Visa tai leidžia organizacijoje sprendimus priimti „įvykio taškuose“, o atsakomybė sukaupti pagrindines tam tikros srities žinias paliekama patiems darbuotojams.

Gimsta nauji mokymosi formatai

Organizuojant mokymus dažnai pasitelkiamos įvairios netradicinės veiklos, jų formatai dažnai gimsta IT sektoriuje. „Manau, kad IT versle, kuris yra bene labiausiai konkurencingas ieškomų darbuotojų atžvilgiu, greičiausiai gimsta nauji mokymosi formatai ir akivaizdžiausiai pasimato kompetencijų ugdymo sistemos spragos“, – pastebėjimu dalijasi U. Savickas.

Vienas tokių pavyzdžių – „iToGroup“ organizuojama stovykla darbuotojams, jos metu įmonės darbuotojai ne tik pakviečiami kartu praleisti laiką, bet ir įgyti naujų įgūdžių. Įmonės personalo vadovė Eglė Dudonienė pasakoja, kad tokios išvykos padeda komandai sugrįžus dirbti dar efektyviau, stovyklos metu patrauklia forma randami sprendimai kasdieniams iššūkiams įveikti.

Anot U. Savicko, įžvalgios ir drąsios kompanijos šiandien investuoja į tarpasmenines kompetencijas, santykių valdymo, netradicinių sprendimų priėmimo, tendencijų suvokimo ir interpretavimo, sklandžios komunikacijos komandose kompetencijas. Atsargesnės kompanijos arba silpnesnių vadovų komandos dažniau investuoja į taktinius, operatyvinius gebėjimus.

Vis dėlto, pasak verslo konsultanto, konkrečias tendencijas sunku įvertinti, nes labai svarbu ne tik mokymų tema, bet ir jų turinys, tai, kaip medžiaga vėliau įveiklinama. Mokymus organizuojantys vadovai turėtų nepamiršti ir idėjos tąsos, bendros vizijos nusimatymo.

Dirba efektyviau

Pastarieji metai, pasak U. Savicko, leido įsitikinti, kad nuoseklus darbas su komanda ir asmenybių brandos auginimas yra organizacijų ilgaamžiškumo ir atsparumo turbulencijoms garantas.

„Turime įmonių pavyzdžių, kuomet nuotolinis darbas su komanda nesukėlė jokių nepageidaujamų pasekmių pandemijos metais. Tai nereiškia, kad jos nedirbo ar nekeitė įprastinių formatų, susitikimų tvarkų, priemonių ar veiklų žanrų. Tai kaip tik reiškia, kad labiausiai tikėtina jog būtent tokios kompanijos labiausiai keitėsi ir ieškojo naujų būdų, kaip neprarasti tarpasmeninių ryšių komandose išėjus dirbti nuotoliniu būdu“, – pastebi U. Savickas.

Pasak verslo konsultanto, akivaizdžiai matosi, kad visoms komandoms per pandemiją buvo vienodai sunku ir netikėta, tačiau brandesnių asmenybių komandos greičiau keitėsi, taikliau suprato į ką ir kada reikia reaguoti, į kokias temas sutelkti dėmesį, ką galima išspręsti savarankiškai, o ką jau reikia derinti globaliai visos organizacijos mastu.

„iToGroup“ vadovas Paulius Lazauskas sako, kad net ir darbui persikėlus į namus komandos gyvų susitikimų poreikis ir imlumas mokymams nepasikeitė. „Nuo 2015 m. kolegoms organizuojame stovyklą, kurios metu stipriname komandą, ieškome naujų sprendimų kasdienybėje pasitaikančioms situacijoms. Pastebime, kad po stovyklos grįžę kolegos dirba efektyviau, nes tai padeda sustiprinti ryšį, todėl toks būdas mums ypač pasiteisino“, – naudą įžvelgia P. Lazauskas.

IT įmonės vadovas priduria, kad komanda prie nuotolinio darbo greitai prisitaikė, tačiau dirbant atskirai, svarbu reguliariai skirti dėmesio tarpusavio ryšiui palaikyti.

Šią idėją patvirtina ir U. Savickas, pridurdamas, kad svarbu, jog organizuojant mokymus, tai būtų daroma ne dėl formalaus „pliusiuko“, o aiškiai suvokiant tikslus ir atsakant sau, kodėl tai daroma. „Baigėsi „darbo jėgos“ era – prasidėjo „bendrakūrybos“ era, kurią norom nenorom IT sektoriaus verslai išgyvena pirmieji“, – apibendrina U Savickas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (18)