Tačiau išryškėjo ir kita tendencija – darbuotojai žymiąją frazę pradėjo vartoti ir darbiniame kontekste: siūlyti rusų karo laivui nurodyta kryptimi keliauti įgrisusiems klientams ar kolegoms, kurie vėl įtraukia į nuobodų projektą, ar netgi vadovams, kai jie pradeda kalbėti apie neįvykdytus metinius tikslus. Taigi, kyla klausimas: ar žymioji frazė gali būti vartojama visur ir visada?
Dauguma įmonių į darbo tvarkos taisykles yra įtraukusios nuostatą, jog su klientais turi būti bendraujama laikantis verslo etikos normų, vartojant dalykinę leksiką ar vengiant necenzūrinių žodžių. Be to, pastebi teisininkė, Darbo kodekse garbės ir orumo pažeidimas yra apibūdinamas kaip šiurkštus darbo pareigų pažeidimas.
„Todėl garsiosios frazės kliento atžvilgiu vartojimas, ypač jei klientas yra sutapatinamas su agresore Rusija (nors nėra su ja niekaip susijęs), gali būti interpretuojamas kaip darbo pareigų pažeidimas ar ne šiurkštus darbo pareigų pažeidimas“, – teigia J. Valatkaitė.
„Garsiosios frazės vartojimas bendraujant su vadovais turbūt nusipelnytų atskiro straipsnio, tačiau trumpai vertėtų paminėti, jog tuo atveju, kai vadovo nurodymai yra teisėti ir neperžengia darbo pareigų apraše nubrėžtų ribų, garsiosios frazės vartojimas nebūtų pateisinamas. Lygiai taip pat, kaip ir tuo atveju, kai vadovas nurodo realias klaidas ar trūkumus. Be to, bendravimui su vadovais taip pat galioja tokios pat taisyklės, kaip ir bendravimui su kolegomis“, – atkreipia dėmesį.
Taigi teisininkė apibendrina, kad tam tikrose situacijose garsiosios frazės vartojimas yra pateisinamas, o gal net ir būtinas, tačiau darbo santykių kontekste reikėtų įvertinti aplinkybes, pagalvoti, ar tinkamai pasirinkta situacija, kurioje rengiamasi ją vartoti ir ar frazės vartojimas nepadarys daugiau žalos nei naudos.