„Žinoma, darbo rinka daugialypė, tad joje galima rasti organizacijų, kurios pasirinko šimtaprocentinį grįžimo į biurą kelią arba rado būdų, kaip darbąbiuro pozicionuoti kaip išskirtinumą. Tačiau bendras rinkos paveikslas liudija, kad galimybės bent dalį laiko dirbti nuotoliu užtikrinimas iš papildomų verčių eilutės persikėlė prie būtinųjų sąlygų. Personalo ekspertai taip pat patvirtina, kad kandidatų ir darbuotojų lūkesčiai labiau svyra hibridinio darbo link“, – pranešime žiniasklaidai teigia komunikacijos ekspertė Lina Venskaitytė.

Bloga komunikacija bet kur sukuria daugiau darbo, tai galioja ir hibridinėse komandose. Tiesa, komunikacijos iššūkiai ir galimybės gali priklausyti nuo to, kaip organizacijoje taikomas hibridinis darbas. Sklandesnei komunikacijai padeda aiškios taisyklės, todėl tiems, kurie fiksuoja konkrečias nuotolinio darbo dienas, naviguoti gali būti lengviau nei tiems, kurių komandos nariai laisvai pasirenka, kada dirbti nuotoliu.
Lina Venskaitytė

Pareigų dėl sklandesnės komunikacijos hibridinėse komandose turi visi. Nors vadovui dažniau tenka įnešti didesnį indėlį, pirmiausia todėl, kad jis turi rodyti pavyzdį, inicijuoti taisyklių nustatymą, stebėti, kaip jų laikomasi, visgi komandos nariai taip pat nėra tik pasyvūs stebėtojai.

l. Venskaitytė dalijasi keletu patarimų, ko nereikėtų pamiršti hibridinėms komandoms, kuriose nėra fiksuotų nuotolinio darbo dienų:

Atskaitos taškas – nuotolinis darbas. Suvokti atskaitos tašką naudinga planuojant įvairias veiklas, kuriant naujus įrankius, tobulinant procesus ir kt. Tad hibridinio darbo atveju atskaitos taškas vis tiek yra nuotolinis darbas. Tik tokiu būdu organizacijoje patogiai dirbti ir įsitraukti galės ir biure, ir nuotoliu esantys komandos nariai.

Įranga ir jos kokybė. Netikėta karantino treniruotė padėjo organizacijoms atnaujinti įrangą nuotoliniam darbui, tačiau daugeliui dar yra kur tobulėti. Kartą per pusmetį sudalyvauti nuotoliniame susitikime gali pakakti ir vidutinės kokybės ausinių ar kameros, tačiau nuolat taip dirbant įranga tampa svarbia darbo, komunikacijos, kolegų ryšio ir net emocinės sveikatos dalimi.

Kokybiškas įtraukimas, dirbančių nuotoliu. Gali būti, kad visi esame dalyvavę hibridiniuose susitikimuose, kur susitinkantys gyvai jaučiasi tarsi centre, o prisijungę nuotoliu – kaip klausytojai ar žiūrovai. Dirbant hibridiniu būdu ypatingai svarbu planuoti, kaip lygiavertiškai galės įsitraukti dalyvaujantys nuotoliu – ar jie girdės visus dalyvius, ar jiems bus suteiktas žodis pasisakyti, ar jie galės replikuoti, įsiterpti ir pan. Galų gale, ar garso kokybė bus tokia, kad visi susitikimo dalyviai vėliau nesijaus dvigubai labiau pavargę.

Konteksto suteikimas. Kartais susitikimai prasideda dar iki susitikimo, tad prisijungiantys nuotoliu netenka dalies informacijos ar prasčiau supranta kontekstą, kuris ypatingai svarbus sklandžiai komunikuojant. Gyvo susitikimo dalyviai turėtų nepamiršti apibendrinti prieš tai vykusias diskusijas, nes tai naudinga ne tik susitikimo kokybei, bet ir komandos ryšiams.

Dalinimasis. Darbas biuruose iki šiol vertinamas gerai dėl socialinių ryšių puoselėjimo, kuris dažnai virsta naujomis idėjomis, naudingomis diskusijomis, aptarimais ar spontanišku problemų sprendimu. Komandiniuose projektuose svarbu, kad nuotoliu dirbantys kolegos nebūtų palikti „už borto“, tad kiti komandos nariai turėtų dalintis netikėtų aptarimų apibendrinimais.

Virtualūs ritualai. Kaip jau minėta, hibridiniame darbe atskaitos taškas yra nuotolinis darbas, todėl buvimo biure jausmas turėtų būti puoselėjamas virtualiai. Priklausomai nuo poreikių, darbo srities ar įpročių virtualūs ritualai gali skirtis – vieniems bus tinkamas bendras susirašinėjimo kanalas, kitiems susijungimas dienos pradžioje trumpam pasisveikinimui, kažkas rinksis virtualią kavos pertraukėlę ar sukurs savitą virtualų ritualą.

Kartojimas ir žinojimo suvienodinimas. Persipynęs darbas nuotoliu ir gyvai gali įnešti šiek tiek komunikacinio chaoso, kai pasimetama, kas su kuo apie ką kalbėjo, kam sakė, kas girdėjo, o kas ne. Tad dirbant hibridiniu būdu svarbu nebijoti pakartoti aktualią informaciją, suvienodinti komandos žinias, pagrindinius akcentus, priminti prioritetus ir kt.

Reguliarios veiklos gyvai. Net ir į ypatingai sklandžiai dirbančių hibridinių komandų dienotvarkes privalo įsilieti reguliarūs gyvi susitikimai. Tai gali būti ir darbinės, ir laisvalaikio veiklos, tačiau svarbiausia jų tęstinumas ir reguliarumas, o išankstinis planavimas padeda užtikrinti didesnį dalyvių skaičių.

***

Šis straipsnis yra specialaus „Delfi Karjera“ projekto ciklo „HR žvilgsnis“ dalis. Ankstesnį ciklo tekstą rasite ČIA. Ciklas skirtas perteikti personalo vadovų, žmogiškųjų išteklių specialistų įžvalgas dėl gerovės darbuotojams sukūrimo ir patarimus, kurie gali praversti ieškant darbo ar keliant kvalifikaciją.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją