Pasaulyje gerai žinomos bendrovės „Steelcase“ atliktas darbuotojų gerovės tyrimas parodė, kad net 72 proc. įmonių vadovų, pasibaigus pandemijai, planuoja įvesti hibridinį darbo modelį, rašoma pranešime spaudai. Pagrindiniais tokio modelio privalumais jie įvardina produktyviau atliekamas užduotis, mažėjantį nedarbo dienų dėl ligos skaičių ir išaugusį lojalumą darbdaviui. Be to, hibridinis darbo modelis suteikia galimybę pritraukti lankstumą vertinančių darbuotojų.
Hibridinio darbo modeliui pritaria ir vis daugiau darbuotojų: net 54 proc. jų norėtų bent kartą per savaitę dirbti iš namų, o 26 proc. norėtų taip dirbti dvi arba tris dienas per savaitę. Tai, kad ateities darbas bus hibridinis, patvirtina ir vienas naujausių Čikagos universiteto atliktų tyrimų. Gauti rezultatai rodo, kad pasibaigus karantinui apie ketvirtadalį (22 proc.) laiko praleisime dirbdami iš namų.
„Žvelgiant į ateitį, turime suprasti, kad niekada nebebus taip, kaip buvo, nes vis daugiau darbdavių ir darbuotojų išreiškia norą pasibaigus karantinui dirbti naujuoju būdu. Taip darbuotojai gali sutaupyti laiko kelionėms į biurą, daugiau laiko skirti poilsiui ar laikui su šeima. O darbdaviai – užtikrinti efektyvesnį darbo procesą, nes dirbant iš namų didesnis dėmesys skiriamas ne procesui, o veiklos rezultatams“, – pažymi personalo atrankų įmonių grupės „CVO Recruitment I Simplika“ direktorė Akvilė Kazlienė.
Įmonės sėkmės pamatas
Anot personalo atrankų įmonių grupės direktorės, dėl darbo nuotoliniu būdu labiausiai nukenčia organizacijos kultūra, kuri yra vienas ryškiausių įmonės bruožų, apimančių visus verslo aspektus. Nuo jos priklauso tiek darbuotojų įsitraukimas ir komandiškumas, tiek ir įmonės veiklos rezultatai.
„Organizacijos kultūros svarbą dar labiau išryškino pandemija, kuri parodė, kad žmogiškieji santykiai organizacijoje yra ne mažiau svarbūs nei lankstūs ir greiti sprendimai. Visgi, norėdami išlaikyti vieningą kultūrą dirbant nuotoliniu būdu, darbdaviai turi gerai pasukti galvas ir sugalvoti, kaip kompensuoti tai, ko netenkame, kai negalime būti viename biure ar pasikalbėti prie puodelio kavos su kolegomis“, – sako A. Kazlienė.
Kaip kurti kultūrą per atstumą?
Palaikyti organizacijos kultūrą per atstumą – labai sudėtingas uždavinys, nes sunkiau pajusti kolegos nuotaikas, lieka mažiau erdvės humorui ar tiesiog žmogiško ryšio palaikymui. Vis dėlto, tai dar nereiškia, kad išsaugoti organizacijos kultūrą per atstumą yra neįmanoma. Tai tikrai padarysite, jeigu sąmoningai laikysitės kelių svarbiausių principų.
Pradėkite nuo pačios paprasčiausios dalies – bendro įmonės tikslo. Dirbant biure darbuotojams daug lengviau pajusti bendrumo jausmą su kolegomis ir asmeninio indėlio svarbą visos komandos rezultatams. Todėl priminkite darbuotojams bendrą įmonės tikslą ir kaip kiekvienas iš jų prisideda prie to tikslo įgyvendinimo.
Pasak personalo atrankų įmonių grupės direktorės, dirbdami iš namų darbuotojai gauna daugiau laisvės ir savarankiškumo priimti sprendimus, tačiau kartais tai gali peraugti į visišką atsipalaidavimą ir įsipareigojimų nesilaikymą. Todėl gali kristi darbo kokybė ir prastėti įmonės veiklos rezultatai.
„Atskaitomybė yra vienas esminių organizacijos kultūros elementų, nes primena darbuotojų atliekamo darbo naudą ir įtaką bendriems įmonės rezultatams. Nuolat aptardamas savo progresą ar kilusius sunkumus žmogus jaučia savo veiksmų prasmę ir gali greičiau imtis sprendimų bei taip ženkliai pagerinti savo darbo kokybę“, – sako A. Kazlienė.
Kitas, su atskaitomybe glaudžiai susijęs aspektas – sąžiningumas. Jei darbuotojas nejaučia, kad jam ir kolegoms užtikrinamos lygios galimybės, jis gali greitai nusivilti įmone ir prarasti motyvaciją dirbti. O juk motyvacijos trūkumas yra viena pagrindinių darbo nuotoliniu būdu pasekmių.
„Neaiškumas darbe gali greitai sugriauti darbuotojų pasitikėjimą vienas kitu. Pavyzdžiui, jei vienas darbuotojas biure dirbs daugiau už kitus, kolegos gali imti galvoti, kad darbdavio akyse jis atrodo geresnis darbuotojas. Arba priešingai – dažniau iš namų dirbantis žmogus gali būti laikomas turinčiu daugiau privilegijų. Todėl vadovas turėtų aiškiai iškomunikuoti, kaip organizuojamas darbas įmonėje ir koks darbuotojų elgesys yra skatinamas, o koks – nepageidaujamas“, – teigia personalo atrankų įmonių grupės direktorė.
Įmonėje dirba daug skirtingų žmonių, todėl natūralu, kad kartais gali kilti nesutarimų ir interesų konfliktų. Vienas iš įmonės su gera organizacine kultūra bruožų – mokėjimas juos spręsti.
„Dirbant iš namų kyla grėsmė, kad konfliktai bus mažiau konstruktyvūs arba darbuotojai stengsis jų išvengti. Arba priešingai – dėl atstumo atsiradusio informacijos trūkumo jie gali būti pernelyg išpūsti. Taigi taikant hibridinį darbo modelį, svarbu, kad darbuotojai mokėtų juos spręsti. Tam gali padėti organizacijos pasirinkta konfliktų įveikimo strategija“, – pataria A. Kazlienė.
Visgi niekas nepaneigs, kad dirbant nuotoliniu būdų labiausiai nukenčia galimybė bet kada kažko paklausti kolegos ar tiesiog nuimti stresą pajuokaujant. O tai sukuria daug nepatogumo tiek esamiems darbuotojams, tiek ir neseniai prie komandos prisijungusiems naujokams.
„Stenkitės įtraukti kolegas į bendras veiklas ir projektus. Taip pat rekomenduoju skatinti darbuotojus palaikyti asmenį ryšį su kolegomis, pavyzdžiui, susikurti grupę socialiniuose tinkluose apsikeitimui naujienomis arba dažniau bendrauti vaizdo skambučiais ir asmeniškai pakviesti prie pokalbio prisijungti naujokus“, – sako personalo atrankų įmonių grupės direktorė.