Daugiau nei 13 metų sėkmingą internetinės baldų prekybosverslą vystantis Pijus Makarevičius (35 m.) jau seniai išaugo „lietuviškus marškinėlius“ – jo įkurta įmonių grupė „Furniture1” ne tik užkariauja vieną Europos šalį po kitos, bet ir skina laimėjimus prestižiniuose apdovanojimuose. Nuo 15 metų dirbantis vyras turi ir savo darbo filosofiją, kuri padeda išlaikyti gerus santykius su kolegomis bei suteikia jiems galimybę žengti karjeros keliu.
– Prestižiniuose internetinės prekybos rinkimuose jūsų įkurta ir valdoma įmonių grupė „Furniture1”, Lietuvoje labiau žinoma pavadinimu “Baldai1“, pripažinta geriausia. Ką jums reiškia toks įvertinimas?
– Savo kategorijoje šį įvertinimą gavome Kroatijoje ir Slovėnijoje ir labiausiai smagu dėl to, kad esame pastebėti bei įvertinti kitoje šalyje. Žinoma, Lietuvoje gauti apdovanojimą irgi smagu, tačiau jis turi visai kitokią vertę, kai esame įvertinami ne namų aikštelėje. Kai įrodome, kad ne tik savo regione galime kažką padaryti, bet ir būti stiprūs nutolusiose šalyse, ir kad mūsų modelis ten puikiai veikia.
Tai ne pirmas įvertinimas – jau kelinti metai tose šalyse mes vis sulaukiame gerų įvertinimų ir išliekame geriausia elektroninių baldų parduotuve. O vertinami labai įvairūs parametrai – nuo techninės charakteristikos, vietinių teisinių reikalavimų atitikimo iki vartotojo patirties svetainėje, slapto pirkėjo testo, kai vertinamas įmonės darbuotojų darbas, aptarnavimas ir pan.
– Įmonių grupė sėkmingai dirba Lietuvoje, Latvijoje, Slovėnijoje, Kroatijoje, Estijoje, iš viso esate 13-oje šalių – kaip pasiekti tokios sėkmės?
– Mums padėjo tai, kad savo verslo modelį itin gerai išbandėme vietinėje rinkoje ir tik tada jį perkėlėme į kitas šalis. Manau, sėkmę lėmė tai, kad nuo pat pradžių skyrėme labai daug dėmesio klientui, o ne siekėme finansinės naudos.
Kitas faktorius yra mūsų komanda, nes samdydami vertiname ne kompetencijas, o darbuotojų vertybes. Priimame žmones tik į jaunesniųjų specialistų pozicijas, nes viską galima išugdyti, juolab, kad elektroninės komercijos baldų srities ekspertų nelabai ir rasi, jų nėra, o ir baldų internetinių parduotuvių rinka dar labai jauna. Svarbiausia – kad žmogus norėtų mokytis ir jam patikų tai, ką daro. Dėl to visų šalių mūsų komandų vadovai yra pradėję nuo vairuotojo, sandėlininko ar kliento aptarnavimo specialisto pozicijos.
Tai, žinoma, sukelia ir labai daug iššūkių, bet drąsiai galime sakyti, kad mūsų komanda yra suburta iš žmonių, žinančių visas darbo subtilybes ir turinčių puikias vertybes. Manyčiau, tai yra vienas iš svaresnių kriterijų, lėmusių sėkmingą plėtrą tiek Lietuvoje, tiek užsienyje.
– Per visas šalis jūsų įmonių grupėje dirba per 500 darbuotojų, 150 jų – Lietuvoje. Kaip apibūdintumėte savo ir darbuotojų santykius?
– Man gal kiek neįprasta kalbėti apie standartinius vadovų ir darbuotojų santykius – aš manau, kad mes visi esame komandos dalis, kiekvienas su savo atsakomybėmis. Aš taip pat turiu savo funkcijas organizacijoje, kurios tiek svarbios, kiek ir daugelis kitų.
Svarstydamas, kuo mes skiriamės nuo kitų įmonių, sakyčiau, kad esame atlaidūs klaidoms. Kadangi darome tai, apie ką nėra parašyta jokiame vadovėlyje, ir gugle nerasi atsakymų, kaip iš tikrųjų reikia gerai ir teisingai daryti, vadinasi, daug dalykų reikia išrasti patiems. Taigi darbas bandymų ir klaidų darymo keliu yra geriausia, ką galime sugalvoti. Dėl to mes skatiname darbuotojus nebijoti eksperimentuoti, klysti ir iš klaidų mokytis.
– Kada supratote, kad samdomas darbas – ne jums?
– Nuo 15 metų iki 20 gimtuosiuose Šiauliuose dirbau IT technika prekiavusioje įmonėje. Dariau turbūt viską – nuo kompiuterių surinkimo iki interneto svetainių kūrimo. Pamažu supratau, kad noriu sukurti kažką savo ir po kelių bandymų atsirado „Baldai1”, prie jo prisidėjo ir bendraminčiai.
– Kokios kasdienės taisyklės jums padeda ne tik suvaldyti įmonę, bet ir išlikti „ant bangos“?
– Gal nuskambės keistai, bet paminėsiu sąžiningumą. Trumpuoju laikotarpiu tai nelabai atsiperka, bet ilguoju laikotarpiu jis turi didžiulį efektą. Gal kai kam tai atrodo keista, bet kartais tik tiek ir tereikia dirbant su partneriais, tiekėjais, darbuotojais ir kt. Atrodytų, toks pamatinis dalykas, bet kartais rinkoje jo labai trūksta – apie jo trūkumą nuolat girdime iš savo partnerių ir tai gana stebina.
– Pabaikite:
* Kasryt man svarbu... atsikelti be žadintuvo.
* Knyga, kurią rekomenduoju perskaityti... – Simon Sinek „Start with why“ – tai knyga, kuri padėjo išsigryninti kas svarbu ir dėl ko darome tai, ką darome.
* Geriausias mano laikas yra... sekmadienis darbe, kai galiu niekieno netrukdomas pasiruošti naujai savaitei – kad ne pirmadienis užpultų mane, o aš jį.
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt