„Kartais reikia sustoti ir apmąstyti save, pažinti save naujai. Tu negali nuveikti visko, bet gali tai, ko labai nori!“, – sako „Auksiniu scenos kryžiumi“ apdovanotas M. Daraškevičius.
Pandemija parodė, kad svarbiausia yra...?
Paskutiniai metai parodė, kad man svarbiausia – šeima. Šis faktorius ypač išryškėjo pandemijos metu.
Fizinio krūvio smarkiai sumažėjo, pradėjau daugiau laiko leisti namuose, išsigydžiau mikrotraumas, pailsėjau. Iki tol buvau labai užimtas, bėgantis...
Beje, pandemijos metu mes su šeima: aš, žmona Agnė ir dukra Mėja (7 metai) radome savą poilsio formulę. To esmė – laikas nuo laiko pailsime vieni nuo kitų: tai žmona viena išvyksta prie jūros, o aš su dukra atvažiuoju vėliau, pabūnam kartu, tada žmona su dukra grįžta namo į sostinę anksčiau nei aš. Ta laikina vienatvė duoda daug.
Paprovokuosiu: ar šiuolaikiniam žmogui liko ką pažinti savyje? Juk dažniau tikruosius jausmus kruopščiai slepiame bei kuriame tobulą įvaizdį.
Atsakysiu perfrazuotu garsiuoju Sokrato teiginiu: kuo toliau gyvenu, tuo labiau suprantu, kad savęs visiškai nepažįstu. Ir pažinti save yra džiugu. Tai padaryti nėra lengva. Laimei man padėjo žmona Agnė: susiprasti į kurią pusę man eiti (juokiasi). Pradėjau save labiau analizuoti: permąstyti savo vertybių sistemą, įpročius, juos keisti.
Kartą paklausiau garsios šokėjos: ką ji darytų, jei liktų fiksuotas gyvenimo laikas, ką ji keistų. Ir nustebau, išgirdusi, kad ji mestų šokti ir keliautų. Tikiuosi, mesti šokio jums nesinori?
Stengtis kartais tiesiog nusibosta?
Tas pats judesys. Ta pati treniruotė, tas pats spektaklis. Stengiuosi rasti to pačio judesio skirtingų aspektų ir tai padeda.
Jūs esate scenos žmogus, kuriam svarbus išorinis grožis. Ką jaučiate žiūrėdamas spektaklių, kuriuose šokate, vaizdo įrašus?
Baleto pasaulis kasmet pasipildo naujais baleto artistais, ateinančiais su dideliu noru užkariauti sceną. Kaip žiūrite į jaunus kolegas?
Labai džiaugiuosi jaunais kolegomis ir juos visapusiškai palaikau. Iš senų laikų sklando legendos apie konkurenciją balete, bet tai tik seni pasakojimai. Man patinka dirbti su jaunimu, stebėti jų ryžtą, norą šokti, užsidegimą. Jų akyse matau save. Juk kažkada ir pats toks buvau. Ypač smagu jaunų žmonių akyse išvysti idealizmą. Kiek galiu stengiuosi jaunimui padėti, patarti. Kuo daugiau bus baleto artistų mūsų baleto trupėje, tuo visiems bus geriau.
Kaskart sukurti naują vaidmenį aplenkiant anksčiau jį atlikusius. Iš kur gauti energijos, įkvėpimo ir niekada savimi nesuabejoti?
Baletas jums yra?
Pamenu, kai pradėjau mokytis M.K.Čiurlionio menų gimnazijoje, man patiko, kad baleto pagrindas – griežtos taisyklės, daug taisyklių. Turėjau daug puikių baleto mokytojų, kurie diegė tas taisykles ir neleido jų pamiršti. Kai pažinau tas taisykles – viskas tapo aišku. Tada supratau, kad visa kita yra tik disciplinos klausimas. Man patiko fizinis krūvis ir patiko siekti tikslo, susijusio su savo kūno lavinimu. Iki šiol esu balete... Baletas – man nuolatinis tikslo siekimas.
Pandemijos metu atradote naujų laisvalaikio veiklų, susisiekimo priemonių?
Šalį sukausčius karantinui į darbą ėmiau važiuoti viešuoju miesto transportu ir supratau, kiek daug prarandu vairuodamas automobilį. Mašina susiaurina mano aplinkos matymą, nes turiu koncentruotis tik į priekį, į eismą, o važiuodamas autobusu galiu žvalgytis aplink. Sėdžiu lyg karalius, atsipalaiduoju, kažką apgalvoju, pamatau naujus vaizdus. Atrodo, Vilniuje gyvenu nuo kūdikystės, o miesto stogų spalvas, senovinius palėpių langus atradau tik dabar.
Mantas Daraškevičius
* 2006 m. baigė Nacionalinės M. K. Čiurlionio menų mokyklos Baleto skyrių ir pradėjo šokti LNOBT.
* 2008–2010 m. stažavosi Vanemuinės teatre Estijoje. Kaip kviestinis artistas šoka Klaipėdos valstybiniame muzikiname teatre.
Birbantas balete „Korsaras“, Zorba balete „Graikas Zorba“, Dėdė balete „Procesas“, Tėvas balete "Piaf", Tebaldas balete „Romeo ir Julieta“, Hilarionas balete „Zizel", Sinjoras Pomidoras balete „Čipolinas", Jautis balete „Kopelija“, Melynasis paukštis balete „Miegančioji gražuolė", Eugenijus Moravskis balete „Čiurlionis“, Ragana balete „Snieguolė ir septyni nykštukai“, Tėvas balete „Eglė žalčių karalienė“, Mafijozas balete „Karmen", Čigonas balete „Don Kichotas“, Čigonas balete „Sniego karalienė", Governalis balete „Tristanas ir Izolda“, Radvila Rudasis ir Radvila Juodasis balete „Barbora Radvilaitė“, Feja Karabos balete „Miegančioji gražuolė", Eugenijus Oneginas balete „Eugerijus Oneginas", Albertas balete „Zizel", Toreodoras balete „Don Kichotas“, Auksinis Dievukas balete „Bajaderė", Chose balete „Karmen", Parfionas Rogožinas balete „Idiotas", Kasijus balete „Otelas", Princas balete „Pelenė" ir kiti.