas ir labai detaliai aiškus planas“, – pastebi L. Gerrits-Gedvilė.

Dar vienas svarbus veiksnys formuojant strategiją – jos aiškumas ir konkretumas. Anot pašnekovės, vis dar vyrauja senos paradigmos mąstysena, kad strategija turi būti skambi, lozunginė. Tačiau praktika rodo, kad skambios frazės dažnai ir lieka tik ant popieriaus, nes ką daryti ir kaip tai pasiekti, elementariai niekas nesuprato.

„Sudarant strategiją nereikia bijoti konkretumo ir smulkmeniškumo. Kuo daugiau bus konkrečių veiksmų, kad ir labai ūkiškų, nedidelių, tuo aiškiau bus, kur einame, ko siekiame. Strategija nebūtinai turi būti neapčiuopiama ir skambi, nes būsime kaip ežiukai rūke, kuriais būti tikrai labai komfortiška. O realiai, geriau mažais žingsniais tvariai, nei skambiomis frazėmis į niekur“, - pataria holistinio verslo mentorė.

Valdyti strategijos įgyvendinimą bus gerokai lengviau, kai jis bus nuolatos matomas. Tai padaryti padės reguliariai numatyti kassavaitiniai strateginiai susitikimai, kuriuose bus aptariama: kaip sekasi įgyvendinti žingsnius, kokios kliūtys iškyla, kokie pokyčiai jau matomi ir ar užtenka resursų.

Laura Gerrits-Gedvilė

Atsidaryti duris ir langus kliento balsui

Kardinaliai pasikeitusi situacija atvėrė silpnąsias verslo vietas ir grandis. Viena iš aiškiausiai matomų – strateginių sprendimų priėmimas „užsidarius kambaryje“, negirdint ar nenorint girdėti savo kliento, tiekėjo ar ignoruojant visą aplink esančią situaciją.

„Atidaryti duris ir langus ir į strategijos kūrimo procesą įsileisti klientą ir žinoti, kaip pasikeitė jo situacija, darbai bei poreikiai. Net jei jam tiesiogiai nedalyvaujant privalo būti grandis, kuri atneša kliento balsą „į vidų“. Reikia stebėti visą „eko-sistemą“, nes tik tada galėsime laiku įsinešinėti rizikas ir „nusimatyti pagalves“. Matykime, kur yra mūsų klientas, kur yra mūsų tiekėjai ir kaip mes galime viską sujungti į vieną veikiančią sistemą“, – teigia verslo mentorė L. Gerrits-Gedvilė.

Pradėjo kisti požiūris ir į savo funkcijų bei atsakomybių suvokimą. Vadovai tampa daug lankstesni ir atviresni, dingsta „čia mano, čia tavo“ dalinimasis, formuojasi kolektyvinės atsakomybės jausmas.

„Svarbiausia, kad plečiasi supratimas, kaip kuriama vertė įmonėje. Mano atsakomybė yra ne tik tiesiogiai atlikti savo funkciją, bet matyti visumą ir kontekstą. Būtent vadovų komanda yra ta grandis, kuri „supa“ sūpynių viršų ir turi daugiausiai įtakos, kad strategijos įgyvendinimas netaptų trečia koja, o valdomu procesu“, - teigia holistinio verslo mentorė.

Pradedant įgyvendinti strategijos rutinos pokyčius, didžiausios pastebimos naudos yra šios:

  • Gebėjimas greitai persiorientuoti ir veikti čia ir dabar;
  • Kas savaitiniai susitikimai neleidžia užmigti ant išankstinio žinojimo;
  • Strategija - gyvas ir svarbus procesas organizacijoje, atliepiantis visų grandžių poreikius;
  • Trinasi ribos tarp įmonės ir kliento bei vadovo funkcijų.
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)