„Komandiruotės 10-12 dienų. Kompensuojame visas išlaidas: kelionių, apgyvendinimo, maitinimo“, – toliau rašome skelbime.

Susisiekus su įrašo autore Renata Sodaite, paaiškėjo, kokia įmonė siūlo šį darbą. Tai prieš 10 metų Klaipėdoje įsikūrusi bendrovė „RNDV Group“, kurios pagrindinė veikla – laivų elektros inžinerija, t. y. statomuose laivuose atliekami elektros darbai.

„Esame dirbę visose didžiausiose pasaulio laivų statyklose. Vykdome apie 40 projektų vienu metu“, – teigia „RNDV Group“ personalo vadybininkė R. Sodaitė.

Siūlo keliones po pasaulį

Ji patikslino, kad siūlomas darbas – krovininių laivų variklių skyriuje, kur atnaujinama įranga. Anot jos, čia dirba aukščiausios klasės elektrikai, kurie atlieka elektros spintų pajungimų darbus. Įmonė suplanavusi juos atlikti 70-yje laivų.

R. Sodaitė priduria, kad darbai vykdomi, kol laivas plaukia iš vieno uosto į kitą, t. y. nuo 10 iki 14 dienų, o vėliau lėktuvu keliaujama atgal į Lietuvą.

„Šiame projekte darbuotojai dirba laivuose, vykstančiuose į skirtingus uostus, pavyzdžiui, Malaizija – Singapūras, Marokas – Malta. Krante visada yra galimybė aplankyti šalį, į kurią atvykstama. Per 3 mėnesius darbuotojai jau aplankė Ispaniją, Maltą, Belgiją, Vietnamą, Singapūrą, Malaiziją, Braziliją, Maroką. Ateities planuose – JAV, Pietų Korėja, Kinija“, – kelionių galimybes vardija ji.

R. Sodaitė pasakoja, kad elektrikai apgyvendinami tame pačiame laive, kuriame ir dirba. Be to, jiems suteikiamas ir maitinimas. Darbo diena čia trunka apie 8-9 val.

Elektrikas

Prieštaringos nuomonės

„Facebook" darbo skelbimų puslapyje šis pasiūlymas sukėlė nemažai diskusijų.

„Ką ten pamatysi? Komandiruotė 12 dienų. Dirbsi ir dienos šviesos nematęs liksi“, – rašo vienas diskusijų dalyvis. Kitas jam pritaria: „Įmetė nuotrauką – viskas gražu, bet kai eisi dirbti, tai išdūrė kaip visad.“

Atsirado ir įmonėje dirbančių asmenų, kurie tikino, kad šis darbas nėra apgaulė. „Dirbu RNDV su šiomis kelionėmis. Viskas gerai, tenka daug keliauti, daug pamatome“, – teigia laivuose dirbantis lietuvis.

Visgi prieš metus žiniasklaidoje minimas atvejis, kai įmonė vienam darbuotojui delsė sumokėti darbo užmokestį. Klaipėdietis dėl asmeninių priežasčių nutraukė darbo sutartį, o darbdavys beveik mėnesį jam neišmokėjo algos.

„RNDV Group" atstovai tuomet tikino, kad įmonė su visais išeinančiais iš darbo atsiskaito pagal Lietuvos įstatymus ir kad nėra gavusi nė vieno rašytinio kreipimosi su nusiskundimu dėl atsiskaitymo.

Siūlo konkurencingą atlyginimą

Kaip skelbia „CV-Online“ valdomas projektas Manoalga.lt, Lietuvoje elektrikas vidutiniškai uždirba 693 Eur, atskaičius mokesčius, o elektros inžinerijos technikas „į rankas“ gauna apie 747 Eur.

Pasak personalo vadybininkės, atlyginimas – konkurencingas, nes siūlomas darbas – aukščiausios klasės elektrikui. Tačiau įmonės atstovė atsisakė įvardinti tikslų atlygį, nes jis neva priklauso nuo susitarimo su projektų vadovu.

„Kiekvienas darbuotojas gauna skirtingą atlygį. Vieniems darbuotojams sužinojus apie kitų atlyginimus kiltų sumaištis, nes būna, kad darbuotojai už tą patį darbą gauna skirtingą atlyginimą, t. y. tiek, kiek susitaria su projektų vadovu", – komentuoja R. Sodaitė.

„Facebook" puslapio įraše žmonės diskutavo, koks atlygis galėtų būti siūlomas elektriko darbui laive.

„RNDV kompanija siūlo 13 Eur, bet nereiškia, kad tiek ir sumokės. Daugiausia duos 10 Eur – girdėjau iš tų žmonių, kurie dabar dirba pas mus”, – rašo vienas iš komentatorių.

Visgi reikalavimai šiai pozicijai iš tiesų nemenki: darbo laivuose patirtis, elektrotechniko išsilavinimas, gebėjimas bendrauti anglų kalba, nes teks dirbti tarptautinėje komandoje.

„Šiame projekte patirtis būtina. Tačiau kituose projektuose suteikiama galimybė įsidarbinti ir neturintiems patirties bei išsilavinimo kandidatams. Įmonėje įkurtas mokymų centras, kuris rengia būsimus darbuotojus darbui laivų statyklose“, – komentuoja R. Sodaitė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (98)