Kuomet „Amazon“ priima naujus darbuotojus, jie yra supažindinami su įmonės tvarka. Vienas darbininkas pasakoja, kad jo vadovas ant apverstos piramidės piešinio nubrėžė liniją ir paklausė: „Kurioje vietoje save mato J. Bezosas?“. Atsakymas atrodė akivaizdus – J. Bezosas yra kompanijos galva, todėl jis turėtų būti pačiame viršuje. Tačiau piramidė buvo apversta – tai kur?
J. Bezosas yra vienintelė kompanijos galva, todėl, kaip ir galite atspėti, jis savo padėtį mato pačioje apverstos piramidės apačioje. Kitaip tariant, jis mano, kad yra mažiausiai svarbus kompanijos veiklai. Tai kas tuomet yra viršuje?
Na, plačiausioje apverstos piramidės dalyje yra klientai (aišku, jie nepriklauso darbuotojų hierarchijai), o šalia jų – sandėlių darbuotojai ir kiti žmonės, kurie įvykdo užsakymus. Be jų „Amazon“ negalėtų dirbti. Jei vieną dieną J. Bezosas išeitų atostogauti, niekas labai stipriai nepasikeistų. O štai dingus visiems sandėlių ir pristatymo darbuotojams įmonės veikla sustotų ir klientai liktų nepatenkinti.
Iš tokio darbuotojų hierarchijos supratimo galima pasimokyti. Taip, sprendimus priima vadovai ir jų atsakomybė yra užtikrinti, kad įmonė augtų ir stiprėtų. Jei jie nebūtų kompetentingi, įmonės tikriausiai neliktų. Šiuo atveju J. Bezosas yra žmogus, kuris sukūrė „Amazon“ ir pakėlė šią įmonę į tokį lygį, kad dabar apie ją žino kiekvienas. „Amazon“ diktuoja, kur juda elektroninė prekyba ir iš lyderės pozicijų artimiausiu metu tikrai nesitrauks.
Tačiau toks hierarchijos supratimas gali susilaukti ir kritikos. „Amazon“ darbuotojai dažnai skundžiasi dėl prastų darbo sąlygų – jei jie taip aukštai vertinami, kodėl jie skundžiasi saugumu darbo vietoje ir protestuoja? Taip pat galima pastebėti, kad šiuo atveju užsakymus vykdantys darbuotojai yra matomi kaip visuma – jie svarbūs tarsi būtų vienas darbuotojas, tačiau iš tiesų yra pakeičiamų individų masė. Todėl patyrę darbuotojai dažnai naujiems primena netikėti piramide – jei išeitų visi sandėlių ir logistikos darbuotojai, „Amazon“ turėtų problemų, tačiau juk tai neįmanoma.