Šis epizodas tebuvo vienas iš daugelio su šia pasibaisėtina viršininke. Norėjau mesti šį darbą, bet negalėjau – užtrukau ne vieną mėnesį, kol jį radau, ir jis buvo geriausiai apmokamas iš visų, į kuriuos pretendavau, rašoma tinklalapyje businessinsider.com. Galiausiai, man reikėjo kažkur gyventi ir kažką valgyti, o tai kainuoja, tad negalėjau tiesiog trenkti durimis viršininkei prieš nosį. Taigi, praleidau beveik metus su baisiąja viršininke – nebuvo lengva, tačiau išmokau bendravimo su sudėtingais žmonėmis subtilybių.

Taigi, kokią taktiką taikyti, kai nėra galimybių išvengti bendravimo su sudėtingo charakterio viršininku (-e) arba bendradarbiu (-e)? Štai keturi strateginiai žingsniai.

1. Dokumentuokite viską, ką tik galite

Fiksuokite ir užsirašykite visus neigiamo bendravimo epizodus – visus bjaurius komentarus ir neteisingas situacijas. Viską tvarkingai, chronologiškai dokumentuokite ir užsirašykite, nes jei reikės gintis, vargu ar iš atminties užkaborių ištraukti, pusiau užmiršti dalykai skambės svariai.

Paula Brantner iš konsultavimo įmonės „PB Works Solutions“, kuriančios priekabiavimo ir toksiškų darboviečių prevencijos sistemas, rekomenduoja imtis visų įmanomų priemonių ir dokumentuoti visus pokalbius su toksišku viršininku (-e) ar bendradarbiu (-e), ypač jei tai tiesiogiai siejasi su jūsų darbu.

2. Pasikalbėkite su darbuotoju, atsakingu už žmogiškuosius išteklius

Priklausomai nuo įmonės dydžio ir skirtymo į skyrius, galbūt jums vertėtų pasikalbėti su darbuotoju, atsakingu už žmogiškuosius išteklius (jei toks jūsų darbovietėje yra). Atvirai papasakokote apie savo problemas ir paprašykite padėti išspręsti iškilusią problemą.

Jei įmonėje yra žmogus, kuris elgiasi netinkamai arba priekabiauja prie jūsų, atvirai apie tai papasakokite personalo specialistui ir pabrėžkite, kad 1) jūs neketinate mesti darbo, 2) jūs mėginate spręsti problemą, rūpindamiesi savo psichine sveikata.

Taip pat reikia turėti omenyje, kad jei problemų su bendradarbiu (-e) ar viršininku (-e) iškilo jums, greičiausiai, jų su tuo žmogumi iškilo ir dar kam nors. Personalo specialistas (-ė) turi žinoti, kad įmonės viduje yra streso šaltinių, kurie gali kelti pavojų visai įmonės veiklai. Be to, iš personalo skyriaus darbuotojo (-os) galite tikėtis realios pagalbos.

Asociatyvi nuotr.

3. Išmokite nereaguoti

Bendravimas su sudėtingo charakterio viršininku (-e) ar bendradarbiu (-e) visuomet reiškia apsikeitimą emocijomis. Norisi tiesiog atsikirsti nemalonias replikas laidančiam žmogui, kad galvoje neskambėtų ilgas vidinis monologas, kaip jis (ji) su jumis blogai pasielgė, tačiau suprantame, kad taip tiesiog nepavyks.

Vis dėlto galite išmokti valdyti savo reakcijas taip, kad neatspindėtumėte agresyvaus elgesio savo viršininkui (-ei).

„All Rise“ įkūrėja Heather Hubbard pataria pradėti nuo dėmesingo įsisamoninimo („mindfulness“) praktikų, nors tai ir neatrodo kaip lengva pradžia.

„Dėmesingo įsisąmoninimo praktikos padeda išmokti įvairių įžeminimo technikų, pavyzdžiui, atsakyti be reakcijos. Taip pat suvokti, kad mūsų mintys nebūtinai yra objektyvi realybė, – aiškina H. Hubbard. – Sukurkite erdvę tarp savo minčių ir reakcijų. Jei kokio nors žmogaus žodžiai ar veiksmai sukelia jums staigias, stiprias emocijas arba norą karščiuotis, geriausia, ką galite padaryti – pažvelgti į situaciją iš kitokios perspektyvos. Įvairios technikos ir metodikos gali padėti jums neteisti nei savęs, nei toksiško asmens, o įtemptoje situacijoje pasitelkti atjautą.“

4. Nuginkluokite pripažindami teisę nusivilti

Pasitelkite veiksmingus derybų metodus, kad parodytumėte toksiškam (-ai) viršininkui (-ei), kaip jis (ji) su jumis elgiasi, ir kad jo (jos) komunikavimo stilius yra niekam tikęs. Visų pirma galite išbandyti aktyvaus klausymosi metodą.

Licencijuotas profesionalus konsultantas Jamesas Killianas sako, kad aktyvaus klausymosi įgūdžiai padeda išvengti nesusikalbėjimo.

„Aktyviai klausytis reiškia pakartoti tai, ką girdėjai, ir perklausti, ar teisingai supratai. Pavyzdžiui, „Taigi, iš to ką girdžiu, ką jūs sakėte,supratau... Ar iš tiesų tai turėjote omenyje? Tai leis jūsų viršinikui (-ei) išgirsti jo (jos) paties (-čios) požiūrį iš kito žmogaus perspektyvos, ir suteiks galimybę pasiaiškinti“, sako J. Killianas.

O tada pamėginkite nuginkluoti jį (ją), pripažindami jo (jos) nusivylimą. J. Killianas sako, kad sunku toliau pykti, kai kažkas visiškai pripažįsta tavo jausmus.

„Pavyzdžiui, galite sakyti: „Puikiai suprantu jūsų nusivylimą. Nieko nuostabaus, kad supykote – aš jūsų vietoje taip pat būčiau supykęs (-usi).“ Toks patvirtinimas leis viršininkui (-ei) suprasti, kad jis (ji) buvo išgirstas (-a), tai neatrodo kaip gynybinė pozicija, ir paprastai sumažina emocinės audros tikimybę“, – sako J. Killianas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (17)